Secrets & Lies (1996)
Genre: Drama
Speelduur: 142 minuten
Alternatieve titel: Secrets and Lies
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Geregisseerd door: Mike Leigh
Met onder meer: Marianne Jean-Baptiste, Brenda Blethyn en Timothy Spall
IMDb beoordeling: 8,0 (47.011)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 5 december 1996
On Demand:
- Bekijk via MUBI
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Secrets & Lies
Hortence, een jonge zwarte vrouw, weet al van kindsbeen af dat ze geadopteerd was. Terwijl de rest van de familie na de dood van haar pleegmoeder om het huis vecht, beslist Hortence haar biologische moeder op te zoeken. Tot haar grote verbijstering is haar moeder blank. Ze woont samen met haar dochter Roxanne en heeft een moeilijke relatie met haar broer Maurice, een bruiloftsfotograaf. Zodra het 'geheim' van Hortence aan de oppervlakte komt, komen er een heleboel andere familiegeheimen bovendrijven.
Externe links
Acteurs en actrices
Cynthia Rose Purley
Hortense Cumberbatch
Maurice Purley
Monica Purley
Roxanne Purley
Paul
The Social Worker
Jane
Dionne
Stuart
Reviews & comments
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Al te gortig drama.
Humorloos filmpje over een hoop droevige mensen die heel wat af te jammeren hebben maar niet verder komen dan de zetel om er wat aan te veranderen.
En ja, deze mensen bestaan vast. Boeiend zijn ze allerminst, ook van een heel ander kaliber als te zien in Naked. Enkel de "vader" vond ik goed spelen, bij de rest lag het er veel te dik op. Alles was té dramatisch, te bedacht.
Muziek is irritant. Zwaar opgeblazen klassieke muziek die het drama niet enkel onderstreept maar nog een keer vet omringt. En dan telkens weer datzelfde riedeltje. Visueel zo mogelijk nog lelijker. Leek op direct-to-TV materiaal?
De film wist geen seconde te raken. Het is allemaal erg onnatuurlijk en véél te veel, ook nog een keer zonder enige vorm van esthetiek gebracht.
Slecht, saai en lelijk. Ik laat er geen traantje voor.
0.5*
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
... want dat moet haast wel natuurlijk als je niet geraakt wordt door deze film. Meh.
narva77 (crew films)
-
- 12357 berichten
- 6391 stemmen
Ach ja, je doet je naam in ieder geval wél eer aan! Bléh!
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Ik ben regelmatig zwak, misselijk, naar de knoppen, vast ook wel eens verdrietig, op weet ik veel wat voor manier, maar hoor je mij zeiken? Sommigen in deze film, doen net alsof ze de zieligste personen op aarde zijn en weten dat nog eens te vergezellen van fake acteerwerk ook BLEGH!
ZO, die inleiding staat!
Eerst maar even proberen wat positieve punten op te noemen, dan hebben we die ook maar gehad. Hortence is aardig zoals je van een zoekend adoptiekindje zou verwachten denk ik. Verbaasd, maar nergens TE sentimenteel. Licht afstandelijk, maar later steeds meer open. Niet al te veel mis mee.
Ook Maurice is nog goed te doen. Rustige man, warm karakter en probeert allemaal mensen bij elkaar te houden die emotioneel behoorlijk doordraaien.
Dat doordraaien? Waarom dan eigenlijk?
Geen geld, geen kinderen, een ongelukkig liefdesleven? SO WHAT! Afgezien of ik vind dat die mensen er wat mee zouden moeten doen (geluk maak je zelf, dat ligt niet aan je omstandigheden, vaak) , hoef ik er niet meer dan 2 uur naar te kijken.
Zeker niet als als dit wordt verpakt in een drama waarin dus om elke situatie gejammert moet worden. Daarbij moet gezegd worden, dat dit niet heel overtuigend gebeurd. Mond open, ogen verkleinen en huilen als een klein kind zonder tanden. Het zag er werkelijk niet uit. Ergens was dat dan wel weer grappig! Zeker naar het eind toe, bij de BIG JANK FINALE, ik kon mijn lachen nauwelijks meer houden. (mijn kots trouwens ook niet, zielige vertoning)
Rest nog de soundtrack, want waar hebben ze die gemaakt? Om het RTL4 drama gevoel nog even te versterken, dit kon niet veel erger. Wat een vreselijke repetitieve jankmuziek zeg.
Een 1* voor het aardige spel van de personen die Hortence en Maurice deden, maar eigenlijk is het nog teveel.
Dat de mensen voor de pakketservice zich hier maar niet teveel van aantrekken, het ligt vast aan mij Hij gaat nu binnenkort weer verder in ieder geval.
stefan dias
-
- 2304 berichten
- 1319 stemmen
Ja, dit is het soort mensen waar je niet zo vrolijk van wordt. Staan ze in de supermarkt voor je in de rij, dan erger je jezelf zeker en vast rot. Maar ze bestaan wel én ze zijn echt en dat is wel een keertje iets anders in een film.
soom
-
- 24841 berichten
- 2687 stemmen
Geadopteerd zijn, ik weet er een heleboel vanaf, omdat ik zelf uit een gezin stam met 2 geadopteerde kinderen uit Korea. De beslissing van Hortense (Hortence), kan ik dus volledig begrijpen. Dat je gewoon benieuwd bent naar wie je echte ouders zijn. Natúúrlijk houd en hield ik van mijn vader en moeder, dat zal nooit iemand me ooit af kunnen pakken, en heb ik kostbare herinneringen die ik nooit meer vergeten zal. Maar toch, het besef dat je eigenlijk van 2 werelden afkomstig bent.. Dat gaat nooit meer weg of over.
Ik vond de film echt een sterk staaltje acteerwerk, al vond ik Brenda Blethyn, net als in Little Voice, een beetje minder. Ik verstond haar dit keer wel, maar toch vond ik haar een beetje minder.
Het duurde wel even voor ik er echt in zat, (vandaag en gisteren bekeken, maar gisteren uitgezet omdat ik het echt te droog saai vond), maar kent zeker z'n sterke momenten, en het acteerwerk van met name Hortense vond ik echt goed om te zien.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Met verve geregisseerd en gespeeld, ontroerend en humoristisch. Het plot was wel minder erg dan ik verwachtte. Ik dacht dat Roxanne de dochter was van broer en zus.
Montorsi
-
- 9620 berichten
- 2272 stemmen
Mja..
Het liefst zie ik films gewoon in één ruk, voor de beleving, maar soms is het even niet anders. Was vanmiddag al begonnen deze te kijken, maar moest 's avonds werken en had dus nog een halfuur voor de boeg. Had die break ook best nodig, want ik zat al dik anderhalf uur naar 'niks' te kijken. Erg veel zin in het laatste stuk had ik dan ook niet.
Film werkt heel duidelijk toe naar een climax. Die is er dan ook wel, maar is misschien nog wel erger dan de rest van de film.
Eerst zie je een uur gemekker, gesnotter, gejank en gesteun door een werkelijk erbarmelijk acterende moeder met echt de meest irritante stem die ik in tijden voorbij heb horen komen in 'film'. Een wat voortkabbelend troosteloos verhaaltje, met een erg prominente rol voor deze waardeloze actrice, maar voor de rest deden de acteurs het wel aardig. Die dikke vent was erg goed, de rest aardig tot prima. Verhaal verloopt exact zoals je mag verwachten (moeder accepteert dochter eerst niet, maar later toch weer wel, je kent het wel..). Laatste halfuur is duidelijk gericht op die climax, die ook alweer precies naar verwachting ontwikkelt. Als dan eenmaal de aap uit de mouw is stapelt de ellende zich op. Onderhond zei hij al, het voelt allemaal erg bedacht aan, en dat is ook precies zoals ik het ervaarde. Iemand zegt iets, de ander barst in snikken uit, en dat tot 4x toe, het ene feitje nog dramatischer gebracht dan het ander. Leuk voor zwijmelende huisvrouwtjes misschien, maar helaas boeide het mij echt helemaal niks, laat staan dat ik er een traan voor moest laten.
Zag de film er daarnaast nog eens akelig goedkoop uit. Soundtrack vond ik niet eens zo heel slecht, maar viel na verloop van tijd veel te veel in herhaling, en had wat minder dramatisch gemogen.
1.5*, voor (een deel van) de cast kan ik er met moeite aan kwijt.
stefan dias
-
- 2304 berichten
- 1319 stemmen
Mja..
Een wat voortkabbelend troosteloos verhaaltje, met een erg prominente rol voor deze waardeloze actrice, maar voor de rest deden de acteurs het wel aardig. Die dikke vent was erg goed, de rest aardig tot prima.
1.5*, voor (een deel van) de cast kan ik er met moeite aan kwijt.
Ik waardeer je mening maar wat die 'waardeloze actrice' betreft, ga je toch wel heel kort door de bocht. Het personage dat ze neerzet is een niet bijster intelligente, zeg maar domme volksvrouw die op de rand van de armoede zit en ook niet de 'tools' heeft om ooit uit haar situatie te ontsnappen. Daar ze ook nog eens vol zelfmedelijden zit, gaat het om een alles behalve sympathiek personage.
Te meten aan de weerzin die je voor haar voelt heeft Brenda Blethyn dit voortreffelijk gedaan.
narva77 (crew films)
-
- 12357 berichten
- 6391 stemmen
Eerst zie je een uur gemekker, gesnotter, gejank en gesteun door een werkelijk erbarmelijk acterende moeder met echt de meest irritante stem die ik in tijden voorbij heb horen komen in 'film'. Een wat voortkabbelend troosteloos verhaaltje, met een erg prominente rol voor deze waardeloze actrice, maar voor de rest deden de acteurs het wel aardig.
Die "waardeloze" actrice, Brenda Blethyn, was wél genomineerd voor de Oscar voor beste actrice, en niet omdat ze zo "waardeloos" acteert!
Ze had wat mij betreft de oscar mogen winnen in 1997!! Zie ook pagina 1.
Montorsi
-
- 9620 berichten
- 2272 stemmen
Ik waardeer je mening maar wat die 'waardeloze actrice' betreft, ga je toch wel heel kort door de bocht. Het personage dat ze neerzet is een niet bijster intelligente, zeg maar domme volksvrouw die op de rand van de armoede zit en ook niet de 'tools' heeft om ooit uit haar situatie te ontsnappen. Daar ze ook nog eens vol zelfmedelijden zit, gaat het om een alles behalve sympathiek personage.
Te meten aan de weerzin die je voor haar voelt heeft Brenda Blethyn dit voortreffelijk gedaan.
Ik vond het een staaltje overacting van het ergste soort, dus hoezo voortreffelijk?
@narva: Wat koop je voor zo'n nominatie, ik vond het niks en dat het door anderen wel gewaardeerd wordt doet daar niks van af. Marianne Jean-Baptiste deed het alleen al veel beter, mocht zij genomineerd zijn had ik dat veel meer terecht gevonden.
stefan dias
-
- 2304 berichten
- 1319 stemmen
Ik vond het een staaltje overacting van het ergste soort, dus hoezo voortreffelijk?
@narva: Wat koop je voor zo'n nominatie, ik vond het niks en dat het door anderen wel gewaardeerd wordt doet daar niks van af. Marianne Jean-Baptiste deed het alleen al veel beter, mocht zij genomineerd zijn had ik dat veel meer terecht gevonden.
'Overacting' wil zeggen dat jij gelooft dat zo'n hysterische, slappe kip zonder ruggengraat niet bestaat. Ik denk dat zo'n mensen wel degelijk bestaan. Ze zijn niet leuk om naar te kijken, maar ze bestaan.
Mocht ze het 'ingehoudener' en 'subtieler' gespeeld hebben, zou het een rijker, intelligenter personage geworden zijn en ik denk dat dit nu net niet de bedoeling was. Voor mij was ze dus wel degelijk van vlees en bloed.
Voor jou was het fake. So be it.
Montorsi
-
- 9620 berichten
- 2272 stemmen
'Overacting' wil zeggen dat jij gelooft dat zo'n hysterische, slappe kip zonder ruggengraat niet bestaat. Ik denk dat zo'n mensen wel degelijk bestaan. Ze zijn niet leuk om naar te kijken, maar ze bestaan.
Nee dat wil het helemaal niet zeggen, althans dat is niet wat ik zeg en bedoel. Ik vind de dame in kwestie gewoon veel te overdreven acteren, niet geloofwaardig. Zo'n snotterrol, om het maar even oneerbiedig te zeggen, vergt een hoop overtuigingskracht. Tuurlijk bestaan dit soort mensen (buiten dat ik ze al niet bijster boeiend vind, maar daar hebben we het dan nog niet eens over).
narva77 (crew films)
-
- 12357 berichten
- 6391 stemmen
@narva: Wat koop je voor zo'n nominatie, ik vond het niks en dat het door anderen wel gewaardeerd wordt doet daar niks van af. Marianne Jean-Baptiste deed het alleen al veel beter, mocht zij genomineerd zijn had ik dat veel meer terecht gevonden.
Marianne Jean-Baptiste was dus óók genomineerd voor de Oscar voor beste vrouwelijke bijrol! Dûh!
wendyvortex
-
- 4980 berichten
- 7109 stemmen
En in de herziening stijgt ie zowaar een punt!
Veel harder en pijnlijker dan ie in mijn gedachten was.
Lekker geschikt voor de komende periode met een teveel aan familie-toestanden.
Vreemd: Het zal wel iets met de kadering te maken hebben gehad, maar toen ik hem destijds in het filmhuis keek, zag ik in de laatste shot duidelijk de cameramensen zitten.
Dacht dat het een bewuste keus van de regisseur was (Secrets & Lies), maar op de DVD zijn ze niet te zien!
narva77 (crew films)
-
- 12357 berichten
- 6391 stemmen
Vreemd: Het zal wel iets met de kadering te maken hebben gehad, maar toen ik hem destijds in het filmhuis keek, zag ik in de laatste shot duidelijk de cameramensen zitten.
Dacht dat het een bewuste keus van de regisseur was (Secrets & Lies), maar op de DVD zijn ze niet te zien!
Zal waarschijnlijk met het beeldformaat te maken hebben gehad. Verkeerd ingesteld ofzo, lijkt mij een grove fout van het filmhuis!
Dk2008
-
- 10396 berichten
- 746 stemmen
Behoorlijk, soms overdreven, zwaar drama, moet je van houden. Af en toe ook wel lichtere momenten erin. Brenda zet wel weer een goede rol neer met d'r sweetheart en d'r darling, al begon ze me gegeven moment toch ook wel wat te irriteren. Moeilijke rol ook om blijvend te kunnen overtuigen. Muziek erbij is ook wel om depressief te worden. Het laatste halfuur was het beste maar als geheel had de film wel een heel stuk korter mogen duren.
Spetie
-
- 38582 berichten
- 5499 stemmen
Wel een aardige film met een aardig bedacht verhaal, al wordt het allemaal op een gegeven moment richting het einde wel erg dramatisch en voelt het soms wat licht geforceerd aan. Ik moet zeggen dat ik die moeder op een gegeven moment ook erg storend begon te vinden met haar gejammer en oh darling dit en dat... Nee gelukkig was het acteerwerk van Hortence en Maurice toch wel een stuk beter en ook realistischer. De muziek van de film was niet slecht, maar verder ook niet echt bijzonder en de film moet het echt van het acteren en het verhaal hebben, want visueel is het net als in Naked van Leigh wederom erg grauw en soms zelfs kleurloos. De film deed me qua emotie eigenlijk niks, maar naast het gejammer van de moeder keek het op zich allemaal wel aardig weg, dus ik kom wel uit op een nipte voldoende.
3,0*
Gizzmann
-
- 5613 berichten
- 2608 stemmen
De drama genrefilm.
Naked vond ik een prachtig en bijzonder drama dat mijn verwachtingen voor de andere werken van Leigh nogal hoog maakte. Deze film is haast zo stereotyp als je ze maar kan krijgen. En dan heb ik het niet over de personages, deze waren redelijk interessant en voelde best echt. En ook zeker anders dan wat je in andere films zal zien. Maar de gebeurtenissen en de manier waarop de karakters korte conversaties voeren is precies zoals een leek zich een drama film voor zou stellen.
En dan is dit ook nog het stereotyp Britse cinema. Een grijze, bewolkte sfeer. Opsmuk is verboden. De karakters zijn natuurlijk bijna allemaal middle class.
De film is wel erg sterk geacteerd en de acteurs hebben ook best veel moeten doorstaan voor hun rol. Er zitten best veel lange shots in waarin ze soms moeten balanceren tussen twee emoties terwijl (naar schijnt) een groot deel van hun tekst ook nog eens unscripted is. Dit voelt dan ook als een echte acteursfilm. En daarmee zou het haast gaan lijken op een toneelstuk, ware het niet dat de gesprekken eigenlijk erg kortaf en simpel zijn en dus ook niet heel erg leuk om te volgen. Daarnaast voelt dit ook niet als een toneelstuk omdat er is geprobeerd die typisch rauwe en realistische filmsfeer over te brengen. Tja, daar moet je maar net van houden denk ik.
2,5* Omdat ik deze film heus niet slecht vond. De acteurs doen echt goed hun best en hoe meer de film vorderde des te verder werd ik in het drama meegenomen. Maar ik merk dat ik toch een voorkeur geef aan films die hun genre wat kunnen ontstijgen. Om te beginnen een wat minder druilerige soundtrack.
AddictedToMovies
-
- 1780 berichten
- 0 stemmen
Mooi en ook best een leuk drama. Geloofwaardige acteerprestaties van de drie hoofdrollen (bijrollen waren ook prima). Dat het een redelijk lange film is heb ik helemaal niet gemerkt, de tijd vloog zo voorbij. De scènes, situaties en dialogen konden mij zowel boeien als vermaken, en het kent een sterk slot waar alles eruit komt. Altijd leuke scènes tussensdoor was op de praktijk van Maurice. Ik las ook dat de film grotendeels geïmproviseerd was, wat natuurlijk ook erg knap is, vooral voor Brenda Blethyn (Cynthia). Muziek was meestal ook erg mooi. Ook hou ik heel erg van het accent dus ik heb flink genoten van deze puike film. Ik heb vrij weinig op dit bovengemiddeld drama aan te merken.
3,5*
rep_robert
-
- 27289 berichten
- 3855 stemmen
Inderdaad een pakkend drama dat vooral realistisch en grauw aanvoelt door de goede personages. Ieder is zo gekweld door zijn/haar verleden. De acteurs schijnen met Leigh 5 maanden lang gerepeteerd te hebben en dat valt te merken aan de film. De dialogen ogen stuk voor stuk realistisch en het is moeilijk om niet gepakt te worden door het verhaal.
Visueel stelt het allemaal niet zoveel voor, komt erg grauw over. Maar dat is denk ik ook de bedoeling, het is immers een deprimerende film.
Dat is dan ook mijn kritiekpunt, het is allemaal soms net even te veel van het goede. In dit geval dus teveel van het slechte. Her en der een leuke/positieve scene maakt de film toch een stuk makkelijker om te kijken.
Desalniettemin een prima drama van Leigh, waarbij je wel tegen een hoop dramatiek bestendig moet zijn. Anders zou ik deze film mijden als de pest(wat Inland Rabbit bijvoorbeeld beter wel had kunnen doen )
3,5*
Leo1954
-
- 2073 berichten
- 2544 stemmen
Ik vind eigenlijk bijna alle sociale drama's van Mike Leigh prachtig, hij maakt heel vaak gebruik van dezelfde acteurs. Kan het niet vaak genoeg zeggen, de regisseur bepaalt voor een groot deel de acteerprestaties van de acteurs en die zijn zonder uitzondering van hoge klasse. Maar hier steelt Marianne Jean-Baptiste toch wel helemaal de show, wat een actrice is dat zeg. Het verhaal leunt hier en daar tegen het melodramatische aan, maar de film kan het hebben. Nergens wordt het ongeloofwaardig en in de climax komt alles samen. Juweel.
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Film komt wat moeizaam op gang, maar dat wordt in de tweede helft meer dan goed gemaakt. De scenes bij het metrostation (a.h.w. met verborgen camera) en het daaropvolgende theedrinken zijn meesterlijk.
Opnieuw knap werk van Mike Leigh en zijn acteurs.
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10190 stemmen
Geweldige film waarin een geadopteerde, zwarte vrouw op zoek gaat naar haar biologische moeder, die blank blijkt te zijn. Het basisgegeven had zo een flauwe Hollywood-comedie kunnen opleveren, maar Mike Leigh weet perfect te balanceren over de dunne lijn tussen drama en humor. Alle personages zijn volledig uitgewerkt en 'levensecht'. Een aantal ontroerende momenten en vooral ook een sterke en lange scene als moeder en dochter elkaar voor het eerst ontmoeten. De reactie van Brenda Blethyn als ze het zich realiseert is onbetaalbaar. De rest van de cast levert ook werk op hoog niveau.
Ste*
-
- 1960 berichten
- 1283 stemmen
Ja, heel mooi.
Dit is de derde Mike Leigh die ik zie, en dit ligt me echt. Echte mensen, echte gesprekken, echte situaties.
Er valt weinig te lachen, maar goed gedaan is het wel.
Hij duurt wel wat te lang, wat is dat toch met films die zo lang moeten duren, heb er de laatste tijd een aantal gezien en ze worden er niet per se beter op. Op een gegeven moment gaat het gekakel van Cynthia je nogal op de zenuwen werken. En dat is jammer, want ze is een erg goed karakter. Gold eigenlijk voor iedereen. Hoewel ik het eerlijk gezegd niet geloofde dat de dochter 21 was, maar ach, dat is een detail.
Ik kan me goed voorstellen dat dit niet aan iedereen besteed is, het is immers bijna 2,5 uur lang alleen gepraat, maar voor lief hebbers van acteerprestaties en psychologische drama's is dit een prachtig werkje. In 2,5 uur zijn deze mensen echt voor je gaan leven.
4,5*
Boenga
-
- 2454 berichten
- 1425 stemmen
Een paar bemerkingen:
- Meer dan degelijke film, heel realistisch (!), maar de eerste 3 kwartiers zijn te lang uitgesponnen om je op dat moment echt al in het verhaal te kunnen (willen ?) inleven. Dat lukte me pas vanaf de pakkende conversatie tussen Cynthia & Maurice die op dat moment elkaar al een hele tijd niet meer gezien hadden.
- Fantastisch acteerwerk, vooral Timothy Spall. (vond 'm ook al fantastisch in All or Nothing)
- Vreemd: de nevenverhalen: o.a. die kerel die ontgoocheld en blut terugkeert uit Australië; en het meisje met de littekens op haar gezicht. Niet van belang voor het hoofdverhaal, desalniettemin wel boeiend.
- Daar waar er wel plaats was voor die nevenverhalen, kom je niet te weten wie of wat voor iemand de vader van Hortence is. Een simpele one-night stand? Zelfs een verkrachting wordt een beetje geïnsinueerd? Hoeft dat erbij? Nee. Maar als kijker blijf je toch een beetje met die vraag zitten, daar waar, als het om non-fictie zou gaan, er geen twijfel bestaat dat dat onderwerp nog ter sprake komt tussen moeder en dochter.
- De muziek had iets vrolijker mogen zijn. Of misschien zou voor dit soort film het dogma-principe - geen muziek tenzij wanneer een personage de radio laat spelen - een betere keuze zijn.
Slecht, saai en lelijk. 0.5*
Dat iemand dit soort film helemaal niet leuk vindt, kan ik best begrijpen. Maar ook dan kan je een sterretje of een paar sterren geven voor het acteerwerk. Nu plaats je Spall en Jean-Baptiste en de anderen op of onder het niveau van de fuck off-brullende 4de-rangs semi-prutsacteurs in het meest goedkope en ondermaatse politiefilmpje...
Robi
-
- 2386 berichten
- 2462 stemmen
Weer zo'n mooie en menselijke film van Mike Leigh. Heel knap opgebouwd en heel mooi geacteerd.
pvl63
-
- 241 berichten
- 228 stemmen
De eerste keer zag ik deze film vlak na zijn première in Amsterdam. Ik viel van mijn stoel van bewondering. Wat een mooi drama, wat een schitterende karakters.
Je moet er even inkomen maar dan kom je er ook echt in. De levens van zus en broer, de kinderen van zus en het onvermogen om kinderen te krijgen van schoonzus. Het gaat onder je huid zitten. Dan verschijnt er die serene rust van Hortence, zij past totaal niet in het plaatje. Dat ziet dochter Roxanne die 21 wordt ook. Wat er volgt is een geweldige climax, zelden zo'n mooi einde gezien. Het vriendje van Roxanne speelt ook zo heerlijk onbeholpen.
Een paar jaar geleden heb ik de film opnieuw bekeken, nu was ik minder enthousiast, nog steeds 3,5 ster maar niet meer de wereldklasse. Waarschijnlijk is dit een film die je één keer moet zien want een geheim laat zich niet herhalen, net zoals in de Crying Game.
Secrets & Lies moet je dus zeker één keer in je leven hebben gezien, daarom 4 sterren!
Askikker
-
- 620 berichten
- 2563 stemmen
Voorop gesteld dat ik van psychologische dramas houd, en al wist dat de eerste drie kwartier ff doorbijten waren.
Nou, niet alleen de eerste drie kwartier; wat een overacting van die moeder en (blanke) dochter, t leek wel een kinderserie, en dan die aanzwellende muziek, bah!
Het laatste half uur, zeg maar vanaf de BBQ vond ik dan weer wel tof, al zag je alles al aankomen en was het over de top sentimenteel.
Vreemd genoeg vond ik dat laatste stuk moeder en dochter ook wat minder gemaakt spelen. Eigenlijk was dat eind ook wel helemáál fout, en ik snap ook wel dat mensen hier om moeten gieren van het lachen, maar het zal wel aan mn gemoed van het moment hebben gelegen dat ik het af en toe toch wel ontroerend vond.
Het laatste nieuws
De tien best beoordeelde films van de jarige Brendan Gleeson (69)
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer | MovieMeter Recap
'Red Oaks' op Prime Video snijdt serieuze onderwerpen aan met veel humor: 'Dit verdient een cultstatus'
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Bekijk ook
Du Rififi chez les Hommes
Misdaad / Film noir, 1955
120 reacties
Vozvrashchenie
Drama / Mystery, 2003
553 reacties
Festen
Drama, 1998
815 reacties
A Letter to Three Wives
Drama / Romantiek, 1949
19 reacties
Deliverance
Thriller / Avontuur, 1972
482 reacties
Gegen die Wand
Drama / Romantiek, 2004
271 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.