Dead in Tombstone (2013)

Western / Actie

geregisseerd door Roel Reiné
met Danny Trejo, Mickey Rourke en Anthony Michael Hall

Guerrero Hernandez (Danny Trejo) is de leider van de bende van de Blackwater outlaws. Maar na het lossnijden van zijn halfbroer, Red (Hall), uit de gevangenis, krijgt Guerrero's plan om de mijnbouwstad Edendale te plunderen een spectaculaire wending; hij wordt bedrogen door zijn halfbroer en sterft hierbij. Na het maken van een deal met de duivel (Rourke), komt Guerrero terug uit de dood om een jaar later wraak te zoeken. De stad, die is hernoemd naar Tombstone, zal in de stoffige straatjes spoedig tot aan de knieën in een rivier van bloed zitten.

avatar van Piratje
Het begin van de film bracht me naar een hopelijk prachtig script.
Maar het werd een hopeloos vechten en schieten, maar zelden raak. Misschien wel een record aan kogels.
Met zo'n inhoud, zo'n zwak vertoon! Ocharme.
Langdradig, zonder spanning en totaal voorspelbaar ondoordacht in het wilde weg.
Dit ideale verhaal, in goede handen, had een succeswestern kunnen zijn.
Slecht script, hopeloze vertolking van iedereen, het duivelse hoefde er helemaal niet bij. Evenmin de opstanding uit de kist.
Gewoon hopeloos verknoeid. En dan nog een plot dat helemaal niets betekende. Zoals de hele film.
Uitwerking nul.

1,0* gewoon voor het idee.

avatar van henkula
Er zat een lekker tempo in de film, ik snap dat veel mensen denken, veel geschoten weinig raak, maar dat was de realiteit. Dat er regels moeten zijn om een western te maken lees ik hier, tja, zijn er regels om een film te maken? Ik hoop het niet.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Dé acteur die schijnbaar geen ‘nee’ kan zeggen tegen een project maakt een afspraak met de door plastische chirurgie verpeste duivel om wraak te nemen nemen op de bende van een inmiddels onherkenbare Brian uit The Breakfast Club. Zo’n wraakplotje klinkt trouwens eenvoudig en dat kan soms enorme voordelen voor een film opleveren. Maar men lijkt in Dead by Tombstone vooral heel hard bezig te zijn de film te rekken naar 90 minuten.

Zo doet het karakter van Trejo opvallend lang over zijn missie, dat volgens mij al binnen een paar minuten opgelost had kunnen worden. Daarnaast is de hele rol van Dina Meyer (onder het motto ‘er moet een vrouw in deze mannenfilm’) pure filler en haalt het tempo nog meer uit de film. En nog effectiever om een film in dit genre te rekken, is de film gewoon volgooien met slowmotion, ook als dit helemaal nergens op slaat. Zo doet Danny Trejo er welgeteld meer dan een minuut over om simpelweg een bar binnen te stappen. Ja, zo kom ik ook wel aan een film van anderhalf uur. Verder wordt de film gevuld met oninteressante karakters en ellenlange kogelregens en dus gaat het geheel nu eenmaal snel vervelen, een paar aardige visuals en scènes daargelaten.

2 sterren.

avatar van Left4Dead
Trejo is een drukbezet (IMDB) mannetje sinds Robert Rodriguez hem de hoofdrol gaf in Machete. Helaas moet ik wel zeggen dat het rollen zijn waar je tenen krom van gaan staan. Laatste films die ik kort terug nog van hem heb gezien waren Bad Ass en The Cloth, bagger dus. De man is en blijft een rasechte b-acteur, deze film pak ik nog mee en als het weer bagger is gaat Trejo in de ban.

Goed, Mickey Rourke had ook weer een paar centen nodig voor een nieuwe lift en hoogst waarschijnlijk is hij daarom ook hier in deze film beland. Het gaat hier om een western geregisseerd door onze Nederlander en tja die heeft nog niet echt een super C.V. in de filmwereld. Op hoop van zegen........

Leuk begin, Mickey is in da house met een leuke rol voor hem. Onze bende bankovervallers komt wat houterig over en de shootouts zijn nou niet als legendarisch te beschrijven. Het dunne verhaal behandeld wraak en zielenhandel met de duivel. Het eerste, wraak, past perfect in een western maar het tweede motief echter niet één, twee ,drie. Goed het wordt dus geen klassieke western we moeten maar even knipogen naar The Crow.

Het onderwerp tijd wordt leuk gebruikt en de daarbij mooie camershots zijn best aangenaam te noemen, de klokjes worden leuk weergegeven. Er zitten btw best meer goede shots in, de belichting schijnt erg belangrijk voor de cameraman en regisseur geweest te zijn en dat komt de style goed tot zijn recht. Soundtrack is ok maar zeker niet bijzonder te noemen, Het acteerwerk is niet goed niet slecht dus laten we het bij matig. Leuk om Rourke weer eens te zien maar echte rollen zien we hem niet vaak meer spelen, het vuur dooft een beetje rond hem.

Tja petit amusement voor zaterdagavond maar niet meer dan voor 3** waarvan een 0.5* voor de mooie shots. Film bevat een aantal grote namen maar dat maakt het allemaal niet vanzelfsprekend dat het een klapper is.

avatar van Betamax
Sorry hoor maar wat is deze slecht.
Slecht gefilmd,
Slecht geacteerd,
Slecht verhaal.
Gewoon een waardeloze film.

avatar van mar007
Ik vond deze film niet goed.
Best wel een redelijk script maar wat ontzettend slecht uitgewerkt.
Waardeloos acteerwerk en weinig tot geen spanning in deze western.
Personages waren ook totaal niet interessant.
Nee leek nergens op, ik zou zeggen sla deze film maar over.

1,5* zeer matig

avatar van joey1973
Waarom makkelijk als het moeilijk kan, kolere zeg, deze film had qua verhaal al in 10 minuten klaar kunnen zijn. De 6 mensen hadden al tig keer dood kunnen zijn, maar hij bleef mis schieten en slechte beslissingen nemen
Mickey heb ik weleens beter gezien en als duivel had er toch wel meer in gezeten.
Trejo is leuk in een bijrol, maar shit, die man kan gewoon echt niet acteren en zeker geen film dragen.
De rest is hierboven al gezegd....

avatar van filmkul
Matige western. Zwak verhaal dat te weinig inhoud heeft om 90 minuten te vullen. De spanning ontbreekt daardoor. De aankleding ziet er wel verzorgd uit. Echter de actie scenes zijn aardig maar allemaal net niet. De muziek keuze is soms ook merkwaardig. Er had veel meer in kunnen zitten. 2.0

avatar van LuukRamaker
Is er weer eens een opvallend populaire western, blijkt het een grote tegenvaller te zijn. Jammer, ik denk dat ik hem maar oversla.

avatar van mar007
LuukRamaker schreef:
ik denk dat ik hem maar oversla.

Doe dat maar, je mist niets.

avatar van Hollywood007
Wat ben ik in de wolken na het kijken van dit filmpje. Het is een typische "you either love it or you hate it" film. Maar voor mij was hij dus super. Wat kan ik zeggen, ik hou gewoon van dit soort.

Ik weet dat veel mensen hem als acteur niet geweldig vinden, maar ik zal altijd een zwak hebben voor Danny Trejo. Hj is dan misschien een b-acteur, maar dan wel de beste van alle b-acteurs
Mickey Rourke is in zen nopjes met deze rol die echt voor hem gemaakt lijkt.
Het plot is simpel maar leuk en er vloeit hier en daar wat bloed.

Het camerawerk is wel opmerkelijk. De manier waarop met licht gespeeld wordt is prachtig.

Dus alles bij elkaar: waarschijnlijk rommel voor de meeste, maar een topper voor mij.

avatar van Left4Dead
Hollywood007 schreef:

Zo zie je maar weer. Voor één een flop, voor de ander een top 10 notering!
Idd. Hollywood007, beeldtechnisch was het zeker altijd zo slecht nog niet!
Roel Reiné heeft dat vaker wel laten zien, ik ben benieuwd of hij een echte kraker kan maken.

Niet heel fantastisch, maar Reine weet er een redelijk spektakel van te maken. Beetje van dik hout af en toe, maar het is Roel vergeven.

'Pact-met-duivel-westerns' zijn al eerder gedaan: zie Purgetory.. wat ik overigens een goede verassende film vond destijds. Ik mis Sam Shephard !

avatar van Fryce
Weinig goeds aan deze film.

avatar van dvdcrusher
Aardige verzorgde western met prima camerawerk en Trejo in goede doen. Meer moet dat niet zijn. Alleen de rol van Rourke vond ik irritant en dat kost de film een halve ster. Toch nog 3,5 sterren

avatar van knusse stoel
DiskjockeyEast schreef:

Purgatory scheelt een a maar zoek maar eens hiernaar als je de film niet kent.

Purgatory (1999)

Machete in het Wilde Westen

De rollen die Danny Trejo speelt lijken immers altijd dezelfde. De kwaliteit van zijn films ook. Toch lijkt deze door de goede beeldkwaliteit en fotografie iets meer dan B-materiaal te zijn. Er wordt ook leuk met licht en close-ups gespeeld. Toch wordt het geheel genadeloos naar beneden gehaald door het wel erg zwakke script, dat beter als kortfilm had gewerkt. Van spanning of originaliteit blijft niet veel meer over, de boel wordt gevuld met schietpartijen die zich enkel van locatie verplaatsen.

avatar van fun in acapulco
Er zijn toch redelijk veel prachtige shots te zien (ik bedoel dus niet de schietpartijen), die de film er beter doen uitzien, dan die in werkelijkheid is. Er had een betere film ingezeten met een beter script (nogal logisch, duh). Vooral een mooi geschoten film dus.

avatar van Brix
Een poging om de spaghettiwestern te laten herleven, aangepast aan hedendaagse maatstaven (lees méér grofheden en bloed)
Niveau en acteerwerk komen overeen met dat van de doorsnee spaghettiwestern.
Irritant camerawerk en misselijkmakende montage.

avatar van Boeikens
Western op Trejo niveau.

Simpel plot: Bandiet Trejo wordt doodgeschoten door zijn "vrienden" maar krijgt van Lucifer Rourke 24Hr om zijn ziel terug te krijgen als hij die vrienden eigenhandig naar de hel stuurt.
Van die stoffige straten kniediep in het bloed is hier niets te vinden, de toevoeging horror moet komen van een pact met de duivel en enkele kleine shots van Trejo in een stoel. Voor de rest is het een pure, wat magere western, die vrij goed loopt maar zonder dat gewenste horrorkantje misschien beter voor de dag was gekomen.

avatar van joolstein
Crimineel Guerrero (Danny Trejo) pleegt met zijn 'Blackwater gang' een roofoverval in Edendale, maar wanneer de klus is geklaard schiet bendelid/halfbroer Red Cavanaugh hem dood. Daardoor belandt Guerrero in de hel en sluit een deal met de duivel (Mickey Rourke) om terug te keren.
Een vrij simpel plot voor deze direct-to-video van regisseur Roel Reiné. Een film die één doel heeft; vermaken. Want er zijn geen boeiende personages, geen goede dialogen, geen sterk acteerwerk, geen... tja zo beetje alles. Hiermee valt de B-film dan ook volledig in de categorie ‘wat je ziet is wat je krijgt’. De platte personages reageren verbaasd wanneer ze Trejo weerzien (‘Jij was toch dood?’), waarna er weer flink op los geknald wordt. En ook de finale levert geen enkele verrassing op. De kogelregens beginnen al snel te vervelen en met slow motion-scenes wordt gepoogd om de beoogde negentig minuten te halen. Regisseur Roel Reiné levert nog wel een verzorgde Pulp-film waardoor hij soms toch nog een glimlach op mijn gezicht toverde.

avatar van alexspyforever
Aldus de premise: "De stad, die is hernoemd naar Tombstone, zal in de stoffige straatjes spoedig tot aan de knieën in een rivier van bloed zitten. "

Turkeys kunnen vermakelijk zijn, maar als ze het label western mee hebben gekregen dan weet ik al op voorhand dat ik het 9 kansen op 10 toch rotzooi zal vinden en dat is hier ook gebleken. Ik hou sowieso al niet van western. Maar mademoiselle Hollywood007 heeft deze "getipt" dus tijdens de lange treinrit heb ik dan toch mijn tijd erin gestoken. Zowel Boeikens als joolstein hebben het goed verwoord. Horror is dit op dat duivelspact na helemaal niet. Het is allemaal te voorspelbaar en duurt ook veel te lang, next!

Sorry alexspyforever
Ik ben nu eenmaal een mega Danny Trejo fan.

avatar van alexspyforever
Hollywood007 schreef:
Sorry alexspyforever
Ik ben nu eenmaal een mega Danny Trejo fan.

Tja je leek mij anders toch geen grote westernfan of toch? Het label horror vind ik hier toch iets te gemakkelijk gegeven, maar er zitten er zo nog in de lijst die ik nog veel minder horror vind dan deze. het zal nog een beetje afzien worden met een aantal titels

alexspyforever schreef:

Slecht. Zou graag willen melden hier dat Reiné door deze eigentijdse bewerking van High Plains Drifter definitief de koning van de betere B film is geworden, maar dan zou ik de waarheid wel erg geweld aan doen want dit is gerommel in de marge. Wat allemaal zo goed ging in de genoemde klassieker van Eastwood gaat hier fout. Stupide actie, vreselijk acteerwerk, lompe regie en stompzinnig script. Nog gekker: Roel kreeg nog kans op een revanche ook, want het vervolg is inmiddels af...hoe diep kan men zinken?
Alleen de rolbezetting is even curieus als amusant: Trejo acteert weer hopeloos slecht, maar zijn markante kop maakt veel goed. Rourke is ongemotiveerder dan ooit en zet de beroerdste duivel uit de filmgeschiedenis neer( en dat terwijl De Niro hem in Angel Heat toch had voorgedaan hoe zoiets wel moet), Meyer had ooit een belangrijke rol in een film van een Hollander die wel wat kon en Hall was in de jaren tachtig echt een beloftevolle tiener in een aantal leuke John Hughes films maar is hier wel erg obligaat als de schurk. Ga dit maar niet zien.

avatar van Shadowed
Zwak.

Ik zag de recensies staan en wist dat ik met geen hoogvlieger te maken zal krijgen. En nu snap ik een hoop slechte recensies.

Het verhaal was veelbelovend. Een wraak film, en dan staat er ook nog horror bij. Dus heb ik hem maar aangezet. Het camerawerk is dik in orde en de effecten ook wel. Trejo is Trejo, en de rest is ook niet ongelooflijk.

Het lag hem hier toch meer aan het verhaal. Het leek of de film in herhaling stond. elke scenes met veel kogels, en en zeer onsympathieke slechterik. Was ook saai hoe ze steeds hetzelfde afgemaakt werden.

Kortom, dit was niet zo goed. Maar vermaak is wel ok.

avatar van Decec
Een redelijk actie/fantasie/horror/western film...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteurs Danny Trejo en Mickey Rourke...
Onrustig camera beweging...
Prima achtergrond geluid/muziek met
Dolby Digital...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Geen top en niet te moeite waard...

avatar van jeroentjuhhhhh
Roel Reiné... de man die op ieder (on)gewenst DTV-vervolg wordt gezet in Hollywood, zo lijkt het wel. Ik kan het meestal wel goed hebben (Pistol Whipped, Death Race 2, Man with the Iron Fists 2...), maar dan haakt hij dus wel meestal aan bij iets wat al bestaat. Dead in Tombstone is een nieuw idee en dat breekt hem soms op. Veel te lang voor wat het te vertellen heeft en zelfs regelmatig saai, terwijl er geen minuut voorbij gaat zonder dat er een stuntman door een raam of tafel vliegt, een kogel tussen zijn ogen krijgt of van een dak valt. Reiné is duidelijk een liefhebber van het betere stunt en vliegwerk, maar als film(!) is het gewoon niet genoeg. Het is dat ik een (kleine) Trejo-fan ben en de meeste meuk waar hij in speelt nog wel eens mee wil pikken.

Hoogtepunt is dat lelijke, smeltende smoelwerk van Rourke.

avatar van gizzegiz
De sfeer, de belichting, de kleuren... gewoon prachtig

avatar van krosnicky
Leuk om is te zien op een woensdag avond meer niet toch nog een 2/5 sterren voor die paar goeie scènes en Voor de mooie sterren cast

Redelijk goede film met een goede cast.
Denk dat men de 2 lelijkste acteurs uit Hollywood heeft opgezocht om de hoofdrollen in deze film te vertolken, Danny Trejo en Mickey Rourke, maar ze doen het wel redelijk goed in deze film, vooral Danny Trejo is prima.
Het verhaal is simpel, veel actie en geweld, met een vleugje seks.
Leuk om eens naar te kijken dus, maar een topfilm.. neen dat is het niet.