Never So Few (1959)

Drama / Oorlog

geregisseerd door John Sturges
met Frank Sinatra, Gina Lollobrigida en Steve McQueen

Burma, Tweede Wereldoorlog. Tom Reynolds is de aanvoerder van een troep soldaten. Hij moet hen veilig en wel door een gebied loodsen waar de Japanners het voor het zeggen hebben.

neo (crew)
Al eerder had ik veel geweldige oorlogsfilms van sturges gezien als The Eagle Has Landed en The Great Escape. En dan nu deze film waar ik wat meer van had verwacht. 3 sterren

Frank Sinatra speelt mee, maar dat is geen garantie voor een goede film. 3 sterren.

Flauwe, oppervlakkige, ongeloofwaardige en bijwijlen potsierlijke oorlogsfilm met als enige bedoeling Sinatra, op het toppunt van zijn naoorlogs succes, en mooie Gina samen ten tonele te voeren.
In dit gegeven doet Frank, weg van zijn micro, het behoorlijk al zit hij wel in een rol die zijn "privé" benadert : funseeker, drinker, vechtersbaasje en rokkenjager.
Steve Mc Queen en Peter Lawford (nog een ratpacker) brengen wat affichegewicht. Punt.
Voor de rest vervelend en vol ongerijmdheden. Amerikanen die zich in de jungle van Birma beter thuis voelen dan de Jappen... De realiteit is wel anders.
Zo rap mogelijk vergeten.

Ik vindt deze film goed, geen overdreven actie's en een goed verhaal.Deze film heb ik al 3x gezien en ben hem nog niet moe gezien.

avatar van 606
Aardige onbekende oorlogsfilm met niet te veel actie.
Redelijk verhaal en goed acteerwerk

3,5 ster

avatar van ewalk
aardige film. Ook met Charles Bronson.

avatar van movie acteurs
Deze onbekende oorlog film uit 1959 die niet zeer realistisch maar op zich wel goed is. Dat komt mede ook door de cast. Verhaal is aardig maar niet geweldig net zoals de film niet geweldig is. Krijgt een 3,0.

avatar van clubsport
Een aantal bekende namen zoals Sinatra steve mcqueen Charles Bronson en Gina Lolobrigida die het vrouwelijke schoon mag vertegenwoordigen .
de film zelf is lang en nogal saai op momenten , de actiescenes zijn ook niet erg indrukwekkend .
Helaas weten de grote namen de film niet echt tot een erg hoog niveau te tillen .
Middelmatig oorlogs verhaaltje .