Open Windows (2014)

Frankrijk / Spanje / Verenigde Staten
Thriller

geregisseerd door Nacho Vigalondo
met Elijah Wood, Sasha Grey en Neil Maskell

Vanavond is Nick de gelukkigste man op aarde. Als gevolg van een online-wedstrijd heeft hij immers een ontmoeting en etentje met Jill Goddard gewonnen, een actrice die momenteel erg "hot" is. Nu is ze voor de promotie van haar laatste film in Austin, Texas. Maar wanneer een zekere Chord, die beweert deel uit te maken van de promotiecampagne, hem opbelt om te zeggen dat de temperamentvolle en wispelturige Jill het etentje heeft afgezegd lijkt het erop dat Nick de trip naar Austin voor niets heeft gemaakt. Maar Chord, die ook nog eens een handige hacker blijkt te zijn, geeft hem de mogelijkheid om Jill voor de rest van de nacht via zijn computer te bespioneren, op een manier waarvan geen enkele fan durft te dromen. Wanneer Nick hiermee instemt blijkt dat Chord hem in de val heeft gelokt en dat hij deel uitmaakt van een groter plaatje.

heb em net ff gezien, goeie film!

avatar van AmazingPP
Niet onaardige thriller en vrij origineel ook, maar kon de film me de hele tijd enorm blijven boeien? Dan moet ik helaas antwoorden met "nee", maar om te zeggen dat het een slechte film is gaat dan ook weer te ver. Had men eerder gestopt met deze thriller had je een top film gehad, nu komt hij wat mij betreft net iets boven de middelmaat uit, zeker vanwege de originele aanpak. Als je Wood niet kan loskoppelen van Frodo ligt dat toch aan jou, want kun je Brosnan dan ook niet loskoppelen van Bond? Dat vind ik zo'n flauwekul. Acteurs kunnen verschillende rollen spelen en deze rol van Wood ligt ver van zijn rol van Frodo. 3 *

avatar van DragQueen
Redelijke film. Het verhaal is niet bijster origineel, maar de visuele uitwerking dan weer wel. Al komt het soms iets te geforceerd over. Er volgt wel een goede mysterieuze opbouw, maar halverwege verslechterd het niveau, en wordt het allemaal wat ongeloofwaardiger. Daarbij vondt ik het acteerwerk van de cast ook niet altijd even overtuigend. 2,5 Ster.

avatar van Sir_John
ik heb de film enigzins afgekeken... maar jeejtje wat een langdradige onzin is deze film zeg.
hoewel ik toch ben door gaan kijken vond ik deze film wel een tijdverspilling.
dit is bagger

avatar van Richard_Voorhees
De aanwezigheid van Wood en Grey + het op het eerste ogen originele concept heeft mijn interesse voor deze film op weten te wekken.
Wie weet geef ik deze ergens in de komende tijd eens een kans.

avatar van pmeester
Geen film die heel veel indruk maakt qua acteerprestaties of spanning maar wel 1 die zich (wat mij betreft) onderscheidt qua originaliteit. Even iets anders zeg maar. Daar is mijn rating vooral op gebaseerd want het blijft verder nauwelijk hangen. Daarnaast vond ik het toch vrij lastig om in Elijah Wood niet voortdurend Frodo te blijven zien. Vooral een leuke film voor computernerds!

avatar van schram101
Behoorlijk slechte film die zonder de maffe gimmick en de knappe Grey nog wel lager had gescoord. Onsamenhangend, danwel rommelig en een wel erg saaie badguy. Wood is een leuke acteur maar weet te boel niet te redden.

Geweldige film, hele film vraag je jezelf af hoe het nou zit... Dan denk je het te snappen en blijkt het toch anders... Ik hou ervan!!

avatar van broncode
Een ongelofelijk rommeltje, die nergens toe leid en door de vele plot twists je totaal ongeïnteresseerd laat!

avatar van Renatessalon
Saaie film, kon me niet boeien.

avatar van leatherhead
Potsierlijke film.

De opbouw was nochtans niet verkeerd. Een danig interessant uitgangspunt, dat mede door middel van de voyeuristische benadering de aandacht grijpt. Maar helaas, downhill from there; de film zet een andere koers uit. De ene vergezochte plotwending volgt de ander op. Vigalondo strooit ermee alsof het broodkruimels zijn, waardoor de film hoe langer hoe meer op de lachspieren dreigt te werken. De hoeveelheid groteske onzin per shot is van ongekend niveau.

Alsof dat nog niet erg genoeg was heb je dan ook nog eens kabouter plop in de hoofdrol, wat de kijkervaring ook niet echt weet te faciliteren. Zijn tegenspeelster was zowaar nog consistenter, en die slikt nota bene sperma voor de kost. Ach, zo zie je maar weer.

1,0* voor het veelbelovende begin. De rest is huilen met de pet op.

avatar van Noodless
Het concept spreekt aan, maar de uitvoering is vooral chaotisch en totaal niet spannend. Daarbij komen er heel wat plotwendingen bij te pas dat het voor de kijker een oninteressante en onoverzichtelijke kijkervaring wordt. 4/10

avatar van joolstein
Open Windows is een thriller van Nacho Vigalondo’s die handelt over de gevaren van technologie en dan in het bijzonder dat van het internet. De hele film draait dan ook voornamelijk op een gimmick en zoekt soms zelfs de grenzen van het absurde op. In de film lopen technologische fictie en werkelijkheid nogal eens door elkaar. Het vertrouwt op vertrouwde clichés en meerdere keren is het gebruik van gezond verstand niet nodig. Vaak breekt de film met zijn eigen zelf-opgezette wetten. Echter komt de regisseur er wel mee weg! Dit komt vooral doordat de film over een goed tempo beschikt, slim geregisseerd is en er degelijke spanning wordt gecreëerd. Ook acteur Elijah Wood maakt met zijn aanwezigheid een goede indruk. Omdat de vrouwelijke tegenspeelster gedeelte naakt en wat oneerbare handelingen moet verrichten is hiervoor adult-ster Sasha Grey gecast en ik moet zeggen haar acteerwerk was redelijk goed. Het was een redelijke leuke film waar ik een dikke 95 minuten plezier mee beleeft heb.