Ushi Must Marry (2013)

Nederland

geregisseerd door Paul Ruven
met Wendy van Dijk, Hiromi Tojo en Patrick Dempsey

Ushi móet trouwen, vanwege de Japanse traditie. Sterker nog; omdat ze nog steeds niet getrouwd is, dreigt ze te worden uitgehuwelijkt. Daar is Ushi niet blij mee, want de uitgehuwelijkde is namelijk niet bepaald haar type; het is een enorme sumoworstelaar... Ushi reist de wereld rond om binnen twee weken een man te vinden, want anders wordt ze daadwerkelijk door haar moeder uitgehuwelijkt. Lukt het Ushi om met de ideale man te trouwen?

mikey schreef:
Ushi must DIe lijkt me een leuker concept.

Haha ik dacht exact hetzelfde. Doet me een beetje denken aan 'filmpje' van Paul de Leeuw.

Ben benieuwd, ofja eigenlijk niet.

avatar van Jack Sparrow
Bioscoopvervuiling!!

ah, Ushi Must Marry..

Dat zullen weer uitverkochte zalen worden aankomend weekend.

Reinbo
Ruven probeert natuurlijk zijn eigen Het Bombardement te overtreffen. Lijkt erop dat we hier een heuse gegadigde hebben voor de nieuwe nummer 1 van de flop top 100.

avatar van Prudh
Barend de Voogd op Nu.nl:

De enige die Wendy van Dijk nog voor de gek houdt met het beschamende Ushi Must Marry, is haar publiek.

avatar van Alonzo
Schandalig!! Te triest voor woorden. Heeft te veel naar Borat gekeken.

Reinbo
Heeft het FILMfonds weer mee geinvesteerd in deze hoogstaande rommel?

avatar van lovecraft
God, dan denk je dat ze het in Nederland eindelijk eens leren om geen slechte films meer te maken. En dan maken ze vervolgens deze bagger.

Ongetwijfeld kanshebber op de slechtste Nederlandse film aller tijden. En dat zegt wat.

Met bovenstaande persoon hoop ik mee dat deze troep op geen enkele manier gesubsidieerd is.

avatar van mjk87
Wel € 700.000 volgens media.

mjk87 schreef:
Wel € 700.000 volgens media.

Bizar, hoe kunnen ze nu iemand die enkel flops op zijn naam heeft, op een Paul de Leeuw verhikel na, nog geld toekennen.... Man is een bewezen nietskunner.

avatar van Mochizuki Rokuro
Reinbo schreef:

Deze was heel leuk (met scenario van Mike van Diem): De tranen van Maria Machita (1991) - IMDb

avatar van Ajax&Litmanen1

avatar van Prudh

Het is gewoon dieptriest dat we constant dit soort bagger afleveren als land.

Die Paul de Leeuw-film trok een miljoen kijkers ofzo, dus wat dat betreft heeft Reinbo gelijk.

Verder was 'ie voor Filmpje een aanstormend talent, als ik de Filmkrant-archieven mag geloven. Check dit bijvoorbeeld: Enigma/Paul Ruven - de Filmkrant net-versie van december 1999, nr 206. Maar waar het is misgegaan...

avatar van Erwinner
Filmpje was een gigantische video hit. Ik denk dat deze Ushi echt wel gaat slagen.

Mochizuki Rokuro schreef:

Klopt, die vond ik ook goed.

Het is gewoon dieptriest dat we constant dit soort bagger afleveren als land.

Ik zeg niet dat de film goed was, ik stel daar die enkel door Paul de Leeuw veel bezoekers trok, dus zelfs al zouden mensen op Ushi afkomen, laat RTL het dan betalen, want met filmcultuur heeft dit niks te maken.

avatar van mjk87
Reinbo schreef:

Het Bombardement is in ieder geval zijn eerste plaats kwijt als slechts ontvangen film ooit.. Alleen bij RTL Boulevard deed men weer alsof het een nieuwe "Some Like it Hot" betrof....

Hoe zou dat toch komen?

Reinbo schreef:
Heeft het FILMfonds weer mee geinvesteerd in deze hoogstaande rommel?

Hoezo weer?

Anyway, dit is niet inhoudelijk door een commissie of intendant gekomen bij het filmfonds. Geen idee of dat uberhaupt geprobeerd is. Wel is er suppletiegeld gegeven, maar dat was min of meer automatisch geld als er genoeg investeerders zijn.

avatar van jarno1975
Nou Ruyven is ook wel klaar met regisseren nu denk lol

Wouter schreef:

Hoezo weer?

Bombardement en andere rotzooi van Ruven waarvan de kritiek zich met name op het script en de benadering richt. Dat is toch waar ze op zouden moeten beoordelen, in combinatie met het geweldig retrospectief van deze 'film' maker.

avatar van Dennis Evahi
For God's sake. ... Welke mensen gaan hier voor serieus een kaartje kopen? Wat voor infantiele bende is dit?!

Wouter schreef:

Daar zijn toch wel bepaalde eisen aan verbonden? Ik had eerder de regels er even op na geslagen en daar stond een duidelijk lijstje met 7 kenmerken, waar een film er 3 van zou moeten hebben om in aanmerking te komen. Ushi zou er volgens mij met moeite 1 kunnen hebben (hoofdpersonage dat tot de Nederlandse cultuur behoort). Verder is het vrijwel volledig Engels gesproken, speelt zich niet of nauwelijks af in Nederland.

Ik vraag me af hoe dat precies werkt bij het Filmfonds, want je hoort vaak genoeg producenten klagen dat een project op vage gronden wordt afgekeurd. Als je dan ziet dat er zo gemakkelijk 7 ton wordt gegeven, begin ik me toch wel achter m'n oren te krabben.

avatar van Ajax&Litmanen1
jarno1975 schreef:
Nou Ruyven is ook wel klaar met regisseren nu denk lol

Hij doet ieder geval heel veel boehoehoe.

Regisseur Ushi Must Marry legt recensies naast zich neer | nu.nl/film | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Reinbo schreef:

Nogmaals, deze film heeft dus geen geld van filmfonds gekregen, wel suppletie

Fabian123 schreef:

Daar zijn toch wel bepaalde eisen aan verbonden?

Zeker.

O, die 3 uit 7 regel. Daar voldoet ie moeiteloos aan.

Lariekoek. Geen appels met peren vergelijken. Je kunt bij het filmfonds subsidie krijgen, maar dat moet op basis van de te verwachten kwaliteit. Daar wordt inderdaad vaak over gemopperd, wat logisch is. Maar daar heeft Ushi geen geld gekregen. De 7 ton is verkregen via de suppletieregeling (die binnenkort ophoudt te bestaan) en dat kun je krijgen als je de rest van de financiering in orde hebt. Ushi heeft blijkbaar genoeg privé-investeerders (waaronder de distributeur) gehad om aan de eisen te voldoen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Hij doet ieder geval heel veel boehoehoe.

Hij boehoehoet toch juist niet?
De film deed gisteren zo'n 12.000 bezoekers, trouwens.