Zoolander (2001)

Verenigde Staten / Australië / Duitsland

geregisseerd door Ben Stiller
met Ben Stiller, Owen Wilson en Christine Taylor

Derek Zoolander, een succesvol mannelijk model, komt er op een dag achter dat zijn beste dagen in het vak achter zich liggen. Al een aantal jaren is hij uitgeroepen tot Male Model of the Year, maar dan gaat de felbegeerde titel opeens naar nieuwkomer Hansel. Dan wordt Derek benaderd door een zekere Mugatu die hem perspectieven biedt voor een nieuwe loopbaan. Wat die mysterieuze figuur er echter niet bij vertelt is dat hij van plan is de premier van Maleisië te vermoorden.

Ongelooflijk dat deze zo hoog scoort, wat een bagger. Het enige wat deze film van de minimale score weerhoudt is Christine Taylor.

Hilarische en vermakelijke komedie!

avatar van Flat Eric
In aanloop naar deel 2 toch maar even deel 1 herzien. En ja, hij blijft ook na 15 jaar leuk.
Ik moest toch weer erg grinnikken om de Blue Steel van Stiller, het lijzige van Wilson en de hysterie van Mugatu.
De modewereld wordt lekker op de hak genomen door in te zoomen op de oppervlakkigheid, clichés en leeghoofdigheid.

avatar van filmofiel
Zit er nu net een kwartiertje naar te kijken, wat een waardeloos kinderachtig stuk is dit zeg, valt onder de categorie Borat.

avatar van jippie2010
Als het een YouTube filmpje van 5 minuten was geweest dan had ik met tranen over de wangen krom gelegen van het gelachten. Want soms was het zo droog dat ik het zeker kon waarderen.
Maar verspreid over 89 minuten gaat het flauw en veel van hetzelfde voelen.
Uiteindelijk kom ik niet verder dan *2,5.

avatar van anne J
If Terrence Malick Directed Zoolander
Best een grappig filmpje dit

avatar van Roger Thornhill
Veel geslaagde grappen, veel meligheid, Owen Wilson die zó goed in z'n rol past dat ik hem warempel acceptabel vind, veel grappige cameo's. Tussendoor ook veel flauwigheid, een climax die gewoon pijnlijk onleuk is (de aanslag die niet door gaat... dan toch weer wel... niet... wel... acrobatische vechtkunsten... flauwsies...), in de hoofdrol een acteur die je moet liggen (mij niet zo), in de schurkenrol een acteur waarvan ik me niet kan voorstellen dat hij wie dan ook ligt, alles propvol ideeën die toch niet een leuke samenhangende film opleveren. Grappen genoeg, maar te weinig humor om te lachen. Vind ìk dan, want al die vier- en vijf-sterren-waarderingen hier... DAVID BOWIE?!? JON VOIGHT?!?

avatar van Rancid
Bevat slechts enkele geslaagde grappen, met name van Owen Wilson en op 't laatst Jon Voight, verder is het meestal te flauw voor woorden. Ben Stiller en Will Farrell zijn helaas een keertje niet te pruimen. Niet genoeg voor een geslaagde komedie, ondanks het enorme arsenaal aan sterren en bekendheden.

avatar van Pazmaster
Nog maar eens gekeken om m'n geheugen een beetje op te frissen voordat ik deel 2 ga kijken. Blijft een grappig filmpje met enkele hilarische scènes. Het verhaal is natuurlijk niet al te best maar als je in een melige bui bent is het gewoon een leuke film. Leuk om Ben stiller met z'n vader te zien spelen, ook z'n moeder komt nog even voorbij. En dan natuurlijk Ferrell (die ook altijd leuk is) en vele andere bekende koppen die voorbij komen. Wel mee vermaakt, nu deel 2 kijken...

avatar van Ted Kerkjes
De film duurt helaas te lang, op een gegeven moment wordt het te flauw. Het einde daarentegen vond ik wel geestig. Anders was het een lager punt geweest. Alle bekende gezichten waren wel geestig. Enkele scènes waren wel aardig, enkele referenties waren geslaagd. Maar over het algemeen viel hij mij wel wat tegen.

avatar van Flavio
Natuurlijk is het erg flauw maar toch kon ik wel weer grinniken om o.a. eugoogalizer, de maquette en de tankstation scene. Natuurlijk zijn lang niet alle grappen geslaagd, en het blik beroemdheden dat wordt opengetrokken leidde soms eerder af dan dat het veel toevoegde, maar toch wel origineel en wel geinig.

avatar van IH88
“I'm pretty sure there's a lot more to life than being really, really, ridiculously good looking. And I plan on finding out what that is.”

Matig. Natuurlijk wordt alles met een knipoog gebracht, maar dan nog is Zoolander op een enkele scene na geen moment echt grappig. De enige leuke scene is die waarin Stiller en Wilson een dance-off houden op de catwalk. Stiller heeft in deze film één trucje en dat is dom doen en dom kijken. Bij beide is de lol er snel af. Dan is Wilson nog beter op dreef, en Christine Taylor doet het ook niet slecht. Voor de rest is het vooral ‘cameo checken’, want er komen nogal wat bekende mensen langs. Toch nog iets wat leuk is om te doen tijdens het kijken van deze film.