A.C.O.D. (2013)

Alternatieve titel: Adult Children of Divorce

geregisseerd door Stu Zicherman
met Adam Scott, Jessica Alba en Richard Jenkins

Een volwassen man staat nog steeds in tweestrijd na de scheiding van zijn ouders, vijftien jaar geleden. Hij ontdekt dat hij onbewust deel uitmaakte van een studie over kinderen van gescheiden ouders en wordt vele jaren na dato opgeroepen voor een vervolgonderzoek. Iets wat opnieuw onrust zaait binnen zijn familie.

avatar van donnie darko
Zeer lovende recensie op slashfilm vanuit Sundance. Ben benieuwd, toffe cast!

avatar van schram101
Oei wat een matige trailer. Dit lijkt behoorlijk niet-grappig.

Een middelmatige, enigszins amusante en sporadisch grappige kleine komedie over de effecten die echtscheiding heeft op kinderen onder het mom dat deze enkel door het voorbeeld van een succesvolle relaties van de ouders later zelf een langdurige relatie aan kunnen gaan. Voor wat het waard is. In ieder geval is de hoofdpersoon getraumatiseerd door de echtscheiding van zijn ouders. De film kent oprechte momenten die lijken gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Echter er zijn zinloze subplots ingebouwd die nergens heen gaan. Ook vond ik dat er op een vrij kinderlijkje wijze geacteerd wordt. Verder ben ik niet zo gek op het gebruik van een voiceover.

Tegenvallende film over een volwassen man wiens ouders gingen scheiden toen hij nog klein was. De film weet eigenlijk nergens te verrassen en de humor is wat aan de belegen kant. De cast doet het aardig, maar weet deze film zeker niet te redden. Gelukkig duurt het allemaal niet te lang.

Degelijk.

Een dramady die humor en drama goed weet te balanceren. Vaak hellen dat soort films toch te vaak over naar de drama kant, maar ze worden wel meestal bij de comedies ingedeeld. Vervelend om dan telkens je verwachtingspatroon weer te moeten bijstellen.

De film kent een zekere luchtigheid die je niet zo vaak tegenkomt. Allicht omdat de meeste acteurs niet héél hard proberen om getergde personages neer te zetten, maar eigenlijk gewoon hun ding mogen doen. Verder ook een zonnig en gezellig sfeertje, ook redelijk verrassend.

Het drama is wat kleiner, maar werkt wel. Niet dat het nu zo aandoenlijk is, maar wat er aangehaald wordt raakt wel doel. Enige probleem is dat de film niet echt hoogtepunten kent. Het is allemaal wel aardig, fijn geacteerd, paar geslaagde grapjes en dramatisch in orde, maar het blijft wel vlakjes. Geen film die je je maanden later nog levendig herinnert vrees ik.