ad
  • 8.082.327 stemmen

Thanks for Sharing (2012)

Drama / Komedie | 112 minuten

Genre: Drama / Komedie

Geregisseerd door: Stuart Blumberg

Met onder meer: Mark Ruffalo, Gwyneth Paltrow en Tim Robbins

Releasedatum: 19 september 2013

Over Thanks for Sharing

"Life is a journey you never have to take alone."

De film volgt drie seksverslaafden in hun strijd om te functioneren in de samenleving, met behoud van een betekenisvolle relatie. Adam (Mark Ruffalo) probeert een relatie op te bouwen met Phoebe (Gwyneth Paltrow), een wilde onafhankelijk vrouw die heeft afgezworen om nog te daten met verslaafden nadat ze haar relatie heeft verbroken met een alcoholist. Mike (Tim Robbins) is getrouwd met zijn grote liefde van de middelbare school, maar raakt net zo verslaafd aan zijn herstelprogramma als aan de seks. Neil (Josh Gad) verbergt een camera in zijn tennisschoen om in het geheim onder de rokken van vrouwen te filmen, terwijl hij zijn vrienden probeert te overtuigen dat hij kan leven zonder seks. Allen moeten ze om zien te gaan met hun verslaving, wat leidt tot verschillende hilarische en ongewone situaties.

imageimageimageimage

Social Media

Aangekocht door Paradiso. NL release: t.b.a.

Vanaf 25 april 2013 in de bioscoop (Paradiso Film)

EDIT: nieuwe releasedatum: 31 oktober 2013

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME.

Tim Robbins .

avatar van tattoobob

tattoobob

Lijkt me een geinige film...trailer ziet er leuk uit!!

avatar van Gish

Gish

Net gezien in NYC

Wat onevenwichtige film met leuke maar ook aangrijpende momenten

Goede cast, leuk dat Carol Kane weer eens te zien is

3 ***

avatar van wouterbosgra

wouterbosgra

Vrij standaard filmpje, nergens verrassend maar wel lekker voortkabbelend.

avatar van wwelover

wwelover

• 2009 berichten

Een film die behoorlijk in mijn straatje past. Goed verhaal, leuke humor en een uitstekende cast. Was vooral verrast door Pink, kan haar muziek niet uitstaan maar ze acteert heel sterk. Ook Ruffalo en Robbins zetten hele sterke rollen neer. Het is een mooi thema dat luchtig behandeld wordt.

avatar van blurp194

blurp194

Een aardige film over een wat onbekende en onbegrepen soort verslaving. Maar wel een die net zo blijkt te werken als andere verslavingen, met support groepen en de hele rimram daar omheen. Het verhaal wordt integer gebracht, zodat je ook iets van een begrip krijgt van hoe het werkt. Wel met wat vrij ongepaste humor af en toe er tussendoor, zodat het wel luchtig blijft.

De hele cast is erg goed aan het spelen. Vooral dat maakt de film best sterk.

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Deze film was meer drama dan ik in eerste instantie had verwacht, maar tegelijkertijd is het ook niet zo zwaar dat er bijna niet doorheen te komen is.

De personages zijn kleurrijk, met als positieve uitschieters het personage Neil en het personage dat gespeeld is door Pink die ik voorheen alleen maar kende van haar muziek maar na deze film zie ik haar veel liever acteren.

Het verhaaltje van Adam & Phoebe deed mij niet zo veel en het verhaal rondom Mike werd pas boeiender toen zijn zoon in het spel kwam.

Thanks for Sharing is zeker te weten geen 13 in een dozijn filmpje, het begint als een komisch drama maar wordt al snel meer dan dat.

Voor een speelduur van 1 uur en 47 minuten was dit totaal geen moeilijke of vervelende zit.

avatar van missl

missl

Grappig maar ook heftig verhaal over mensen die een verslaving hebben en hoe anderen in hun omgeving en zij zelf ook hiermee omgaan. Het leek me heel realistisch en dat maakt deze film voor mij net wat beter. Goed geacteerd , sterke film.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Relativerend rukken.

Een sympathiek drama over seksverslaving. De lach is nooit ver weg en soms ruim vertegenwoordigd, maar de serieuze ondertoon bekoelt alles. En relativeert. Want deze mensen hebben een verslaving. Zoals Tim Robbins treffend zegt: 'Wij zijn crackverslaafden, maar de pijp zit aan ons lichaam vast'. Je gelooft hem, want het is ook zo. Voor seks heb je enkel je lichaam nodig. Niet eens dat van een ander.

En dus wordt er flink op los gerukt en gesekst, maar nooit op het banale af. Al doet het wel pijn om sommige personages te zien toegeven aan hun verslaving. En hoe. Mark Ruffalo en Tim Robbins imponeren maar zelfs Pink is overtuigend, al moet gezegd dat Josh Gad er hier ten positieve bovenuit steekt. Hij is de noodgedwongen komische noot die de film hard nodig heeft.

Ondanks allerlei dramatische wendingen en soms schaamteloze scènes blijft de balans toch best goed bewaard. We gaan nooit echt heel diep ten onder, maar ver genoeg om blij te zijn als er weer gelachen kan worden. En zelden voelt het vervelend of vreemd aan, ondanks de zwaarte van het onderwerp. Op de een of andere manier weet men het net luchtig genoeg te houden zonder echt plat te worden. Knap gedaan.

Zeer goed.

Met dank aan Paradiso voor het recensie-exemplaar.

avatar van james_cameron

james_cameron

Aangenaam drama met veel humor, over lief en leed van een groepje (seks)verslaafden. Met deze cast kun je natuurlijk niet fout gaan en het is dan ook hoofdzakelijk de verdienste van de betrokken akteurs dat de film de moeite waard is. Qua plot is het allemaal niet erg bijzonder en aan de voorspelbare kant. Nieuwkomer P!nk (onder haar echte naam Alecia Moore) doet het overigens verrassend goed in één van de hoofdrollen.

gauke

Een sympathiek, warm, grappig en soms schrijnend portret van drie seksverslaafde mannen en hun proces van herstel dat gepaard gaat met vallen en opstaan. Er is verhoudingsgewijs weinig seks of bloot te zien, de dialogen zijn geestig en de verwijzingen soms scherp. De boodschappen aan het eind hielpen de film eigenlijk een beetje om zeep. Ik vond de cast uitstekend spelen.

De benadering in een dergelijke film werkt volgens mij vooral omdat wij mensen om seks moeten lachen (dat was immers op de middelbare school al zo). Seks maakt mensen kwetsbaar en lachen helpt om onzekerheid te verbloemen.

avatar van Waku

Waku

Apart drama met een glimlach.

De film weet slim een balans te vinden tussen zware momenten en komische situaties waardoor er toch een luchtig sfeertje hangt rondom best wel een gevoelig onderwerp. Verslaving.

De gehele cast zet een goed karakter neer. Zelfs Pink kan echt acteren.

Bovendien wordt "Thanks for Sharing" ondersteund door een heerlijke soundtrack.

Fijne film.

avatar van Zeriel

Zeriel

• 1915 stemmen

Ik was geneigd om de film af te zetten na een half uurtje. De personages konden me niet echt boeien. Toch uitgekeken door de positieve commentaren hier.

De film wordt wel wat beter, en voor het onderwerp verbazingwekkend weinig hele flauwe vieze grappen. Doch de protagonisten spraken me gewoon niet aan.

avatar van _Casper_

_Casper_

Redelijk vermakelijk en de film heeft wat leuke momenten.. Maar mist toch NET ff iets waardoor het toch niet helemaal is wat het had kunnen zijn.

Het onderwerp is wel grpapig, gaat over een aantal mensen die sexverslaaft zijn en letterlijk alles doen om aan hun trekken te komen en hoe het dan gaat met hun prive leven...

En je leert dan verschillende personages kennen..

Toch had er net wat meer humor en diepgang inmogen zitten,

Vermakelijk om een keer te zien maar er had meer in gezezten

avatar van schumacher

schumacher

Aai, wat stelde deze film me teleur. Toen ik de acteurs zag (toch een aantal goeie en bekende) en het verhaal las dacht ik van deze gaat de top zijn maar helaas zeg, dit was een heel matige film.

Komedie was er al niet echt en het sleept teveel aan, het kabbelt maar wat verder aan, het boeide niet echt en zo'n film moet echt wel boeien. In dit genre heb ik al veel beter gezien.

Jammer, een gemiste kans.

avatar van K. V.

K. V.

Deze eens geprobeerd en 'k vond het wel een prima film. Ondanks het thema was het zeker geen halve pornofilm, maar werd het zeer sereen gebracht. De film is zeker niet alleen kommer en kwel, dus zeker geen zwaar drama. En ondanks de langere speelduur, heb 'k me alvast niet verveeld.

De cast deed het ook prima en 'k was zelf nog aangenaam verrast door het rolletje van Pink.

'k vond dit een prima film om eens gezien te hebben.

scorsese

Goeie film over drie verschillende mannen met een seksverslaving. De drie hoofdpersonages worden geloofwaardig neergezet en je krijgt een duidelijk beeld van hun problematiek. Het verloop kent weinig verrassingen en wellicht ligt het er hier en daar iets te dik bovenop, maar dit wordt goed opgevangen door een prima cast.

avatar van Brabants

Brabants

Na het zien van dit overweldigend stukje drama over obsessieve seksualiteit, vond ik de titel van de film zeer pakkend. Het zijn juist lotgenoten waarbij begrip als vanzelfsprekend is en is dit een essentieel onderdeel bij recuperatie. De film heeft kritiek ontvangen door het stuurloze karakter tussen drama en komedie. Zelf snap ik dat commentaar niet, aangezien humor nu juist de ernst van verslavingsproblematiek kan verlichten als we spreken over seksualiteit. Als puber leren we allemaal op deze wijze het ijs te breken, dus basaal gezien is het ook nooit anders geweest. De minst ervaren acteur is popdiva Pink en zij maakte een goede indruk, chapeau!

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Goed geacteerde prima film met een heleboel drama verhaal lijntjes. Misschien net iets te veel, de humor maakt dit wel weer goed. Zit veel humor in deze film. Al met al een goede film.

avatar van Pim1993

Pim1993

Prima filmpje hoor. Voor velen denk ik met veel herkenbaarheid. Ik denk dat het merendeel van ons wel met een verslaving kampt of dat ooit heeft gedaan.

avatar van AC1

AC1

Best wel sympathiek. Zelfs Pink mocht er zijn. Af en toe te Hollywood maar ja ... het kijkt makkelijk weg.

avatar van Boenga

Boenga

• 1997 berichten

AC1 schreef:

Af en toe te Hollywood...

Klopt, maar: minder Hollywood dan de gemiddelde Noord-Amerikaanse film. Ondanks de humor zit je hier toch naar degelijk drama te kijken rond een wat ander-dan-gewoonlijk onderwerp.

De drie mannelijke hoofdacteurs zijn in heel goeie doen, en vooral John Gad beeldt uit wat ik al zei: je moet er om lachen, maar eigenlijk symboliseert hij het drama in de voortdurende strijd met zichzelf.

Sterke rol van die kerel. Eerste keer dat ik 'm zie, volgens IMDB speelt vooral in Tv-films en series, en niet in kaskrakers.

Richting 4*, alleen het einde, dat is dan toch weer heel H... en doet afbreuk aan de waarde van het geheel. Jammer.

avatar van stratmans

stratmans

weinig boeiende film

avatar van Pecore

Pecore

Kijkt heerlijk weg, heeft een aangenaam sfeertje en een fijne balans tussen drama en komedie. Maar maakt nergens echt indruk, wordt nooit helemaal geloofwaardig. Dan doet Shame het toch een stuk beter.

avatar van Robi

Robi

Een film over een aantal mensen die in een praatgroep zitten en elkaar proberen te helpen om van hun seks verslaving af te komen. Dat is wel een apart onderwerp en het duurde ook even voordat ik wist wat ik met deze film aan moest. Het was toch geen hulpverleningsdocumentaire. Maar toch echt een speelfilm. En toen de verhaaltjes wat meer vorm kregen en de karakters van de hoofdpersonen ook wat beter uitgewerkt werden, kwam er toch uiteindelijk nog best een aardige film boven water drijven. Al is het ook geen hoogvlieger.