Girl on a Bicycle (2013)

Alternatieve titel: Liebe und Andere Turbulenzen

Verenigde Staten / Duitsland

geregisseerd door Jeremy Leven
met Vincenzo Amato, Nora Tschirner en Paddy Considine

Paolo, een Italiaanse tourbuschauffeur en woonachtig in Parijs, heeft net de moedverzameld om zijn Duitse vriendin Greta ten huwelijk te vragen. Maar de volgende dag ontmoet hij de verleidelijke jonge Franse vrouw Cécile op haar fiets. Hij kan het beeld van deze schoonheid maar niet uit zijn hoofd zetten en zoekt daarom raad bij zijn beste vriend, de Engelsman Derek. In een poging om Cécile te ontmoeten, rijdt hij haar aan met zijn toerbus.

Luchtige film met een onwaarschijnlijk, maar erg grappig verhaal. Je voelt gewoon dat de vier koppige cast plezier in zijn werk heeft. De fraaie beelden van Parijs (dat is niet zo moeilijk natuurlijk) doen de rest. Een aanstekelijke feel good movie van het zuiverste water, die je opgewekt achterlaat. Erg leuk.

avatar van Leo1954
Als je zin hebt in een luchtig niemendalletje dan is deze film geen slechte keuze. Het is zeker geen meesterwerk, maar misschien maakt dat deze film juist zo aardig. En alles komt op zijn pootjes terecht...