Men, Women & Children (2014)

Komedie / Drama

geregisseerd door Jason Reitman
met Ansel Elgort, Adam Sandler en Judy Greer

De film volgt het verhaal van een groep middelbare scholieren en hun ouders als ze proberen om te gaan met de vele manieren waarop het internet hun relaties, de vorm van communicatie, hun zelfbeeld en hun liefdesleven heeft veranderd. Elk personage en elke relatie wordt op de proef gesteld en elk kiezen ze hun eigen weg, soms tragisch, soms hoopvol. Al snel wordt duidelijk dat niemand immuun is voor de enorme sociale verandering die is ontstaan door mobiele telefoons, tablets en computers.

avatar van Elineloves
Ansel! YES! Count me in. Goede cast, trailer is sterk, weet absoluut nieuwsgierigheid op te wekken. Zeer benieuwd wanneer deze uitkomt.

avatar van Fortune
Wanneer komt de eigenlijk uit?

In de eerste plaats deed deze productie me denken aan 'Disconnect' uit 2012 en dat het internet het leven van alledag veranderd heeft, wisten we al lang. Daarvoor heb je deze, bij het banale af, moraliserende, te brave en naïeve episodefilm, waarbij het thema liefde en seks centraal stond, niet nodig. De cast was wel sterk, maar de personages in het algemeen te stereotype. Maar vooral ontbrak het aan (emotioneel) vuurwerk en satire.

avatar van Ditchthejunk
Mooi werk!

Deze film laat de grootsheid van het universum zien in contrast met alle kleine aardse problemen, die individueel gezien heel wezenlijk zijn.

Goed acteerwerk, hele alledaagse, veelvoorkomende beslommeringen waar nooit over gesproken wordt maar wel wat trage muziek.

Goed.

Had ook eerst Disconnect gezien toen ik hoorde dat deze film daar bijna een duplicaat van was. En hoewel ik de gelijkenissen zeker niet ontken, kunnen de films perfect naast elkaar bestaan. En dan komt wat mij betreft deze er beter vanaf.

Het is zelfs best interssant hoe twee films met een gelijkaardige setup (verschillende verhaaltjes, zelfde thematiek, zelfde soort personages, zelfs dezelfde visuele trucjes) toch een ander resultaat kan opleveren. Want waar Disconnect vooral een angstige jankfilm is die "het web" als iets engs afschildert, is het in Men, Women & Children gewoon een deel van ieder's leven. "Online" is geen slecht iets, slechts een middel, en da's best fijn.

Er wordt aardig geacteerd, visueel ietwat braafjes maar wel sfeervol geschoten en heel af en toe komt de film wat scherper uit de hoek. Echt overtuigen doet het drama nooit en 2 uur is toch net iets van het goede teveel, maar verder een goed drama. Benieuwd of Reitman ooit nog dat extra stapje gaat zetten.

avatar van Macmanus
Reitman

Geen onaardige film. Reitman lijkt zijn momentum wat te zijn verloren. Met Juno en Up in the Air leek hij even een oscar regular te worden. Maar met Young Adult begon hij een barstje te vertonen en met Labor Day had hij volgens de critici zijn eerste duidelijke stinker voor elkaar. (niet gezien nog) Met deze film heeft hij het kennelijk nog niet goed gemaakt.

Wat ik vreemd vond want dit was eigenlijk weer een film zoals hij ze meestal maakt. Ook weer helemaal niet slecht dus. Zo is zijn rustige, maar altijd met een erg prettig tempo, stijl er weer zoals altijd. De acteurs passen naadloos in het verhaaltje wat voornamelijk observerend is. Voelde ook niet erg dat moraliserende waar men het over heeft. Enige nadeel is wellicht de urgentie van de verhalen. Ze zijn leuk om te volgen maar nergens een hele boeiende of opvallende kijk op het hedendaagse leven. Daar blijft Reitman ook iets te Solondz Light voor.

Niettemin is dit binnen de reeks een kijkje in de America's suburbs een prima film.

3,5 sterren.

SNap de redelijk lage beoordeling niet, vond het een mooie film! zeker een aanrader

3.5

Redelijk geslaagd. Een beetje traag in het eerste deel.

avatar van Pazmaster
Haalt het niet bij Disconnect maar zeker wel een geslaagde film. De verschillende verhaallijnen zijn interessant en de cast doet het prima. Zelfs Sandler laat zich van zijn beste kant zien. Wel vond ik de voice over een beetje irritant, die hadden ze wat mij betreft weg mogen laten. Verder gewoon goed.

avatar van james_cameron
Regisseur Jason Reitman levert hier helaas een wat vlak drama af, vergelijkbaar met Disconnect uit 2012. Hoe de moderne mens langs elkaar heen leeft en volledig afhankelijk is geraakt van zijn mobieltje. De welbekende open deuren worden ingetrapt en de verschillende verhaallijnen zijn nu niet bepaald erg boeiend, maar de cast is degelijk genoeg en alles kabbelt prettig voort. De afstandelijke en ironische voice-over van Emma Thompson doet denken aan het oneindig veel betere Little Children.

Hele plezierige film om naar te kijken.
Diverse verhaallijnen, diverse personages en elke personage met een eigen probleem.
Centraal staat de moderne technologie van telefoon en internet.
Film kabbelt inderdaad 2 uur door maar dat is nu net het prettige ervan.
Adam Sandler speelt zo nu en dan in een serieuzere rol .
Zijn beste film tot nu to naar mijn mening blijft "Reign over Me", een echte aanrader....
Maar ook in deze "Men Women & Childeren" zet Sandler een ander karakter/personage neer zoals wij meestal niet van hem gewend zijn. Mag hij zeker vaker gaan doen van mij.

avatar van Collins
Een vervelend en traag voortmodderend drama. De verhaallijnen zijn niet spannend. Er gebeurt niet veel.
Nu hoeft er in een film ook niet per sé veel te gebeuren. Maar ja, als dat de keus is van de maker, dient hij echter wel te zorgen voor personages met wat meer laag en complexiteit. Anders wordt het allemaal wel erg dun.
Helaas zijn de personages saai, vlak en flegmatiek. Het is leegheid troef.
Tegen het einde doen het typische Amerikaanse moralisme tezamen met wat feelgood gelukkig nog hun intrede. Hoera, maar niet heus.
Nee, het was geen boeiende kijkervaring.

avatar van jeuletaxi
Ik vond het een fijne film om naar te kijken, en alle verhalen vond ik meer dan boeiend.
Nergens spectaculair maar vond het een hele mooie film en heb hem verhoogd van 3,5 naar 4 sterren.
Zeker een aanrader.

avatar van Decec
Een goede komedie/drama film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Ansel Elgort ...
en ook een bekende actrice Jennifer Garner ...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Goeie film over de gevaren en gevolgen van het internet op de samenleving en het individu. De verschillende verhaallijntjes zijn allemaal onderhoudend genoeg en raken elkaar zijdelings aan. Mede door de fijne cast kijkt het allemaal gemakkelijk weg. Wellicht niet zo sterk als het vergelijkbare Disconnect, maar nog steeds een mooie, doch enigszins onevenwichtige film.

avatar van mjk87
Bijzonder fijne film. Deed me wat denken aan Happiness (Disconnent moet ik nog zien) maar dan minder absurd. Dat vond ik een stuk prettiger. Sowieso zal iedereen zich wel in iemand herkennen, of je nu in midlifecrisis zit, pornoverslaafd bent, op iemand verliefd of je ouders gescheiden zijn. Het zijn allicht wat clichématige uitgangspunten, zelfs de opbouw van de film is vrij klassiek en veel vaker gebruikt, maar door het naturelle ingetogen acteerwerk wisten de meeste acteurs er toch een warm en geloofwaardig personage van te maken. Zelfs Adam Sandler die hier, na ooit Barry Egan te zijn geweest, gewoon perfect gecast is en prima speelt.

Veel subtiele humor, fijne muziek, mooie meisjes, prettig kleurgebruik en gewoon een fijn sfeertje van de suburbs dat al met al heerlijk wegkijkt. Echt heel diepgravend wordt het nergens en echt drama dat je bij de keel grijpt is ook vaak ver weg, maar soms is dat niet heel erg.

Uiteindelijk is dit het beste wat ik in een maand of drie heb gezien. Allicht dat ik daardoor net een halfje te veel geef, maar dat is prima zo. 4,0*.

avatar van Ste*
Voor een film die zo'n modern thema behandelt is het allemaal wel behoorlijk traag. Zeker omdat het allemaal vrij voorspelbaar is, en elke arc eigenlijk nergens echt heel boeiend of verrassend wordt.

Neemt niet weg dat het best aardig wegkijkt, en allemaal wel verzorgd in elkaar zit. Maar zeker na 'Disconnect', die eigenlijk vrijwel hetzelfde thema behandelt, voelt het allemaal wel behoorlijk 'goh, we maken nog eens een film over de huidige tijdsgeest'. Gameverslaving, porno, die eeuwige tekstberichtjes in beeld (lijkt wel alsof dat een must is in films anno nu) het komt allemaal weer voorbij.

Overigens ontging me een beetje het nut van die 'pale blue dot' sequence, en wat precies de link was met de film zelf. Wat mij betreft wordt daar de plank toch wel misgeslagen, en overschat de film zichzelf thematisch behoorlijk.

Niet slecht, maar ook nergens echt opzienbarend.

3* - 3,5*

avatar van Actarus
Vond het een goede film. Misschien voor sommigen te traag, maar dat kwam de acteerprestaties ten goede. Op dat vlak kwam elk personage wel kwalitatief zeer sterk uit de hoek....
Niet zo goed als Disconnect, maar zeker het kijken waard!

Deze film heeft inderdaad raakvlakken met de goede film "Disconnect (2012)", maar waar ik die film best realistisch vond met de werkelijkheid vond ik deze film juiste totaal overdreven. Zo overdreven als het op de poster wordt weergegeven, zo wordt het soms ook letterlijk uitgevoerd in de film (o.a. bij de scene waarbij scholieren door de schoolgang lopen en allen maar bezig zijn met hun smartphone).

Zo is iedereen in deze film alleen maar bezig met Internet en sociale media (Facebook, Twitter, WhatsApp) en denken ze daarbij alleen maar aan seks Dat vond ik volkomen belachelijk en niet realistisch en het leek wel of dit een soort van propaganda film is tegen het gebruik van Internet en sociale media. Ook de cast werd in deze film behoorlijk stereotype neergezet zoals een overdreven bezorgde moeder die alle activiteiten van haar dochter op het internet volgt, een vader die graag naar porno kijkt en zich aangetrokken (beter gezegd afgetrokken ) voelt tot callgirls, tienermeisjes die allen maar bezig zijn om er zo aantrekkelijk mogelijk uit te zien voor jongens waar ze seks mee willen hebben en een tienerjongen die door porno zogenaamd impotent is geworden en niet kan presteren op een tienermeisje.

Ondanks dat ik me best vaak gestoord heb aan bepaalde situaties (best veel overigens) in het cliche verhaal, keek deze film zich nog wel aardig weg en dat kwam vooral door de bekende cast die het verdienstelijk deed zoals Adam Sandler (in de rol van pornoverslaafde vader Don Truby), de altijd leuke Judy Greer (in de rol van moeder Donna Clint die fotosessies maakt van haar dochter die een ster wilt worden) en Helen Truby (in de rol van vrouw van Rosemarie DeWitt die opzoek is naar seksuele bevrediging buiten haar man Don). Ondanks dat ik haar zeer irritant vond in deze film (dat was ook de bedoeling), deed Jennifer Garner (in de rol van overdreven bezorgde moeder Patricia Beltmeyer) het ook verdienstelijk.

Al met al niet meer dan leuk om eens gezien te hebben deze zwaar overdreven neergezette Komedie / Drama, waarbij het komediegedeelte me totaal is ontgaan.

avatar van JoeCabot
Met over-the-top-personages en een dosis cynisme legt Reitman weer de vinger op de wonde. De regisseur heeft er onderhand een patent op.

'Men, Women & Children' is wel een een meer fijnbesnaard werkje dan 'Thank You For Smoking' en 'Juno'. Sure, het wemelt van de freaks - iedere Disney-stiefmoeder verbleekt bij het serpent dat Jennifer Garner hier speelt - en er wordt ook niet op een cliché meer of minder gekeken. Toch weet Reitman met dit gekkenhuis opnieuw een eerlijk, bij momenten zelfs warm filmpje te maken. Audiovisueel subtiel, met links en rechts enkele leuke effectjes.

Vervreemding door nieuwe "sociale" media vormt de rode draad. Reitman zou dan makkelijk zijn pijlen kunnen richten op Mark Zuckerberg of Tim Cook, maar trapt gelukkig niet in die vel. De film focust eerder op de gebruikers zelf. Ook het bredere plaatje - nihilisme, mensen die dood zijn vanbinnen - wordt niet uit het oog verloren.

Een film waar je na afloop eventjes stil van wordt. En dan lijkt me 4* een minimum.

avatar van gizzegiz
Absolute aanrader! Film doet nadenken...