Pompeii (2014)

Canada / Duitsland
Actie / Drama

geregisseerd door Paul W.S. Anderson
met Kit Harington, Emily Browning en Adewale Akinnuoye-Agbaje

De film volgt het verhaal van een Keltische gladiator die in slavernij leeft. Aan de vooravond van een enorme vulkaanuitbarsting die Pompeii verwoest, wordt hij verliefd op een edelvrouw. Dit zorgt er tevens voor dat hij oog in oog komt te staan met de man die zijn familie jaren eerder afslachtte.

avatar van Thorongil
In Film > Nieuws > Pompeii (2014):

Nieuwe film van Paul W.S. Anderson. Komt tegen 21 februari 2014 in de USA uit. Kit Harington en Emily Browning in de hoofdrol. Lijkt me wel een leuke film te worden, zoals zijn The Three Musketeers. 2014 wordt een goed jaar voor historische films, 2 Hercules films, 300 sequel, Noah, Exodus en deze.

YouTube - Pompeii - Teaser Trailer - Coming February 2014

avatar van Captain Pervert
Het plot doet ergens denken aan Titanic. Ook dat ging over het wel en wee van verzonnen personages tegen de achtergrond van een grote ramp.

avatar van tattoobob
Ik vind de trailer er wel vetjes uit zien...ik kan niet wachten...

avatar van origineelhe
Is iemand anders ook dat citaat van Plinius in de teaser opgevallen?

Captain Pervert schreef:

Grappig dat je dat zegt. Ik vond namelijk het melodietje dat de zangeres op de achtergrond neuriet/zingt erg op het melodietje van Titanic lijken

avatar van Thorongil
Ook juist gezien. 2014 wordt een mooi filmjaar

avatar van Ajax&Litmanen1
Goede trailer. Al zou ik er niet voor naar de bios gaan denk ik.

Maar heb ik Kiefer Sutherland nou niet gezien in de trailer? Zit wel in de film.

avatar van horizons
Eigenlijk ziet die trailer er best tof uit!

avatar van Nicole_1989
Het verhaal van Pompeii heeft me altijd geïntrigeerd. Dus ik ga de film zeker wel zien, maar niet met al te hoge verwachtingen. De trailer heeft een hoog 2012-gehalte, waarin de hoofdpersonages weer op enkele centimers na aan alles weten te ontkomen.

Paul W.S. Anderson is nou niet een garantie op succes.

avatar van 606
Trailer ziet er erg gaaf uit.

avatar van sinterklaas
Hercules, 300: Rise of an Empire, Pompeii, Noah... 2014 staat in het teken van oude legendes?

avatar van Roger Thornhill
Ik ben dol op de films van deze regisseur, ze hebben nooit veel om het lijf maar zien er altijd spetterend uit, en ook deze trailer belooft veel. Ik hoop alleen dat ik me niet te veel ga ergeren aan dat rare mondje van die hoofdrolspeler – dat moment in de arena (0:45 in de huidige trailer) waarop hij zich omdraait! (Een eerdere versie van de trailer gebruikte trouwens het titelnummer van Steven Wilsons prachtige The raven that refused to sing and other stories op de soundtrack, maar dat zit er nu niet meer in.)

avatar van Nicole_1989
Wat een verschrikkelijke nieuwe poster. Die twee zoenende mensen op de voorgrond slaan echt nergens op. Zonder die personen was het een veel sterker beeld geweest, mijns inziens.

avatar van tbouwh
Wat ziet de ( teaser ) trailer er gaaf uit zeg! Met Kit Harington uit Game of Thrones, een fijne acteur.
Meen de andere acteur uit de serie Lost te herkennen ( de zwarte ).
Ben zelf bij de ruines van Pompeii en op de Vesuvius geweest.. ik kan niet wachten. Het verhaal van de teloorgang Pompeii intrigeert me enorm

avatar van Ajax&Litmanen1
tbouwh schreef:
Meen de andere acteur uit de serie Lost te herkennen ( de zwarte ).

Mr Eko uit Lost ja, die zit inderdaad in deze film

Adewale Akinnuoye-Agbaje - IMDb

avatar van HALVE TAMME.
Trailer ziet er goed uit mijn nieuwsgierigheid is gewekt.

Wat een poster

avatar van Flat Eric
Niet in Pompeii geweest, wel in Herculaneum. Intrigerend.

Ben erg benieuwd naar de film, ziet er spectaculair uit.

avatar van Brix
606 schreef:
Wat een poster

Hoog Valentijns gehalte

Brix schreef:

Hoog Valentijns gehalte
Ook dat, het vuur spat er van af

Typische Hollywood film met cliché scenes en waardeloze teksten.

Goed voor als je wilt zien, omdat je niks anders te doen hebt

2/5

avatar van schumacher
Degelijke film, ik heb me niet verveeld, een avondje uit om te relaxen en dan is het voor mij belangrijk dat ik me niet zit te vervelen tijdens de film.
Goede film maar de top zeker en vast niet.
Moest de film maar saai geweest zijn had ik 2,5 gegeven.
Sommige acteurs vond ik niet goed.

avatar van dvdfreak123
Goeie film geen topper maar me geen moment verveeld zit veel actie in.

avatar van killer13
christian schreef:
Paul W.S. Anderson is nou niet een garantie op succes.

zijn films zijn niet de meest kwalitatieve, dat is inderdaad een feit. en pompeii zal nooit gladiator en spartacus kunnen evenaren. maar zijn films zijn meestal wel vermakelijk en prima voor een avondje onder vrienden met wat biertjes erbij

ipman-99
"Let The Games Begin." ...:T " !!!

Fijne 'Historische' Actiefilm !!! "Pompeii" is een aaneenschakeling van over the top actie.
Het verhaal stelt niet zoveel voor en de nadruk ligt duidelijk op entertainment brengen.
Het verhaal volgt een Keltische Gladiator, die verliefd wordt op een aristocratische dame, op
de vooravond van de gigantische vulkaanuitbarsting die het Italiaanse Pompeii vernietigde.
Uiteraard komt onze held ook 'een oude bekende' tegen die zijn familie uitmoordde, dit
met alle gevolgen vandien !
De actie en effecten kwamen aardig uit de verf.
De cast met name Emily Browing, Kit Harington, Kiefer Sutherland, Carrie-Anne Moss en Jessica
Lucas zijn heerlijk op dreef in deze spectaculaire 'Historische' Actiefilm.
De vulkaanuitbarstingen werden heerlijk adrenaline-vol in beeld gebracht !
Heerlijke kruising van Rampenfilm Vs. Avonturenfilm van Regisseur Paul W.S. Anderson.