Edge of Tomorrow (2014)

Alternatieve titel: Live Die Repeat: Edge of Tomorrow

3,60 (2077)
2077 stemmen

Verenigde Staten / Australië
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Doug Liman
met Tom Cruise, Emily Blunt en Brendan Gleeson

In een nabije toekomst wordt de aarde aangevallen door buitenaardse wezens, waar geen enkele militaire macht tegen opgewassen is. Majoor William Cage (Tom Cruise) is een officier die nog nooit een oorlogsfront van dichtbij gezien heeft, totdat hij betrokken raakt bij een zelfmoordmissie. Hij sneuvelt binnen enkele minuten en belandt vervolgens op raadselachtige wijze in een timeloop, waarin hij steeds opnieuw hetzelfde gevecht moet leveren en elke keer weer de dood vindt. Maar na elk gevecht kan Cage meer tegenstand bieden aan zijn tegenstanders, mede dankzij de hulp van Special Forces strijder Rita Vrataski (Emily Blunt). Met elk gevecht tegen de ruimtewezens, komen Cage en Rita een stap dichter bij het verslaan van de vijand.

avatar van psychopath
Weer gezien en verhoogd. Wat het grappige is is dat ik echt een hekel heb aan Tom Cruise als persoon maar zijn films, gewoon A klasse .

Edge of tomorrow heeft de juiste actie, CGI en humor. De juiste combinatie voor mij.

avatar van just0408
Ik vind dit persoonlijk de beste film met Tom Cruise.

Tom Cruise kennen we vooral van macho rollen waarin hij met stalen zenuwen onmogelijke opdrachten volbrengt, zoals in Mission Impossible. Daarom is het mooi om eens te zien dat, althans in het begin van deze film, hij de rol speelt van een bange anti-held. Verder is de film natuurlijk een variatie op het thema van Groundhog Day, maar ik vind hem spannend en onderhoudend genoeg om te boeien .

I personally think this is the best film with Tom Cruise.
LiteBlue USPS Gov