Here Comes the Boom (2012)

Komedie / Actie

geregisseerd door Frank Coraci
met Kevin James, Salma Hayek en Henry Winkler

Scott Voss (Kevin James) is een apathische 42-jarige biologieleraar op een slecht presterende high school, die tijdens zijn college-jaren worstelde. Vanwege noodzakelijke bezuinigingen dreigt het vak muziek te sneuvelen en de muziekleraar (Henry Winkler) zijn baan kwijt te raken. Scott begint geld in te zamelen door als martial arts vechter deel te nemen aan vechtwedstrijden. Iedereen denkt dat Scott gek is – vooral de schoolarts Bella (Salma Hayek) – maar hij wordt een sensatie die de hele school op zijn kop zet.

avatar van themanwiththeplan
Het is overduidelijk een gevalletje "net niet" deze film. Hij valt te catologeren onder het afgeschafte tussenstation een beetje grappig.
Kevin James is niet bepaald mijn favoriet komisch acteur.
Enkel zijn dancemoves in "Hitch" konden me ooit een glimlach ontlokken.
Het typetje van Henry Winkler was veelbelovend maar kreeg te weinig screenplay. Ergens deed de film me ook denken aan "Joe Somebody" met James Belushi.
Opvallend in dit soort high shool films is steevast de aanwezigheid van de streberige, wijsneuserige en bovenmatig intelligente studente van Aziatische origine. Omdat het allemaal best wel vermakelijk was en de irritatie nooit de bovenhand nam wil ik hem nog net een voldoende geven.

avatar van Aapje81
Sympathieke film waar ik af en toe ontzettend hard om heb gelachen. Het gegeven is natuurlijk te stompzinnig voor woorden maar het is wel een ideale opzet voor een bonte verzameling absurde personages die gelukkig nergens flauw zijn en menselijk blijven.

Kevin James maakt hier eigenlijk een Adam Sandler film maar doet dat stukken beter dan Adam Sandler zelf. Zijn personage is lekker cynisch maar nergens geforceerd. De oude Henry Winkler is nog altijd charmant en vult James sterk aan en ook Salma Hayek past helemaal in de film.

Natuurlijk is het hier en daar veel te Amerikaans en komt heel kort de Glee epidemie weer even langs maar als je met het verstand op nul wilt genieten van een positieve en ongecompliceerde film dan is dit een absolute aanrader. Zelfs als je helemaal niets met vechtsporten hebt.

Goed.

Cliches in overvloed in deze komedie die eigenlijk nog zo luchtig meer mikt op de ontroering dan
op de lach. De inzet zegt ook al genoeg: Is serieus wanneer Kevin James er alles aan doet om
te voorkomen dat een muziekleraar op een school door bezuinigingen zijn baan dreigt kwijt te
raken. Kevin James komt moeiteloos over in zijn hoofdrol en blijkt ideaal gecast. Met een leuke
rol ook van de Fonz Henry Winkler. De film neigt op den duur iets te zeer naar goedkoop
sentiment maar is van begin tot eind toch vooral sympathiek. De gevechten in de ring waren
niet zozeer bizonder maar zagen er best wel goed uit. Op dat vlak was er wat betreft ook
zeker geen sprake van gemakzucht bij de regisseur. Alles bij mekaar opgeteld vond ik dit een
geslaagde film, goed voor aangenaam, zorgeloos kijkplezier.

avatar van john mcclane 2
Ja , je kan je wel verzetten tegen dat sentiment , als het goed gedaan is , is het goed gedaan .
Bovendien heb ik sinds Rocky / creed niet meer dat Rocky gevoel gehad bij een gevecht die er by the way erg puik uitzien .