• 8.297.260 stemmen

Geregisseerd door: Steven Knight

Met onder meer: Jason Statham, Agata Buzek en Vicky McClure

Releasedatum: 11 juli 2013

Plot Hummingbird

"All roads don't lead to salvation."

Joey Jones (Jason Statham) is zijn tijd bij de Special Forces in het Midden-Oosten nooit te boven gekomen en zwerft nu door de straten van Londen. Op de vlucht voor een drugsbende belandt hij in een luxe appartement dat voorlopig leeg staat. Joey scheert zich, trekt een pak aan en stapt zo in het rijke leven dat niet van hem is. Hij helpt zijn oude makkers op straat, de non Cristina (Agata Buzek) die hem eten gaf en gaat in een Chinees restaurant werken om zijn schuld af te kunnen lossen. Zijn baas, Mr. Choy (Benedict Wong), heeft echter al snel door dat hij meer kan dan borden wassen en stelt hem aan als bodyguard. Een promotie of een stap richting een carrière in de misdaad?

imageimage

avatar van Waverick

Waverick

Geen 'alledaagse' Statham, maar wel een bijzondere film. Ook Agata Buzek speelde haar rol erg goed. Eindelijk een film waarin Statham een andere kant van zichzelf laat zien.

avatar van des1

des1

Vond 'm niet slecht. Tis ff wennen - Statham in een dramatischer rol. Hij kon zowaar een potje grienen. Vast en zeker geinspireerd door de gedachte dat ie binnenkort Expendables gaat maken met het acteerkanon Dolph Lundgren. Waar ik mezelf op betrap: ik verveel me niet met Statham's minimal acting. Wat ik bijv. wel doe, met die andere kale acteur, Bruce Willis. Verhaal was ook niet slecht, maar ook niet echt bijzonder, en soms ook wel melodramatisch. Daar had meer in gezeten dan een beetje voeselen met een brave non. Rating tussen 3 en 3,5* in.

avatar van weerwolf79

weerwolf79

des1 schreef:

Acteerkanon en lundgren, zijn niet veel bekende acteurs die zo slecht acteren.

avatar van toscana99

toscana99

Prima actiefilm.

avatar van Xastur

Xastur

Prima actie film

avatar van stratmans

stratmans

mooie harde film zonder happy end

avatar van des1

des1

Acteerkanon en lundgren, zijn niet veel bekende acteurs die zo slecht acteren.

Dat was ook cynisch bedoeld.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Ik maakte tijdens de film de bedenking dat dit wel eens een verborgen prequel kon zijn van The Transporter. En via Google ontdekte ik, dat ik niet de eerste was met deze bedenking. Al zijn er natuurlijk nog wel verschillen, maar het zou een leuk idee zijn.

Statham in een typische Statham film, en dan is hij wel op zijn plaats. De man met een donker verleden die uiteindelijk toch het hart op de juiste plaats heeft zitten. Ook al zijn de methodes niet echt goed te noemen. De film mist nog wel de juiste humor en een grote finale om er echt iets van te maken, maar als je van het genre houdt is dit best wel een aangename film. Je krijgt wat je verwacht.