• 8.515.676 stemmen

Geregisseerd door: Robert Rodriguez

Met onder meer: Danny Trejo, Amber Heard en Mel Gibson

Releasedatum: 24 oktober 2013

Plot Machete Kills

"Trained to kill. Left for dead. Back for more."

In dit vervolg wordt Machete gerekruteerd door de Amerikaanse overheid voor een missie die onmogelijk is voor elke gewone sterveling. Machete moet zijn weg door Mexico vechten om het gestoorde hoofd van een drugskartel en een excentrieke wapenhandelaar aan te pakken. Vooral die laatste is daarbij belangrijk, want de wapenhandelaar wil met behulp van een wapen in de ruimte een wereldoorlog ontketenen. Aan Machete de taak om een leger van Mexicanen aan te pakken en een plan voor wereldwijde anarchie tegen te houden.

imageimageimageimageimageimage

Osiris Amanpour

Cereza Desdemona

avatar van martijn011

martijn011

Ze hadden het gewoon bij het eerste deel moeten laten, want dit vervolg is enorm slecht. De formule van films als deze zijn heel simpel: bruut geweld, slap verhaal, matig acteerwerk, domme humor en een stoere hoofdpersoon.

Voor een keer is dat prima te pruimen, maar als er dan een vervolg wordt gemaakt is het meestal huilen met de pet op.

Ik heb me vreselijk geërgerd. Zo is Danny Trejo echt een dramatisch acteur. Daar is Steven Seagal een Leonardo DiCaprio bij.

Het verhaal is zoals verwacht slecht, maar zorg dan dat de humor sterk is. Maar dat aspect is ook totaal afwezig zodat je naar een film kijkt met een verhaal van niks en af en toe een leuke actiescene. Maar die zijn dan zo over the top dat het je na verloop van tijd gaat irriteren.

Zwaar onvoldoende.

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

redelijk zwak vervolg op machete.

Geeft hier aan daar wel paar goeie grappige scenes maar word nergens echt speciaal.

Kan zeker niet tippen aan zijn voorganger.

Wel tof om eens te zien en gewoon gedachten op nul te zetten maar toch teleurgesteld na het goeie eerste deel.

avatar van oemoemenoe

oemoemenoe

hihihi....cool

avatar van Metalfist

Metalfist

Didn't anybody ever tell you not to wear a dress to a gunfight?

Ik speur wel eens regelmatig wat Kringloopwinkels af en zo af en toe vind je daar eens iets onverwacht. Zo was er blijkbaar iemand die zijn DVD van Machete Kills had achter gelaten en dat laat ik natuurlijk niet liggen. Het eerste deel was erg vermakelijk, maar de slechte reviews zorgden ervoor dat mijn verwachtingen wel erg hard gedaald waren.

En eerlijk gezegd? Ik snap niet waarom dit zo hard wordt afgekraakt. Toegegeven, Machete Kills haalt zeker en vast niet het niveau van zijn voorganger (staat op moment van schrijven op 4*) maar zo'n aanfluiting is het nu ook weer niet geworden. Het probleem zit hem vooral in de inzakking wanneer Mendez uit de film verdwijnt. Heel het Voz personage werkt niet zoals het zou moeten en de vele verwijzingen naar Star Wars slagen nogal vaak de plank mis. In de trailer voor deel 3 aan het begin van de film werkt het perfect, maar Rodriguez blijft er te lang bij hangen. Voor de rest een film die eigenlijk hetzelfde doet als de eerste Machete film. De koppen rollen, lichamen worden doorkliefd en alles wordt nog eens wat gekruid met lelijke CGI en vrouwen in weinig omhullende pakjes. Hier en daar weet Rodriguez erg leuk uit de hoek te komen (de 'put on your 3D glasses' scène onder andere) en is er op zich weinig op aan te merken. Een derde deel hoeft voor mij wel niet, want Rodriguez lijkt nu al teveel te teren op running gags zoals Machete don't tweet/fail/joke/smoke/...

Trejo blijft cool. Gisteren een dubbele portie van de man gezien (in Inferno heeft hij nog een bijrol) en ik kan naar zijn tronie blijven zien. Ik was eerlijk gezegd alweer vergeten dat er 4 jaar tussen deze en de eerste Machete zit en het valt wel wat op als je het mij vraagt. Trejo begint ondertussen tegen de 70 draaien en het gaat hem allemaal niet meer zo vlot af. Net als bij de eerste film wordt er ook hier weer een heel blik van gastrollen open gedaan. Charlie Sheen (al wilt die blijkbaar nu via zijn originele naam aangesproken worden?), Sofia Vergara, Lady Gaga, Amber Heard, ... Allemaal erg leuke rolletjes in ieder geval. Ook de gimmick met El Camaleón is nog fijn trouwens. Alleen Mel Gibson vond ik minder geslaagd te noemen. Blijkbaar de eerste keer dat hij een slechterik speelt, verschiet ik eerlijk gezegd wel van, en hij mist de dreiging/gekheid die je bij dit soort personages verwacht.

Het kan goed zijn dat dit gewoon is meegevallen omdat mijn verwachtingen wel erg laag waren geworden. Dat neemt niet weg dat ik me gisteravond nog altijd goed heb geamuseerd met deze Machete Kills. Al mag het zoals gezegd hier wel bij stoppen, want Machete in Space lijkt me eerder een idee dat enkel werkt in zo'n trailer.

Nipte 3.5*

avatar van thunderball

thunderball

Deze film laatst aangeschaft, nadat ik hem in de bioscoop had overgeslagen na alle slechte recenties. Zo zie je maar weer: altijd van je eigen mening uitgaan, want ik vond hem boven verwachting leuk! Heb mij een aantal keren echt suf zitten lachen om alle onzin, spektakel en absurde gebeurtenissen die Rodriquez ons voorschotelt.

Kan niet zeggen dat deze nou zo veel slechter is als deel1. Sterker nog: daar vond ik nog al wat vervelende personnages in zitten, oa Don Johnson en een niet bijster gemotiveerde De Niro.

Vooral de aanwezigheid bij dit deel van Demian Bichir als Mendez vond ik echt hilarisch. Toen hij uit het verhaal was vond ik het ook meteen wat minder worden.

Ook de seksscène, die je alleen zgn. in 3-D kunt bekijken was hilarisch. Benieuwd of er daadwerkelijk domoren in de bioscoopzaal waren, die gingen klagen dat ze aan het begin niet zo'n brilletje uitgereikt hadden gekregen. Hahahaha!!

Verder een blik open met lekkere dames als Amber Heart, Sofía Vergara, Vanessa Hudgens, Alexa PenaVega en een terugkerende Michelle Rodriguez op herhaling, zorgt voor een prettige kijkervaring.

Verhaal werd tegen het einde steeds maffer en beloofd ons min of meer met deel 3 een kruising tussen Star Wars en Moonraker (laten die nou net tot mijn persoonlijke favorieten behoren).

Tuurlijk zijn er ook wel wat minpuntjes:

*Hoofdrolspeler Trejo kan nog steeds voor geen hout acteren en dat probeert Rodriquez angstvallig te verbergen door zoveel mogelijk de andere acteurs het woord te laten doen.

*Veel van de grappen en oneliners zijn een herhaling en/of afgeleide van die uit deel1,

*waardoor je sommige dingen al ver van te voren aan zag komen en zoals gewoonlijk met deze regisseur propt hij veel te veel ideeën tegelijk in zijn script, dat daarom hier en daar wat rommelig overkomt.

Edoch: er was genoeg vermaak om deze film nog vaker te willen bekijken en sowieso een film, waarin Lady Gaga als een enorm lekker wijf overkomt, kan geen slechte film zijn.

Een acht, ofwel vier sterren.

avatar van bommko

bommko

Deze film is ECHT heel slecht.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

bedroevend slechte film.

de verrassing is er af.te veel over de top op een niet leuke manier.

avatar van koeliebali

koeliebali

verstand op 0 en lekker kijken. Geen hoogstaande film maar met vrienden en een biertje goed te kijken.

avatar van david bohm

david bohm

Het begin van de film is nog best aardig. Aantrekkelijke dames draven op en de trip door Mexico is onderhoudend. Zodra het personage van Mel Gibson op draaft wordt het vervelend.

Matig.

avatar van lexiepexie

lexiepexie

lekker zwaar overdone. rodriguez ten top

avatar van frolunda

frolunda

Het begin was (alhoewel ook te overdreven) nog wel aardig maar toen Rodriguez met die Moonraker parodie op de proppen kwam zakte het geheel wel naar een heel bedenkelijk niveau.Matig.

avatar van LPereboom

LPereboom

Niet meer hetzelfde als deel 1, waar ik wel fan van ben! Maar deze gaat iets te ver. De paradie van moonraker gaat idd over... Ook waren sommige actie scenes te slordig, niet zoals in deel 1... Hier iets te goedkoop achtig gemaakt... Maar omdat het machete is toch ng eem 2,5*

avatar van StevenMighty

StevenMighty

De eerste Machete vond ik geweldig, gaf ik hier 4,5 sterren.

Maar deze.. Machete Kills, is gewoon de slechtste film die ik dit jaar al gekeken hebt.

Waardeloos.

1 ster

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Hier en daar is de humor nog wel geslaagd. Vooral de "Machete grappen" (Machete don't tweet, enz.) vond ik nog wel geslaagd. Verder is de actie wederom erg over-the-top en gaat Rodriguez daar naar mijn mening soms net iets te ver in. Vooral de effecten van dat molecuul wapen waren me net iets te plastisch. Er zijn echter ook wel scenes waarin het wat beter lukt (de verbranding scene van Mel Gibson).
Ook de fake trailer aan het begin van de film vond ik erg grappig, die aan het einde van de film sloeg de plank dan weer wat mis.
En zo gaat het eigenlijk de hele film, want sommige dingen zijn leuk verzonnen (het kameleon personage), maar sommige dingen zijn dan weer goedkope aftreksels van eerdere films (het Star Wars gehalte en Gibson die op het einde in een soort Jason X verandert).
Maar goed, Danny Trejo zelf weet wel weer stoer over te komen, evenals Michelle Rodriguez. De toevoeging van Amber Heard kon ik ook wel waarderen. Demian Bichir's personage met zijn vele persoonlijkheden vond ik dan weer wat minder geslaagd.
Een film die nog wel redelijk weet te vermaken, maar nergens echt in uitschiet.

avatar van ziggy06

ziggy06

Dit is pulp van de bovenste plank. De mooie dames zorgden ervoor dat ik hem toch maar uitzat...

avatar van Matt81

Matt81

Na herziening toch n halfje hoger. Haalt t niet bij t heerlijke eerste deel. Maar als n soort Austin Powers parodie op datzelfde eerste deel best vermakelijk.

avatar van Bantavoer

Bantavoer

Net als Machete, een bloederige film. Hoewel er goede acteurs meespeelde: Mel Gibson, Antonio Banderas en Charlie Sheen. Special effects waren goed, maar sommige scenes dacht ik van: yeah, right. De leukste scene vond ik die meid die met haar tieten en later met een soort 'penis' schoot. Cool.

avatar van Noodless

Noodless

Gewoon heerlijk fout ! En ja hoor....bepaalde scènes waren ronduit belachelijk, maar er valt genoeg te genieten om dat er wel bij te nemen. Waar de eerste film nog wat verhaal had, kun je deze gedachte hier snel opbergen. Maar vervelen doe je zeker niet. Danny Trejo zal het zeker niet erg gevonden hebben om al de sexy vrouwen die in de film voorkomen. Vooral Amber Heard mag toch wel gezien worden. Conclusie : lang niet zo goed als zijn voorganger, maar dolle pret verzekerd. 7/10

avatar van ILDIB

ILDIB

eerste 5 minuten zijn zo ongelooflijk slecht das eigenlijk al zat om m af te zetten..

ILDIB schreef:

Uhhh, wellicht was dat de bedoeling? Het is nu niet bepaald serieus bedoeld.

avatar van ILDIB

ILDIB

Basto schreef:

Uhhh, wellicht was dat de bedoeling? Het is nu niet bepaald serieus bedoeld.

nee maar zelfs als kolder slecht..

ILDIB schreef:

nee maar zelfs als kolder slecht..

Dat is dan toch weer een prestatie op zich.

avatar van joeygamer2

joeygamer2

Nja een niet al te goeie film. Actie was lekker bruut met mooie vrouwen. Verhaal was stuk minder en ongeloofwaardig, waardoor het slecht werd. Ongeloofwaardigheid is soms niet erg, maar in deze film is dat wel erg. Verder was het einde ook niet al te best.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2087 stemmen

Mijn hemel wat een bagger dit

avatar van Shadowed

Shadowed

Jammer.

Waarbij deel 1 hilarisch was is de humor er hier weer een beetje uit. De over the top actiescenes mogen er zeker nog zijn, en het verhaal is nog steeds te bizar voor woorden, het werkt allemaal gewoon niet echt meer. Heel jammer eigenlijk.

Het is minder vlot, en de magie van Machete is er een beetje af hier. Trejo doet het nog steeds leuk en de film is soms weer vreemd ongeloofwaardig en over the top. Maar de actie was minder vlot en minder vermakelijk waardoor het minder werd.

Soms leuke rollen, maar in het algemeen is dit nogal een tegenvaller. De vonk of magie van het eerste deel is hier er eigenlijk wel af. Wel grappig dat de hint naar het derde deel weer aangeeft ergens anders heen te gaan, ik kijk er naar uit.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima aktiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Machete kills...het eerste deel was me erg goed bevallen maar dit gaat er wat betreft over the top zo erg overheen dat het niet leuk meer is. Ik heb de film dan ook niet helemaal gezien dus een beoordeling zal nog even op zich moeten laten wachten, maar eigenlijk heb ik geen zin om de film nog eens over te kijken na wat ik er wel van gezien heb. Jammer maar dit gaat geen voldoende scoren, verre van zelfs.

avatar van darlynhailey

darlynhailey

• 1980 stemmen

een goed actie filmpje om eens te zien , minder of de eerste maar toch eens leuk om te zien

Basto

Zag m gister op tv voorbij komen, maar dat is met al die reclames tussendoor natuurlijk niet te doen. Daarom vanavond de blu ray op gezet. Wat blijft dit toch een meesterlijke actiefilm. Geweldige humor ook. Heb 100 minuten met een vette grijns zitten kijken. Halfje erbij.

Basto

Dat gemiddelde hier.. ?. Man wat heeft de mensheid toch een slecht gevoel voor humor.

avatar van stratmans

stratmans

geweldvolle film, veel actie, veel bloed, weinig slaapverwekkende scenes, veel humor en mooie cast

avatar van mrklm

mrklm

Na de trailer voor Machete Kills Again... in Space (met bijrollen – min of meer- voor Justin Bieber en Leonard Di Caprio) zien we hoe Sartana [Jessica Alba] wordt vermoord door een gemaskerd lid van een kartel. Machete krijgt de schuld van de moord maar hij wordt gered door persoonlijk ingrijpen van President Rathcock [Carlos Estevez in zijn ‘debuut’] die Machete wil inzetten om af te rekenen met Marco Mendez, een schizofrene psychopaat die dreigt Washington met een raket van de kaart te vegen als Rathcock weigert Mexico in te nemen en de kartels uit te schakelen. Machete was al zo over-the-top dat het weinig zin heeft om daar nog eens overheen te gaan. Toch is dat precies wat Rodriguez probeert (vooral met een overdosis aan sexy babes) en hoewel de fans van Machete daar wellicht genoegen mee nemen, is het wel een teken dat deze franchise in feite al geen kant meer op kon. En het beloofde derde deel is tot nader order dan ook uitgebleven.