Blood (2012)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Nick Murphy
met Paul Bettany, Mark Strong en Brian Cox

Wanneer de politie het gruwelijk verminkte lijk van een jong meisje vindt gaan de gebroeders Joe en Chrissie Fairburns en hun leidinggevende Robert de hoofdverdachte ondervragen, een zekere Jason Buleigh,een lokale zedendelinquent en sociale verschoppeling. Ze moeten Jason echter laten gaan, waarop de Fairburns gebroeders het recht in eigen handen nemen om een bekentenis te forceren. Ondertussen blijft Lenny Fairburns, de vader van de broers en voormalig politiecommissaris, in de auto zitten als een zwijgzame toeschouwer van een fatale tragedie die zijn zonen begint te verscheuren. Onuitgesproken geheimen en verdenkingen drijven de spanning ten top wanneer Joe een obsessieve confrontatie aangaat met misdaden in het heden en misdaden uit het verleden.

avatar van schram101
Klinkt aardig. Hopelijk wordt het lekker Brits bruut.

avatar van schram101
YouTube - Blood Official Trailer #1 (2013) - HD

Origineel is het niet, maar ik vind het er vrij interessant uit zien. Al doet het cijfer op Imdb weinig bijzonders vermoedden.

avatar van SaNDuTjE
Meer dan prima Britse thriller met dan misschien een redelijk standaard verhaal maar met verzorgd camerawerk en vooral een dijk van een cast die de film gezamenlijk naar een dikke voldoende tillen.

avatar van Leo1954
1 1/2 ster voor de setting. Verder een uiterst ongeloofwaardig verhaaltje. Nota bene een Engelse thriller, waar ze zo goed in zijn. Het verhaal berust op een daad gepleegd door twee broers, politieagenten, die zo wie zo al niet op elkaar lijken, stomdronken in een auto stappen. Dat gebeurt niet in het normale leven. en daar is de film op gebaseerd. Dat is echt te gek voor woorden.