The Legend of Hercules (2014)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Renny Harlin
met Kellan Lutz, Liam McIntyre en Richard Reid

Een jonge legerkapitein (Liam McIntyre) wordt een goede vriend van Hercules (Kellan Lutz), de zoon van de oppergod Zeus. Maar nadat een slechte koning hen misleidt, worden Hercules en de kapitein in slavernij verkocht en moeten ze zij aan zij vechten om hun vrijheid terug te verdienen.

ipman-99
"The Legend Of Hercules 3D." ...:T " !!!

Historische film !!! "The Legend Of Hercules" is één van de vele historische
films die in 2014 zullen uitkomen. Kellan Lutz geeft gestalte aan Hercules. Liam McIntyre alias
Sotiris en Scott Adkins alias King Amphitryon vullen hun rollen prima overtuigend in.
Gaia Weiss mag dan weer schitteren als Hebe.
Deze film is van regisseur Renny Harlin ("Die Hard 2", "Deep Blue Sea", "Cliffhanger") en het mag inderdaad gezegd worden, dat de effecten bij momenten beter konden ... !
Los daarvan heb ik er wel van weten te genieten, natuurlijk als algemene filmliefhebber/verzamelaar ben ik zo eentje die ook kan genieten van b.v "Sand Sharks" (dit even terzijde) !!!

avatar van Mai*
Ik ga er niet om heen draaien! Ga er niet heen, zonde van je geld. Ik heb veel slechte films gezien, maar deze was toch echt wel het toppunt van triestheid.
Ik ben geen persoon die overigens uit de bios loopt omdat de eerste 10 minuten mij niet aanstaan, dus netjes de film afgekeken.

Aller eerst de 3D versie. Jammer. Het hoort gewoon niet in een film als deze. Zwaarden die je op je af ziet komen doet je meer denken aan een attractie uit de efteling, dan gewoon de simpele bioscoop stoel.

Het verhaal:
Het verhaal wijkt in principe af van het originele hercules script.. niet heel erg tenzij er een goed verhaal in zit. Het begint al op het moment dat zijn moeder ineens hercules gaat baren, omdat vaders maar een ass is. ... typisch. Dan hebben we nog het gemene stiefbroertje en de verhaallijn is geboren. Maar lijkt zoals altijd op een standaard verhaal. Wat je dus na 10 minuten van de film, het einde gewoon weg kan voorspellen.
Goed, verhaal ontzettend slecht..

Special effects:
Om maar niet verder door te zeuren over de 3D versie..
Ik vond sommige stukken gewoon serieus beschamend om te kijken. Het begon al met de leeuw, die er gewoon ingezet was zoals ze anno 1970 deden . Ik kan niet anders dan zeggen dat het lachwekkend was. De vechtscenes waren zeer ongeloofwaardig. maar goed, het blijft hoe dan ook een soort van "sf" film.
Het einde wanneer hercules met de hulp van zijn vader een bliksem zwaard krijgt is gewoon om te gieren... de lichamen schieten door de lucht en uiteraard verslaat hercules 100 man.

Dan hebben we nog het stukje waarin we even terug moeten blikken midden in de film waarin Hercules 6 man in zijn eentje! Let op!! in zijn eentje verslaat....... vervolgens moet hij tegen z'n "vader" vechten... en dat lukt hem toch zo ontzettend moeilijk... ... jammer!

Het enige pluspuntje, en dan vanuit mijn oogpunt als vrouw, zijn de mooie afgetrainde mannenlichamen.. Heerlijk. Vandaar de 1...

Misschien komt het omdat ik een vrouw ben dat hij zo tegen valt, misschien zijn er toch meer mensen met mij eens... maar wacht iig lekker tot hij uitkomt op dvd of iets dergelijks. Niet bioscoop waardig iig...

Ik weet niet welke graphic slechter was de leeuw of het bliksem zwaard.... Verspilde tijd, moeite en geld

avatar van RipCurl
Wat een slechte film! Slecht geacteerd (leek wel alsof ze het script vol clichématige one-liners opdreunde), slechte 3D (water en vuur zorgde voor een raar vertekend beeld), slechte CGI (gemiddelse PS3 game is indrukwekkender) en gewoon geen tot weinig actie. Wat het nog slechter maakte was het gebrek aan bloed, want kennelijk bloed niemand daar. Toch gek ook als iemand met een zwaard in zijn buik wordt doorboord en vervolgens op diezelfde buik met zwaar en al op de grond gesmakt hij niet eens bij zijn rug er uit komt. Waar was dat zwaard?!? Hetzelfde geldt voor die speer! Nee, doe jezelf een enorme lol en ga vooral niet. Zonde van de tijd...tenzij je vrouw bent en heel graag kijkt naar veel inzoemende shots van 6-packs en spierballen!

avatar van Number23
Aan eigenlijk alles is te zien dat dit een enorm slechte film is, maar ik heb me stiekem toch wel vermaakt. En ik ben enorm kritisch tegenover films over Griekse mythologie. Eerder zakten Immortals en de 'Titans'-films ook al door het ijs. De acteurs dreunen de zinnen als zombies op, het verhaal loopt over van cliches en ik heb geen spatje bloed gezien, maar ik was blijkbaar in een hele goede bui. Mag ook wel eens een keertje.

avatar van ardbeg41
in twee woorden: een "no-brainer"
heb kromme tenen gehad in de bioskoop

Een typische Hollywoodfilm met een omvangrijk budget die niet brengt wat je zou mogen verwachten. Griekse mythologie wordt gebracht als een klassieke coming-of-age soap met de jonge Hercules als een Messias. Rond een liefdesverhaal worden overdreven gevechten (inclusief slow motion) in beeld gebracht met mannen die over extreme spieren beschikken. Positief is dat een aantal gevechtsscènes visueel goed gedaan zijn. Het acteervermogen van de cast is niet om over naar huis te schrijven en dan druk ik me voorzichtig uit. Gelukkig ziet onder andere het lijf van de 29 jaar jonge Kellan Lutz er appetijtelijk en indrukwekkend uit want daarmee moet je het vooral doen.

Net gekeken en weet niet precies wat ik ervan moet denken..
Ben geen film expert zoals de meeste van jullie hier.
Ik bekijk gewoon een film en probeer dan te zien wat voor gevoel ik er aan over heb gehouden.

Het verhaal is erg simpel, te simpel - maar hoort misschien ook wel bij deze film.
Ik heb me eerlijk gezegd nergens verveeld in deze film, je kon er makkelijk door heen wandelen.

En ja, van dit soort films met een grote naam zoals Hercules verwacht je meer / veel meer dan dat ze hebben neergezet in deze film.

Acteer prestaties vond ik ... vrij goed , maar dat komt denk ik omdat het verhaal erg simpel was.
De film was simpel maar wel goed neergezet - abc'tje ( kijkwijzer 12 jaar )
Dusja.. meeste kinderen zullen het een topper vinden en de meer volwassen personen / kijkers zullen het tegen vinden vallen omdat het allemaal te simpel is.

Al met al is het een aardige film die erg makkelijk te volgen is.
Die leuk is om met je kinderen naar de bios mee te gaan, of op een rustig momentje ff een filmpje te kijken.
En met het woord ( ff ) is eigenlijk alles al gezegd.

Vanzelfsprekend had ik er ook veel meer van verwacht, maar uiteindelijk is het niets meer dan een soort van Disney film.

Ik hoop dat de reden, van hoe en wat in deze film makkelijk te verklaren is.
Deze Hercules film voor de jongere kijkers , en die andere Hercules film met ( Dwan Johnson ) voor de oudere kijkers.

Greetzzzz

avatar van tattoobob
Lekker overslaan duss...ik was er al bang voor.

avatar van spirit2011
Lekker niks te doen effe filmpje kijke film. Historisch niet correct. Who cares!!! Gelukkig is de Lord of the Ring cyclus wel historisch correct en gebruiken ze betere zwaarden zodat je die wel uit de achterkant van een trol ziet steken. Ik ga naar de bios voor ontspanning. En dat is precies wat ik heb gekregen. Een fijne ontspannen middag. Al met al, als film geen hoogvlieger maar ook niet totaal waardeloos.

Nou zeg, als men in die film wat meer geld en professionaliteit geduwd hadden.
Dan had dit toch een hele goede film kunnen worden.
Maar nou is het een wazige en afgezaagde film geworden.
Echt geen aanrader !!!!!!!!!!!

avatar van Pazmaster
Het verhaal is niet interessant, het acteerwerk is matig en die leeuw ziet er niet uit. Het gaat allemaal iets te snel en mist de nodige diepgang. Er zitten best een aantal leuke actiescènes in maar het is allemaal nèt niet. 2½ ★

avatar van filmkul
Niet echt slecht, maar verre van origineel. Het verhaal bevat een en al clichés. Het acteerwerk is matig en de film bevat alleen maar stereotypen. De special effects laten zo nu en dan de wensen over. Is er dan niets positiefs? Nou, gewoon verstand op nul en niet vergelijken met soortgelijke films. De film heeft genoeg vaart, soms had het tempo best iets naar beneden gemogen en bevat genoeg actie. De speelduur is precies goed, ruim 90 min..
Aardig bij elkaar gejat tussendoortje. 2.5/3.0

avatar van Artemis
Ongelofelijk dat ze een budget hadden van $70 mil
Ik heb meer kijk plezier gehad bij de gemiddelde aflevering van Hercules: The Legendary Journeys dan bij deze bout film. Snel weer vergeten en hopelijk is de Hercules met The Rock een stuk beter.

avatar van dielemandirk
Euh...

Dat ik geen sterren geeft zegt genoeg..!

Mooi film de moeite waard

Nightfalls
Damn, heeft de regisseur van deze k*t film aan de speed en de paddo's gezeten.

Ten eerste was de film veel te snel, had hij totaal geen diepgang en was het soms van de hak op de tak. Vervolgens verslaat Hercules in zijn eentje een leeuw, en 6 onverslagen mannen in 10 seconden,
maar heeft hij moeite met een zijn vader die al jaren lui op zijn troon zit.

WTF echt.

avatar van MattOnTheNet
Tegenvaller. De hoofdrolspeler heeft de uitstraling van een zak zelfrijzend bakmeel. Sommige van de bijrollen zijn nog te pruimen, maar niemand haalt het talent van Gerard Butler met zijn "THIS IS SPARTA!" in 300. Net als de band "van Halen" die als lakmoes test in het contract eiste dat alle bruine M&M's uit een schaal vol van dit snoepgoed werden weggehaald (konden ze zien of het contract goed gelezen was) heb ik een eenvoudige test: wat brul je als legeraanvoerder uit de periode voor buskruit? Niet "FIRE!" want dan zou je je boog in de fik steken. Maar jawel. Op het einde van de film brulde er eentje "FIRE" waarna de pijlen los gingen. Dit irriteert zij zo verschrikkelijk en ik vind dat zo verschrikkelijk dom, dat ik het eind niet heb afgewacht. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat er nog steeds script schrijvers zijn die dit neerpennen? Al bij al: ik heb betere historische drama's gezien. Voor mij een half. En dat omdat het geen zwart-wit film is.

Is bijlange zo slecht niet als sommigen hier beweren. Er zijn veel slechtere films in dit genre.
Als je over enkele historische blunders kan kijken (testudo bij de grieken !! ) is het best wel een goeie film.

avatar van Cleanshot
Actiescenes op zich goed. Acteerwerk had met een betere cast meer op kunnen leveren. Verhaallijn was teleurstellend slecht helaas.

avatar van ockhausen
Ik begon van....nou ik geef het een kans....maar toen ik die leeuw zag heb ik hem meteen af gezet (15min)

avatar van ockhausen
elnouk schreef:

Ja die leeuw! Gelijk afgezet, wat een pis specialeffects!

avatar van martijn011
Zeer matige film over een onderwerp waar ik zeker geïnteresseerd in ben. Films in dit genre kunnen me vaak intrigeren.
Helaas is dit een film geworden waar veel meer minpunten te bespeuren zijn dan dat er pluspunten zijn.
Het acteerwerk alleen al. Geen enkele acteur weet de film naar een hoger niveau te brengen, ook de hoofdrolspeler niet. Hercules wordt dramatisch neergezet, puur als karakter gezien. Wel een intrigerend lichaam uiteraard, maar dat is te weinig.

De bijrollen zijn helemaal om je te bescheuren. Die koning is echt lachwekkend slecht. Enorm over the top.
Het verhaal stelt ook weinig voor. Hier en daar een lekkere actiescene, al waren die slowmotions echt slecht.
Nee, ik heb me hier meer aan geërgerd dan dat ik me vermaakt heb. Hopelijk is de andere film over Hercules, die over een tijdje uitkomt, beter. Kan haast niet anders zou je zeggen.
Onvoldoende.

avatar van SimonV
Film is op een computerscherm wel te pruimen. Maar als je de serie Spartacus gezien hebt, dan is dit een slap aftreksel. Verhaal van Hercules - in de film - lijkt ook wel op dat van Spartacus, en daarmee wordt de mythe van Hercules geweld aangedaan. Special effects en bullettime/slow motion zijn inderdaad slecht uitgevoerd en het verhaal heeft de snelheid van een thalys die wél rijdt.
Al met al 2 sterren voor de moeite.

avatar van vampyrmaiden
totaal NIET het verhaal van Hercules, en is slechts een mager aftreksel van oa. de serie Spartacus of the film the Gladiator. De naam Hercules is slechts gebruikt als publiekstrekkertje en dat is jammer want het originele verhaal van Hercules is super geschikt voor een spannende 3D film. Daarbij is de hoofdrolspeler echt om het zo maar te zeggen een domme kracht, zoals Arnold Schwarzenegger speelde in de Conan films. Echt een tegenvaller.

Ik ben goed op de hoogte van de Griekse mythologiën. Een leuke twist maar een zeer pover uitgewerkt scenario en verhaal. Filmtechnisch is het allemaal wat amateuristisch met weinig toevoegende slow-mo effecten. De vergezichten zijn matig maar wat vooral mij opviel is dat het eerste uur de vergelijking met het principe van de film 'Gladiator (2000)' snel gemaakt is, (vanwege het feit: hooggeborene, verstoten, vecht zich weer naar boven), maar dan in versnelde en verschraalde vorm. Verder nog wat vergelijkingen met Jezus. Hercules was een slappe hap. Karakters worden lukraak geïntroduceerd zonder enige voorgeschiedenis. Er zit weinig diepte in de personages. Het is het allemaal gewoon niet. Pulp, beetje tenenkrommend om naar te kijken, en dat is het dan ook.

avatar van joey1973
romantisch geneuzel, slecht verhaal, oninteressante uitwerking van de personages, met af en toe een leuke vechtscene

Van te voren weet je al wel wat je krijgt met deze film. Het is wel jammer dat dan ook de cast nog eens waardeloos is en de special effects ook niet overhouden. De montage is vaak knullig en sommige overgangen van scenes doen pijn aan de ogen. Erg knullig, zeker als je nagaat dat deze film een biosrelease kreeg en Harlin toch al even meeloopt.

wat een waardeloose film zeg.
ook als je even Lekker niks te doen hoeft gewoon filmpje overslaan.
slechte CGI en dan die leeuw... Verspilde tijd