• 8.485.752 stemmen

De Club van Sinterklaas & Het Geheim van de Speelgoeddokter (2012)

Familie | 70 minuten

Genre: Familie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Pieter Walther Boer

Met onder meer: Charly Luske, Victoria Koblenko, Laura van Bussel

IMDb beoordeling: 6,5 (57)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 3 oktober 2012

Plot De Club van Sinterklaas & Het Geheim van de Speelgoeddokter

Vlak voor 5 december verdwijnt Sinterklaas op mysterieuze wijze uit het kasteel. De Pieten van de Club begrijpen er niets van en worden ongerust. Als Sinterklaas even later vanzelf weer opduikt, zegt hij onaardige dingen en gedraagt hij zich vreemd. Wat is er met Sinterklaas gebeurd? En wat deed die Speelgoeddokter op het kasteel? Het zijn Mees en zijn buurmeisje Katja die ontdekken wat er met Sinterklaas aan de hand is en wat het geheim is van de eigenaardige Speelgoeddokter. Pakjesavond loopt gevaar en ze moeten zo snel mogelijk de Pieten van De Club van Sinterklaas waarschuwen! Gaat het de Club Pieten en Mees & Katja lukken tijdig de Speelgoeddokter te ontmaskeren? Slagen zij erin Pakjesavond dit jaar toch nog door te laten gaan?

kappeuter (crew films)

Houdt het dan nooit meer op met de Sinterklaasfilms...

Dit jaar verschijnt ook nog Sint & Diego en de Magische Bron van Myra (nog niet op MM).

Vanaf 3 oktober in de bioscoop (Just Film)

Eerste trailer (YouTube)

avatar van predator

predator

Wel Victoria Koblenko

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2095 stemmen

Dit was toch eerst een serie?

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Verrassend leuke Sinterklaasfilm: door de beperkte hoeveelheid acteurs, locaties en camera-instellingen overduidelijk met een beperkt budget gemaakt, maar wát er op het scherm is vond ik prima verzorgd. Geen hysterische poespas met BN'ers en gedoe zoals in de Van Nellesteijn-films, dat maakte me ook erg blij. Leuke kinderen ook. Vond het overigens opvallend dat Charly Lukse - anti-Piet - in een film met Zwarte Pieten verschijnt. Victoria deed het ook leuk.