Stoker (2013)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Thriller / Mystery

geregisseerd door Chan-wook Park
met Mia Wasikowska, Nicole Kidman en Matthew Goode

India Stoker (Mia Wasikowska) was niet voorbereid om haar vader Richard (Dermot Mulroney) in een tragisch auto-ongeluk te verliezen. De ontstane eenzaamheid en rust op het familielandgoed worden echter plots verstoord door de komst van haar oom Charlie (Matthew Goode), van wie ze niet eens wist dat hij bestond. Wanneer Charlie bij haar en haar emotioneel zwakke moeder Evie (Nicole Kidman) intrekt, denkt India dat de leegte van de dood van haar vader eindelijk wordt opgevuld. Maar kort daarna rijst het vermoeden dat de mysterieuze, charmante man bijbedoelingen heeft. Maar in plaats van boos te worden, raakt ze steeds meer in de ban van hem...

avatar van jarno1975
Eerste beelden.

De eerste Engelstalige film van Chan-wook Park.

Jesus!!!

avatar van jarno1975
Inderdaad een erg fijne trailer

avatar van schram101
Ziet er aardig uit ja. Ben benieuwd welke kant de film uiteindelijk op gaat.

avatar van sinterklaas
Lijkt wel alsof de heil uit Korea de kant van Amerika uitgaat. Jee-Won Kim met The Last Stand en nu dus ook Chan-Wook Park met deze.

Trailer is al erg vet. Denk dat dit (psychologisch gezien) een erg zieke film gaat worden.

avatar van jacobine_rodijk
Overigens geschreven door Wentworth Miller, beter bekend als Michael Scofield uit Prison Break.

avatar van tattoobob
Trailer gezien en dit word een dikke thriller!!!!

laundromat
Regisseur van Oldboy...dat kan wel wat worden!

kappeuter (moderator)
Vanaf 11 april 2013 in de bioscoop (20th Century Fox - via Warner Bros)

avatar van tattoobob
Ik kan niet wachten...ik denk dat dit wel toppertje van 2013 kan worden!!

avatar van sinterklaas
Zet me op het idee om Old Boy ook maar eens snel een herkijkbeurt te geven.

avatar van Artemis
sinterklaas schreef:

En nu ook Joon-ho Bong met Snowpiercer!

avatar van Naomi Watts
Afsluiter op het IFFR.

avatar van voskat78
dat belofd een mooie afsluiter te worden

avatar van AlexvanRiel
Ben erg benieuwd, fantastische regisseur en ook Kidman en Wasikowska kunnen dit.
Van Matthew Goode weet ik dat net nog niet.

Filmkrant is alvast positief.

De Filmkrant :: Stoker slotfilm IFFR

avatar van jorriroosen
Zeer interessante film maar ik ga deze film zeker niet in Rotterdam zien. Die zaal is zo vervelend met stoelen voor mensen van maximaal 1.60 meter. Daarnaast kun je het scherm bijna niet zien wanneer je iets boven het midden zit.

Ik zou zeggen wacht gewoon even en geniet van deze film in een normale zaal.

avatar van BlueJudaskiss
jorriroosen schreef:
Zeer interessante film maar ik ga deze film zeker niet in Rotterdam zien. Die zaal is zo vervelend met stoelen voor mensen van maximaal 1.60 meter..

Welke zaal bedoel je? Ik kom als iemand van bijna 2 meter lang al jaren in Rotterdam en zie daar met veel plezier films.

groente12
Pfff bizar!! Ik zit eraan te denken om naar Rotterdam te gaan voor deze en paar andere films!

avatar van tattoobob
Groot gelijk deze ga ik ook zeker ff in een goede bios checken!!!

avatar van sinterklaas
Ook weer supervet! Park Chan Wook mag dan misschien wel naar Amerika zijn gegaan, maar zijn bekende stijl is, aan de trailer te zien, vast weer sterk aanwezig.

avatar van blue_blood
Ik heb gelezen dat dit een remake is. Klopt dit?

avatar van tattoobob
Nee klopt volgens mij niet!

avatar van Nick_SN
Mijn hoge verwachtingen zijn zelfs overtroffen, volledig geslaagd deze thriller van een van de beste Koreaanse regisseurs. Het grimmige plot mag er zeker wezen maar vooral ook audiovisueel is het pure poëzie, de film heeft een voelbare hartslag; camerabewegingen, cuts, sound-design, muziek; alles vloeit exact en perfect in elkaar over van begin tot eind. En dan ook nog de geweldige performances van Wasikowska en Goode, echt een topper dit.

avatar van cordiacovens
te zien tijdens het PAC-Festival van Pathé op 17 maart.

8e PAC-Festival

avatar van Naomi Watts
Geen onaardige eerste titel voor het PAC festival.

groente12
Skip Rotterdam!! Ik ga Stoker kijken in Amsterdam!