• 8.297.361 stemmen

Here Comes the Boom (2012)

Komedie / Actie | 105 minuten

Genre: Komedie / Actie

Geregisseerd door: Frank Coraci

Met onder meer: Kevin James, Salma Hayek en Henry Winkler

Plot Here Comes the Boom

"No one will fight for his students like Mr. Voss."

Scott Voss (Kevin James) is een apathische 42-jarige biologieleraar op een slecht presterende high school, die tijdens zijn college-jaren worstelde. Vanwege noodzakelijke bezuinigingen dreigt het vak muziek te sneuvelen en de muziekleraar (Henry Winkler) zijn baan kwijt te raken. Scott begint geld in te zamelen door als martial arts vechter deel te nemen aan vechtwedstrijden. Iedereen denkt dat Scott gek is – vooral de schoolarts Bella (Salma Hayek) – maar hij wordt een sensatie die de hele school op zijn kop zet.

imageimageimageimage

Scott Voss

Joe Rogan

Bella Flores

Principal Becher

Mr. De La Cruz

Malia De La Cruz

High School Student

Het is overduidelijk een gevalletje "net niet" deze film. Hij valt te catologeren onder het afgeschafte tussenstation een beetje grappig.

Kevin James is niet bepaald mijn favoriet komisch acteur.

Enkel zijn dancemoves in "Hitch" konden me ooit een glimlach ontlokken.

Het typetje van Henry Winkler was veelbelovend maar kreeg te weinig screenplay. Ergens deed de film me ook denken aan "Joe Somebody" met James Belushi.

Opvallend in dit soort high shool films is steevast de aanwezigheid van de streberige, wijsneuserige en bovenmatig intelligente studente van Aziatische origine. Omdat het allemaal best wel vermakelijk was en de irritatie nooit de bovenhand nam wil ik hem nog net een voldoende geven.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1918 berichten

Sympathieke film waar ik af en toe ontzettend hard om heb gelachen. Het gegeven is natuurlijk te stompzinnig voor woorden maar het is wel een ideale opzet voor een bonte verzameling absurde personages die gelukkig nergens flauw zijn en menselijk blijven.

Kevin James maakt hier eigenlijk een Adam Sandler film maar doet dat stukken beter dan Adam Sandler zelf. Zijn personage is lekker cynisch maar nergens geforceerd. De oude Henry Winkler is nog altijd charmant en vult James sterk aan en ook Salma Hayek past helemaal in de film.

Natuurlijk is het hier en daar veel te Amerikaans en komt heel kort de Glee epidemie weer even langs maar als je met het verstand op nul wilt genieten van een positieve en ongecompliceerde film dan is dit een absolute aanrader. Zelfs als je helemaal niets met vechtsporten hebt.

Goed.

avatar van klara

klara

Cliches in overvloed in deze komedie die eigenlijk nog zo luchtig meer mikt op de ontroering dan

op de lach. De inzet zegt ook al genoeg: Is serieus wanneer Kevin James er alles aan doet om

te voorkomen dat een muziekleraar op een school door bezuinigingen zijn baan dreigt kwijt te

raken. Kevin James komt moeiteloos over in zijn hoofdrol en blijkt ideaal gecast. Met een leuke

rol ook van de Fonz Henry Winkler. De film neigt op den duur iets te zeer naar goedkoop

sentiment maar is van begin tot eind toch vooral sympathiek. De gevechten in de ring waren

niet zozeer bizonder maar zagen er best wel goed uit. Op dat vlak was er wat betreft ook

zeker geen sprake van gemakzucht bij de regisseur. Alles bij mekaar opgeteld vond ik dit een

geslaagde film, goed voor aangenaam, zorgeloos kijkplezier.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Ja , je kan je wel verzetten tegen dat sentiment , als het goed gedaan is , is het goed gedaan .

Bovendien heb ik sinds Rocky / creed niet meer dat Rocky gevoel gehad bij een gevecht die er by the way erg puik uitzien .