The Way West (1967)

Western

geregisseerd door Andrew V. McLaglen
met Kirk Douglas, Robert Mitchum en Sally Field

Missouri 1843. Ex-senator Tudlock en Summers worden ingehuurd om een groep mensen naar Oregon te brengen en hen te beschermen tegen de indianen. Zelfs als er doden vallen, rijdt Tudlock genadeloos door. De mensen beginnen aan hem te twijfelen en besluiten om Evans als leider naar voren te schuiven om de rit te vervolgen, maar die krijgt al snel te kampen met de vele gevaren van de reis.

Mooi in beeld gebracht reisavontuur met Douglas die langzaam verandert van een hooghartige idioot in een waanzinnige psychoot. Mooie rol van hem. Mitchum lijkt met zijn ketting en haardracht regelrecht van Woodstock te zijn weggelopen voor de opnames van deze film, maar Woodstock was pas twee jaar later. Nou ja, hij was er in ieder geval al klaar voor om vooraan te staan bij Country Joe and the Fish.
Er valt in de twee uur genoeg te genieten van onderlinge spanningen, tot ontmoetingen met indianen en romances en natuuropnames.

avatar van Decec
Een goede Westernfilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel bekende jonge acteurs: Kirk Douglas (hij leeft nog),
Robert Mitchum en Richard Widmark...
Zeker ontmoetingen met Indianen...
Prima ouderwetse achtergrond (vrolijk) muziek...
Mooi landschap, maar jammer geen grote breedbeeld
en geen HD kwaliteit...

avatar van Perry Meer
ja goede country&western film, niet te zwaar op de hand en er wordt
ook niet in gezongen en gedanst -gelukkig maar-
de beschrijving bij film hierboven klopt niet helemaal volgens mijn beleving, ahum

3x good old country