• 10.586 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

• Netflix Bekijk via Netflix
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Predestination

"To save the future he must reshape the past."

Middels verschillende tijdreizen probeert een agent van een geheime overheidsorganisatie zijn carrière bij de rechtshandhaving voor eeuwig te garanderen. Bij zijn laatste opdracht moet de agent die ene crimineel, die hem gedurende zijn hele carrière te snel af is, zien te vinden.

Social Media

Dr. Belfort

Dr. Heinlein

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Zo moeilijk was deze film echt niet.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Leuk geheel, best vermaakt met deze film. We zouden deze het afgelopen weekend weer zien, tot we erachter kwamen dat we hem ongeveer een jaar geleden al gezien hadden. De herinnering was goed maar niet goed genoeg voor een tweede maal zo snel. Blijft weer even in de rij staan.

avatar van bortecine_90_50

bortecine_90_50

Een omgebouwde vrouw (naar man), die zichzelf terug in de tijd neukt, toen-ie nog een vrouw was. DRM 5 STERREN

avatar van michael L

michael L

cantforgetyou schreef:

Ethan en Sarah spelen goed, maar time travel films blijf ik niet kloppend vinden. Het is allemaal te vaag en raar. Niet mijn film.

Dan kun je ook zeggen The lord of the rings die is niet zo goed want dat kan nooit gebeurd zijn !

Snap je nu niet dat dit fantasie films zijn ? Snap eigenlijk niet waarom ik nog reageer op zo`n idiote reactie .

avatar van pierre18

pierre18

SF pur sang, maar wie doe je hier nu een plezier mee? Ontwikkelingen zie je mijlenver van tevoren aankomen en het verhaal is nou niet echt boeiend. Ook zijn er wat constructies gejat van Back to the future 2. Helaas allemaal niet verheffend genoeg.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

bortecine_90_50 schreef:

Spoiler alert! Kan echt niet ,,,,geef deze film overigens ook een 5 door het plot en de mindfuck

avatar van modinator

modinator

Net Gezien. Geweldig.Zet je aan tot nadenken

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Redelijk verwarrende mindfuck is dit. Wel op een leuke manier met een beperkt aantal karakters! Het hele plot wordt (zeker in het begin) rustig uit de doeken gedaan met sterk acteerwerk van Ethan Hawke en Sarah Snook. Op het eind wèl even nalezen hoe en wat , maar zo heel gecompliceerd zit het ook weer niet in elkaar.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

What the fuck was dit voor een mindfuck!

Ik heb het in het algemeen niet zo op tijdreizen. Veels te vermoeiend maar deze film is een uitzondering.

Het begint rustig met een gesprek tussen twee personen in een bar en door het bizarre verhaal blijf je aan de buis gekluisterd. Boeiend.

Een intrigerende film waarbij ik nog niet helemaal door heb hoe een en ander in elkaar zit.

Over een tijd nog maar eens herkijken om het beter te begrijpen.

avatar van Night's Watch

Night's Watch

Het stuk in de bar waarin 'the unmarried mother' zijn/haar levensverhaal vertelt is redelijk sterk, een mooie aanzet voor een sterk einde hoopte ik. Maar helaas, vanaf het moment dat het husselen met de tijd begon kon ik het nog maar moeilijk volgen. Het 'verhaal' was wel duidelijk maar ik vond het totaal niet bijster goed, het viel mij tegen. Tweeënhalve ster, puur voor het eerste gedeelte.

avatar van Melksnor

Melksnor

Toch wel een hele lekkere sf die me een beetje deed denken aan memento.. ik ben verrast, heerlijke mindfuck !! 4 ☆

avatar van PapaBeartje

PapaBeartje

Bijzondere mindfuck, dat mij tijdens de film deed boeien, naarmate ik de puzzel opgelost had, weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden... Het verhaal is nogal ongeloofwaardig.De film speelt aardig open kaart met de kijker, en verklapt misschien soms net even iets teveel. Prima om eens een keertje te kijken.

avatar van IH88

IH88

“You know, sometimes I think this world deserves the shit storm that it gets.”

Een lekkere hersenkraker. Op zich laat Predestinaton niet veel vragen open ter interpretatie, maar tijdens het kijken van de film had ik soms geen idee waar de regisseurs heen wilde. Maar alles zit goed in elkaar, en zeker het eerste gedeelte is erg sterk. Vooral het verhaal rond The Unmarried Mother is sterk, en Hawke en Snook doen het goed. Bij dit soort films is het belangrijk dat je acteurs hebt die het ingewikkelde verhaal een menselijk gezicht geven, en het allemaal goed weten te verkopen.

avatar van burhmahn

burhmahn

michael L schreef:

Hahaha, heerlijk zo'n reactie!

Hè ja....

Thumbs up & altijd blijven lachen

avatar van milus

milus

Het is niet speciaal heftig qua actie of hi-tech, dat komt een beetje terloops voorbij, maar dat maakt het ook weer lekker, dat gepuzzel. Wat is er nou aan de hand? Hoe zit dit?

En gedurende de film ga je ook in de gaten krijgen wat een personage wist, eerder in de film en een ander niet. En jij nu ook. Dat is altijd een leuk effect.

avatar van Harmonica Man

Harmonica Man

Tijdreisfilms zijn voor mij een must om te zien. Deze vind ik ook weer een echte breinbreker maar ik heb er van genoten. Wel heel anders dan Primer (2004) die ik ook geweldig vind.

avatar van Henry Spencer

Henry Spencer

Leuk dat die ouderwetse SF van de jaren 40, 50 en 60 nog altijd inspireert.

Dergelijke ideeën en verhalen zijn de essentials van het genre en zijn niet kapot te krijgen, zelfs niet met beperkte middelen en middelmatige regie.

avatar van GGMM

GGMM

Nee, dit is niet leuk.

De hele film teert op de plottwist op het eind. "OMG HIJ HET ZELF ALLEMAAL", alleen als je een beetje nadenkt weet je dat dat helemaal niet mogelijk is.

En ja, tijdreizen is ook niet mogelijk, maar dat is geen reden om dan maar elke vorm van logica het raam uit te gooien.

Ik ben woedend.

avatar van mrklm

mrklm

Intrigerende, complexe SF-thriller gebaseerd op All You Zombies, een kort verhaal van Robert A Heinlein uit 1959. In 1981 is tijdreizen uitgevonden en Ethan Hawke speelt een elite-agent die van deze technologie gebruik maakt om bepaalde gebeurtenissen uit het verleden te voorkomen, waaronder een serie bombardementen door de zogenaamde Fizzle Bomber. Anno 1970 werkt hij echter als barkeeper en spreekt hij met een man [Sarah Snook] die een column schrijft onder het pseudoniem ‘The Unmarried Mother’. De man gaat een weddenschap aan voor een fles drank dat zijn levensverhaal het meest bizarre verhaal is dat de barkeeper ooit heeft gehoord. Wat volgt is een boeiende parabel over seksuele identiteit, zelfbeeld en de rampzalige paradoxen van tijdreizen. Ik ben normaal gesproken allergisch voor zogenaamde ‘intelligente’ SF-films als Looper en Inception, maar dit is een bijzonder aangename uitzondering waarvan de fans van het genre zeker van zullen genieten. Snook en Hawke leveren bovendien uitstekend werk af.

avatar van Rodger

Rodger

Beetje aparte film.. je moet er liefhebber van zijn ..

2.5 **

avatar van Almuric

Almuric

Goed acteerwerk, goede sfeer en redelijk verrassend einde.

Met name in de eerste helft van de film werd ik meegezogen in het verhaal. Sf gaat voor mij vooral om de emoties van de personen en de dilemma's en deze film zet je zeker aan het denken. Het einde was bijna een teleurstelling omdat ik graag had gezien dat de loop doorbroken zou worden en dat de hoofdrolspeler het geluk zou vinden, iets waarvan ik het niet echt weet. Waar je nog over na kunt denken is de rol van de agency, voor dat deel moet je de film nog een keer zien. Dat tijdreizen paradoxen kent die niet echt logisch te verklaren zijn daar heb ik mij niet aan gestoord. Het lijkt allemaal wel te kloppen in dit verhaal. De actie heb ik niet gemist, de film is voor mij boeiend door de thema's als eenzaamheid, teleurstelling en liefde die mij iig geraakt hebben.

Voor mij een geslaagde film die ik een 4,5 geef.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Net 'Predestination' weer opnieuw gekeken en vond de film nu nog beter dan de eerste keer. Je moet er wel goed bij op blijven letten, want als je belangrijke informatie mist kan het zijn dat je er helemaal niks meer van begrijpt. Maar op het einde van de film wordt het pas allemaal duidelijk. Dit is toch best wel een hele goeie film over tijdreizen. Echt een super mooi bedacht verhaal. Kom er maar op!

avatar van Killkong

Killkong

Na een korte actievolle intro bestaat de eerste 50 minuten uit een boeiend verhaal dat een personage aan een barman verteld. Tot zover was dit een interessante film.

Maar... Dan slaat de film om in een gecompliceerd, absurd sciencefiction evenement, wat totaal niet mijn ding is.

Al bij al is het grootste deel van de film genietbaar, jammer van het rommelige einde...

avatar van Capablanca

Capablanca

Vermakelijke film met de gebruikelijke paradoxen van het tijdreizen.

avatar van platonie

platonie

Killkong schreef:

Dan snap ik niet waarom je de film hebt gekeken. Er staat duidelijk bij dat het een sf film is

avatar van Pip2020

Pip2020

cantforgetyou schreef:

snap jk, ik raak er ook altijd een beetje van in de war!

avatar van Pip2020

Pip2020

michael L schreef:

reageer je altijd zo lomp op mensen die een andere mening hebben?

avatar van Mickey b

Mickey b

Een echte pure timetravel-film. Zo eentje waar je op einde alles nog eens goed op een rijtje moet zetten om het snappen. Want op einde denk je echt what the f*k heb ik nu gezien… De schrijver van dit verhaal moet echt wel goed nagedacht hebben over het scenario. Dit is zo complex dat ik het mij niet meer herinnerde toen ik de film een eerste keer zag bij de release in 2014. Hou echt wel van dit genre films en dit is er toch wel eentje dat meer dan geslaagd is. Als je niet houdt van tijdreizen laat je deze best links liggen.

avatar van AngelicV

AngelicV

Wat als een mens zichzelf opnieuw mag uitvinden gekoppeld aan de beperkingen en overtuigingen die de mens in zich draagt. Hoe zwaar is het innerlijke gevecht tussen zelfliefde en liefde ten opzichte van de boosheid en daarmee gepaard gaande overige gevoelens. Is de binnenwereld ook de buitenwereld en vice versa. Knap in elkaar gezette film gekoppeld aan paradigma's. Scenery had nog wat beter gekund, doch wellicht lag dit aan het budget.

avatar van schrans

schrans

Mindfuck en beklijvend van begin tot einde. Het kan volgens mij wel niet allemaal kloppen, maar so be it want het was een boeiende kijkervaring.

Krankzinnige film waarvan de eerste helft een soort psychologisch Kammerspiel voor twee lijkt te zijn, totdat de ontwikkelingen té bizar en de toevalligheden te onwaarschijnlijk worden zodat er diverse alarmbelletjes gaan rinkelen, waarna in de tweede helft de plot in overdrive gaat en de contouren van een enorme WTF-ervaring langzaam maar zeker duidelijk worden. Tijdreizen is bijna een cliché geworden, maar in deze film gebeurt er werkelijk wat nieuws mee doordat de levens van de personages er zo door ontwricht worden, zodat de opeenstapeling van extreme wendingen mij misschien duizelt, maar ik toch ook emotioneel geraakt word. Los daarvan komt het toch maar zelden voor dat ik bij een film tot de laatste seconden niet weet waar het heen moet gaan of hoe de plot afgewikkeld zal worden, en wanneer dat gebeurt dient de film gekoesterd te worden. Zeer sterk spel van Sarah Snook, maar ook de scènes met de met een pet getooide Ethan Hawke in de wasserette mogen niet onvermeld blijven. Goede muziek ook (van één der regisseurs).