De Club van Sinterklaas & De Verdwenen Schoentjes (2015)

Nederland
Familie

geregisseerd door Ruud Schuurman
met Tom Audenaert, Evi van der Laken en Wilbert Gieske

In dit nieuwe Sinterklaasavontuur schrikt de Club van Sinterklaas zich een hoedje. Ze laten trouw cadeautjes achter in de schoentjes van kinderen, maar die worden gestolen en de pieten krijgen de schuld. Zou Kornee Kwastenbroek er iets mee te maken hebben? Kornee is nu speelgoedmaker, maar als kind werd zijn schoentje altijd – per ongeluk – overslagen. Nu heeft hij moepies gemaakt; speelgoedknuffels die doen wat hij zegt. Wil hij wraak nemen op Sinterklaas en laat hij daarom schoentjes leegstelen door zijn moepies? Als dat maar goed komt...

kappeuter (moderator)
Vanaf 14 oktober in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Kondoro0614
Elk jaar een film? Gelukkig zijn de pieten hier nog zwart!

avatar van Quentin
Lijkt er op dat vriend Nellestijn uitgerangeerd is.

avatar van BlueJudaskiss
Quentin schreef:
Lijkt er op dat vriend Nellestijn uitgerangeerd is.

Verrek, nu je het zegt... Hoe zou dat komen? Films van Nellestijn waren toch altijd vrij succesvol.

avatar van Quentin
De Joris en Boris film was een enorm flop. Bovendien deed zijn laatste Sinterklaas film het een stuk slechter dan de vorige (trok ongeveer de helft van het aantal bezoekers, 143.000).

Laten we eerlijk zijn we hebben zoveel van die films. het is niet of kinderen te kort aan dit soort films komen. Er is gewoon een overschot aan dit soort films op de markt. Zal weinig tot geen kijkers trekken.

avatar van skinny_tie
In de bioscoop zien is toch een belevenis, al dan niet door de ouders bedacht, dus de Sint-films trekken elk jaar een paar honderdduizend bezoekers. Vorig jaar was zelfs het beste jaar met 390.000 in totaal. Toen had de Club twee concurrenten, nu maar eentje, het zou me niks verbazen als het met de Club beter gaat dan vorig jaar.

avatar van soom
Geeuw geeuw geeuw, gaap gaap gaap. Is deze marteling al over ende voorbij? Oh nee, er komt nog een deel aan speeltijd aan, denk ik..

Jeee. Ik kan de kneiterigheid er niet uit houden, maar erg veel soep was het ook weer niet. Gelukkig dat ik geen kinderen heb en nooit krijg, want ik zou hen sowieso niet laten opgroeien met Sinterklaas. Al krijgt ie 100 keer gestalte in de persoon van Wilbert. Dat hele gezever over de kleur en waar Pieterbaas vandaan komt. Alsof we met ons allen kleuters zijn en maar blijven drammen. Manmanman.

Het ontstijgt naar mijn idee niet een gemiddelde aflevering van Sesamstraat. Jep, het is wel erg tam en redelijk braafjes. Iets meer pit was leuk geweest. Misschien had tante Til er iets in kunnen doen, al was die vooral voor Martijn Nellestijn een toegevoegde waarde. Maar het is dus echt wat tam, braaf binnen alle lijntjes. Al zullen de echte kinderen onder ons het vast fantastisch vinden.

avatar van John Lee Hooker
Rekening houdend met de doelgroep is hier een acceptabele feestdag uitgerold. Wel ben ik van mening dat er wat meer grappen en grollen aan bod konden komen en alhoewel die levende wuppies best origineel zijn verzonnen was het een beetje maf hoe zij het kwaad moesten vertegenwoordigen. Zo stelen ze de mijter van de sint en de schoentjes van de kinderen maar het kwam een beetje stuntelig op me over.