Edge of Tomorrow (2014)

Alternatieve titel: Live Die Repeat: Edge of Tomorrow

3,60 (2077)
2077 stemmen

Verenigde Staten / Australië
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Doug Liman
met Tom Cruise, Emily Blunt en Brendan Gleeson

In een nabije toekomst wordt de aarde aangevallen door buitenaardse wezens, waar geen enkele militaire macht tegen opgewassen is. Majoor William Cage (Tom Cruise) is een officier die nog nooit een oorlogsfront van dichtbij gezien heeft, totdat hij betrokken raakt bij een zelfmoordmissie. Hij sneuvelt binnen enkele minuten en belandt vervolgens op raadselachtige wijze in een timeloop, waarin hij steeds opnieuw hetzelfde gevecht moet leveren en elke keer weer de dood vindt. Maar na elk gevecht kan Cage meer tegenstand bieden aan zijn tegenstanders, mede dankzij de hulp van Special Forces strijder Rita Vrataski (Emily Blunt). Met elk gevecht tegen de ruimtewezens, komen Cage en Rita een stap dichter bij het verslaan van de vijand.

avatar van jarno1975
Als ik hem instuur is het een setfoto en nu is het opeens een still...

avatar van Jawaddedadde
Relax, crew treft geen schuld. Ging op een aantal sites ook effectief door als een setfoto, maar fotograaf heeft bevestigd dat het om een still gaat.

avatar van jarno1975
Mijn bron gaf dat ook aan. Maar ik zal me er maar weer niet druk over maken...

avatar van Jawaddedadde
Lijkt me sterk dat 'jouw bron' ook de fotograaf was,maar goed.

Ach ja, het is hetzelfde verhaal als met Jack Ryan. Alleen in de omgekeerde richting.

avatar van schram101
Komen wel een stel lekkere science fictions aan de komende tijd zeg. Laat maar komen die hap!

avatar van Ajax&Litmanen1
Kan dat plot niet wat ingekort worden? Wat een lap tekst zeg.

avatar van Mad Man Mundt
Boek waar het op gebaseerd is.

avatar van tattoobob
Tom Cruise een beetje jammer weer!!!
Alleen die foto al

avatar van schram101
Misschien niet heel origineel, maar de poster is toch wel cool.

avatar van tbouwh
29 mei 2014 staat deze gepland om uit te komen.

avatar van tattoobob
Ja is wel cool....maar Tom Cruise...pff wanneer stopt die man eens met films!

avatar van schram101
Ziet er alleraardigst uit, ook al lijkt dit qua setting natuurlijk niet heel vernieuwend.

avatar van UrbanDjampa
Niet echt bepaald een must-see(voor mij) als ik die trailer zo zie.

avatar van 606
Klinkt erg gaaf deze, hou ik wel van.

avatar van Seifer
Groundhog day... maar dan iets anders.

HALVE TAMME.
Trailer ziet er netjes uit,mijn nieuwsgierigheid is gewekt.

avatar van Seam
Klinkt als een herhaling van zetten, maar dat gold ook voor Oblivion en die was uiteindelijk nog erg vermakelijk. Dit soort rollen liggen Cruise natuurlijk prima. De eerste regels van het plot deden me wel enorm aan Mass Effect denken zeg.

avatar van mcdaktari
Dit soort rollen zijn inderdaad voor Tom Cruise weggelegd. En het verhaal zal best wel weer ergens op lijken maar daar stoor ik me niet echt aan, als het tenminste goed gedaan word.
"Oblivion" vond ik ook een prima Sciencefiction film van Tom Cruise en Ik vind dit, in tegenstelling tot het bericht wat ik hier ergens las wel een prima rol voor Cruise. Als ik kijk in welke films hij de laatste jaren gespeeld heeft, dan zijn dat in mijn ogen stuk voor stuk goeie films. Maar dat heeft uiteraard natuurlijk ook met smaak te maken. Ik kijk in ieder geval uit naar "Edge of Tomorrow" en ik denk dat ik deze voor de verandering maar weer eens in de bioscoop ga kijken, op een flink groot doek komt zo'n film toch anders over.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Groundhog Day meets Starship Troopers...

avatar van Prudh
Twee van mijn favo films aller tijden! Lijkt me een heerlijk sci-fi-knallertje.

avatar van Rvdz
Hij is fijn. Prima blockbuster, al wordt het op het einde wat eentonig.

tattoobob schreef:
Ja is wel cool....maar Tom Cruise...pff wanneer stopt die man eens met films!

ROFL waarom zou die man ermee stoppen, elke film die hij maakt is een kaskraker.

Ricochan38 schreef:

Nou dat valt best mee.......er zijn gewoon veel mensen die wat tegen Cruise hebben....en ik ben daar een van

avatar van Xandecs
Net heen geweest. Film zat goed in elkaar.