The Legend of Hercules (2014)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Renny Harlin
met Kellan Lutz, Liam McIntyre en Richard Reid

Een jonge legerkapitein (Liam McIntyre) wordt een goede vriend van Hercules (Kellan Lutz), de zoon van de oppergod Zeus. Maar nadat een slechte koning hen misleidt, worden Hercules en de kapitein in slavernij verkocht en moeten ze zij aan zij vechten om hun vrijheid terug te verdienen.

avatar van mjk87
Gewoon slecht. Lelijke cgi. Saai verhaal. Matig geacteerd en een hoofdpersoon zonder enige vorm van charisma. Al met al een dood beestje wat eerder wat simpel productiewerk lijkt. Het enige aardige is dat het verhaal niet om de twaalf werken of andere bekendere gedeeltes van de mythe draait. Al klopt verder de helft van het verhaal niet en echt boeiend is het ook niet. Maar ik heb geen zin in de laagste score. 1,0*.

avatar van Grindhouse62
Ondanks het houterig acteren van vele spelers en de matige regie van Harlin heb ik mij toch wel vermaakt met dit epos van middelmaats niveau. Uiteraard zijn betere historische epossen, maar om deze film nou slecht te noemen gaat wat te ver. Hij haalt geen voldoende, maar toch wel bijna. Een 2.5

avatar van Bakema NL
Prima film en veel te laag beoordeeld. Dit slecht noemen.....tja...intussen zijn de Marvel films de heilige graal zeker? ?

Is het origineel? Nee...zeker niet. Maar was Gladiator bv. dat wel dan? Nee....zeker niet. Haalt dit het bij een Gladiator of een 300? Nee. Maar is het verder gewoon een onderhoudende film? Oh jazeker, absoluut. En deze Hercules is echt vele malen beter dan die (kut)film met the Rock. Sowieso is the Rock niks meer dan een spierbundel met gebrekkig acteertalent....de Schwarzenegger van nu zonder een greintje van diens charisma.

Ik was aangenaam verrast met deze film.

avatar van Sergio Leone
Best slecht.

The Legend of Hercules, maar dan niet echt de legende. Eerder een simpele 300-van-den-Aldi-achtige actieprent met een paar spierbundels die niet kunnen acteren. Nu goed, het anderhalf uur dat de film duurt biedt het nog wat spektakel hier en daar. Met halve aandacht en het verstand op een laag pitje, is het nog net iets minder slecht dan verwacht, maar daar is alles mee gezegd.

wat ik dus niet snap is waarom Scott atkins niet wordt vermeld bij de acteurs. Dat is namelijk de stiefvader van hercules. Heel apart

Beroerd. Alles is al gezegd over deze film. Slecht geacteerd, slap verhaal, acteurs met het charisma van een wrat. Oh, en onderhoudend was de film ook al niet...