Teaching Mrs. Tingle (1999)

Thriller

geregisseerd door Kevin Williamson
met Helen Mirren, Katie Holmes en Jeffrey Tambor

Leanne haalt op school net niet de cijfers die ze nodig heeft om een beurs voor Harvard te krijgen. Dit komt door geschiedenis, en dan vooral door de lerares Mrs. Tingle, die een hekel aan haar heeft. Na onterecht van spieken te zijn beschuldigd gaat ze Mrs. Tingle 's avonds met wat vrienden thuis opzoeken. Het bezoek gaat echter niet helemaal zoals gepland...

Ik vond deze film ook zeer matig....het gaat nergens over. Katie Holmes blijft wel leuk om naar te kijken maar haar acteerprestaties zijn echt waardeloos.

1* voor de moeite...

avatar van LotteV
Hierboven staat als genre thriller, maar hij is absoluut niet spannend. Het is een slechte film, maar doordat hij zo slecht is eigenlijk ook wel weer leuk. Ik moest er wel om lachen maar ik hoef hem echt niet nog een keer te zien.

avatar van notorious_kim
niet de meest spectaculaire film, maar ik vind hem toch leuk. Het verhaal dat er achterzit is wel goed opgebouwd en ik zie graag Katie Holmes spelen.

Ik zie dat ik een van de weinigen ben die het wel een leuke film vond. Ik heb genoten al meerdere keren van deze film. De humor vind ik leuk, de hoofdrolspelers super. Door de spelers vind ik het zeker niet storend dat het verhaal misschien ietsje minder is. Ik vind het goed bedach en uitgevoerd.

bobolinski
niethie schreef:
Een van de zoveelste navolgingen van scream en de tiener horror film hype die vanaf half jaren 90 aan de gang was, de film is echt niet bijzonder,

wat was hier zo horror aan dan??

avatar van mikey
Deze film is inderdaad schatplichtig aan scream zoals vele andere. Toegeven, dit is eerder een thriller met horrorelementen.

avatar van HarmJanStegenga
Hmm, vind dit eerlijk gezegd geen thriller. Spannend word het nooit in ieder geval. Voor de rest is dit een behoorlijk matige film. Die Mrs. Tingle is vreselijk irritant en ik heb me zo'n beetje de hele film aan haar lopen ergeren. Ook de rest van de cast weet niet te overtuigen. Dat cliché, voorspelbare gebeuren tussen Holmes en die jongen was ook van dertig kilometer afstand aan te zien komen. Ach, voor de rest keek de film wel leuk weg en heb ik een paar keer kunnen lachen. Jammer dat het op een gegeven moment gewoon té ongeloofwaardig en té triest word. Het slaat gewoon helemaal nergens op. Nou is de film niet serieus te nemen, maartoch. Die scénes met die gymleraar die ze dronken gaan voeren is ook vreselijk trouwens. Geen voldoende voor deze prent, want dat verdient ie' niet.

avatar van m1701
Leuke vermakelijk film
Maar een thriller was het zeker niet.
Vond het verhaal wel een beetje standaard.

Ook vond ik dat die lerares erg overtuigend speelde!
Zo goed manipulerend...... hoe ironisch

aerts007
Helen Mirren was hier prima gecast,leuke thriller.
Gisteren bekeken op 5tv,om 04.00 s'nachts,terwijl er heel de avond geen reet te bespeuren valt op 139 zenders.Ongelofelijk...

een zeer goeie film. een leuke cast.hij is spannend .wat wil je nog meer.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Soms heb je van die films die neigen naar het goede.

Dit uit balans zijnde allegaartje doet hopen op iets positiefs. Wanneer de film zichzelf uiterst serieus begint te nemen en het niveau al verder begint te zakken, weet je als kijker genoeg: ' Dit is geen voldoende waard! ' En daar kan geen Mirren iets aan veranderen.

Redelijk (en geen sterretje méér).

Matige film waarin drie leerlingen een lerares gijzelen nadat ze zijn betrapt op spieken. De film begint op zich wel goed, maar de personages blijven te oppervlakkig. Ook wordt het nergens spannend en hadden de dialogen een stuk scherper gemogen. Helen Mirren probeert het beste van haar rol te maken.

avatar van gizzegiz
Zeer matig filmpje maar 'k ben toch blijven kijken omdat ik wou weten hoe het zou eindigen

een leuke film. alweer een tijd geleden dat ik hem heb gezien.word weer eens tijd.want vind het een goeie film.had hem ook al vaker gezien maar hij blijft goed.

avatar van IH88
“The smartest girl in school caught cheating, it will be scandalous.”

Grappig dat deze film als thriller te boek staat. Spannend wordt het namelijk nergens. Teaching Mrs. Tingle is satire met sommige humoristische momenten. Er is ook nog een romantisch subplotje maar dat mag geen naam hebben.

Van de acteurs zijn Mirren en Coughlan verreweg het beste op dreef. Holmes en Watson zijn vooral saai. De film wil volgens mij ook nog wat zeggen over tirannieke docenten en de druk die op leerlingen gelegd wordt, maar daarvoor is het allemaal te braaf. Gewoon een vlot tienerfilmpje waarvan er in de jaren 90’ duizenden zijn gemaakt.