Predestination (2014)

Australië
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Michael Spierig en Peter Spierig
met Ethan Hawke, Sarah Snook en Noah Taylor

Middels verschillende tijdreizen probeert een agent van een geheime overheidsorganisatie zijn carrière bij de rechtshandhaving voor eeuwig te garanderen. Bij zijn laatste opdracht moet de agent die ene crimineel, die hem gedurende zijn hele carrière te snel af is, zien te vinden.

avatar van aSMoDeuS
Zo moeilijk was deze film echt niet.

avatar van knusse stoel
Leuk geheel, best vermaakt met deze film. We zouden deze het afgelopen weekend weer zien, tot we erachter kwamen dat we hem ongeveer een jaar geleden al gezien hadden. De herinnering was goed maar niet goed genoeg voor een tweede maal zo snel. Blijft weer even in de rij staan.

Een omgebouwde vrouw (naar man), die zichzelf terug in de tijd neukt, toen-ie nog een vrouw was. DRM 5 STERREN

cantforgetyou schreef:
Ethan en Sarah spelen goed, maar time travel films blijf ik niet kloppend vinden. Het is allemaal te vaag en raar. Niet mijn film.

Dan kun je ook zeggen The lord of the rings die is niet zo goed want dat kan nooit gebeurd zijn !
Snap je nu niet dat dit fantasie films zijn ? Snap eigenlijk niet waarom ik nog reageer op zo`n idiote reactie .

avatar van pierre18
SF pur sang, maar wie doe je hier nu een plezier mee? Ontwikkelingen zie je mijlenver van tevoren aankomen en het verhaal is nou niet echt boeiend. Ook zijn er wat constructies gejat van Back to the future 2. Helaas allemaal niet verheffend genoeg.

avatar van john mcclane 2
bortecine_90_50 schreef:

Spoiler alert! Kan echt niet ,,,,geef deze film overigens ook een 5 door het plot en de mindfuck

avatar van modinator
Net Gezien. Geweldig.Zet je aan tot nadenken

avatar van Vinokourov
Redelijk verwarrende mindfuck is dit. Wel op een leuke manier met een beperkt aantal karakters! Het hele plot wordt (zeker in het begin) rustig uit de doeken gedaan met sterk acteerwerk van Ethan Hawke en Sarah Snook. Op het eind wèl even nalezen hoe en wat , maar zo heel gecompliceerd zit het ook weer niet in elkaar.

avatar van Flat Eric
What the fuck was dit voor een mindfuck!

Ik heb het in het algemeen niet zo op tijdreizen. Veels te vermoeiend maar deze film is een uitzondering.
Het begint rustig met een gesprek tussen twee personen in een bar en door het bizarre verhaal blijf je aan de buis gekluisterd. Boeiend.
Een intrigerende film waarbij ik nog niet helemaal door heb hoe een en ander in elkaar zit.
Over een tijd nog maar eens herkijken om het beter te begrijpen.

avatar van Night's Watch
Het stuk in de bar waarin 'the unmarried mother' zijn/haar levensverhaal vertelt is redelijk sterk, een mooie aanzet voor een sterk einde hoopte ik. Maar helaas, vanaf het moment dat het husselen met de tijd begon kon ik het nog maar moeilijk volgen. Het 'verhaal' was wel duidelijk maar ik vond het totaal niet bijster goed, het viel mij tegen. Tweeënhalve ster, puur voor het eerste gedeelte.

avatar van Melksnor
Toch wel een hele lekkere sf die me een beetje deed denken aan memento.. ik ben verrast, heerlijke mindfuck !! 4 ☆

avatar van PapaBeartje
Bijzondere mindfuck, dat mij tijdens de film deed boeien, naarmate ik de puzzel opgelost had, weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden... Het verhaal is nogal ongeloofwaardig.De film speelt aardig open kaart met de kijker, en verklapt misschien soms net even iets teveel. Prima om eens een keertje te kijken.

avatar van IH88
“You know, sometimes I think this world deserves the shit storm that it gets.”

Een lekkere hersenkraker. Op zich laat Predestinaton niet veel vragen open ter interpretatie, maar tijdens het kijken van de film had ik soms geen idee waar de regisseurs heen wilde. Maar alles zit goed in elkaar, en zeker het eerste gedeelte is erg sterk. Vooral het verhaal rond The Unmarried Mother is sterk, en Hawke en Snook doen het goed. Bij dit soort films is het belangrijk dat je acteurs hebt die het ingewikkelde verhaal een menselijk gezicht geven, en het allemaal goed weten te verkopen.