The Philly Kid (2012)

Actie / Drama

geregisseerd door Jason Connery
met Wes Chatham, Devon Sawa en Sarah Butler

Na twaalf jaar in de gevangenis doorgebracht te hebben voor het doden van een corrupte agent, wordt de voormalige universiteitsworstelkampioen Dillon McCabe voorwaardelijk vrijgelaten. Dillon keert terug naar zijn vertrouwde omgeving in Louisiana en probeert uit de problemen te blijven. Wanneer zijn beste vriend Jake achter raakt met betalingen aan de Russische maffia, wordt deze ontvoerd en gemarteld. Om hem te redden besluit Dillon te tekenen voor drie kooigevechten om zo genoeg geld te winnen om Jakes schulden af te betalen.

ipman-99
Fantastische harde Actiefilm met geweldige harde brute kooigevechten ! We zien een mooi verhaal, harde afrekeningen, harde en mooie trainingen en natuurlijk de brute en spannende harde kooigevechten ! Het gaat eerder naar de bruutheid in de gevechten dan bv naar de verfijning ... maar dat maakt het niet minder spannend of mooi ! Het is op een andere manier dan bv een "Ip Man" ! Op voorhand had ik zin in een Amerikaanse kooi gevechtfilm ... , dit kreeg ik dan ook met volle teugen !!!
Ps: Michael Jai White komt hier ook in voor ..., al is het spijtig genoeg maar voor 5 minuten ofzo !

Het verhaal is zo clichématig, onlogisch en voorspelbaar en de cast van een dergelijk middelmatig gehalte (in dit genre films moet je waarschijnlijk ook niet meer verwachten), dat je een absolute fan van kickboksen en kooigevechten moet zijn om deze film enigszins te kunnen waarderen. De productie onderscheidt zich op geen enkele wijze en eerlijk gezegd kwamen op mij ook de gevechten middelmatig over (maar ik ben geen kenner).
N.N. De regisseur is een zoon van Sean Connery.

avatar van Pazmaster
Lekkere knokfilm hoor. Het acteerwerk is niet hoogstaand maar kan er zeker mee door. Natuurlijk is het hier en daar wat clichématig en voorspelbaar maar dat weet je van te voren bij dit soort films. Toch is het verhaal niet slecht en zijn de gevechten, die vrij realistisch over komen, een lust voor het oog. Misschien moet je wel interesse voor MMA en kickboken hebben om dit te kunnen waarderen, maar ik hou er wel van. Prima knokfilm dus die lekker weg kijkt en waar ik van heb genoten. 3,5 ster

avatar van Sijmen de Geus
gauke schreef:
N.N. De regisseur is een zoon van Sean Connery.

Onlogisch en voorspelbaar.... uhhh oke

avatar van Re73
Het begon veelbelovend maar verviel al snel in vele cliches met ook nog eens weinig spanning...

Het begon inderdaad aardig om langzaam maar zeker na het niveau van een derderangs film af te glijden ook vreselijk was de soundtrack zeer en zeer storend.

avatar van schumacher
Uiteraard is deze film voorspelbaar maar dat zijn de meeste films vind ik dus dat is voor mij allang geen argument meer om een film niet goed te vinden.
Deze film is weldegelijk een leuke onderhoudende film, het gaat een klein beetje naar de richting uit van warrior alleen is warrior een topfilm en is deze film een leuke popcorn film.
De film kijkt vooral ook lekker weg, ik heb me geen seconde verveeld, de gevechten waren oke maar waren beter in warrior. Het kon wel nog beter uitgewerkt worden maar je kan niet verwachten iedere film evengoed is laat staan een kaskraker is.
Ik vond het een goede film.

Orginaliteit was ver te zoeken en dit soort vechtfilms zijn er al in flinke hoeveelheden in sneltreinvaart langs geweest. En toch was "The Philly Kid" lekker om naar te kijken.
Ondanks de vele cliches en het voorspelbare verloop verveelde de film niet.
Typische popcorn actie knaller.
Lekker tussendoortje. Niks mis mee.

lekkere knokfilm met enkele verrasende wendingen

Ik snap werkelijk niet waarom deze film op 3 sterren staat. De film begon slecht maar het einde was echt te triest voor woorden. Gewoon te simpel en makkelijk, over deze film is geen moment nagedacht. Als je 3 sterren geeft voor de gevechten dan moet je gewoon elke week naar UFC gaan kijken, is spannender en beter.

Het verhaal is flinterdun en vol met cliches en zelfs de cliches waren weer cliches en enorm slecht. Nee, deze film was een teleurstelling van begin tot eind.

avatar van tal1b
Standaard knok film, met een waardig slot gevecht. Verhaal idd cliché, maar ja, 99 % van dit soort films is op hetzelfde gebaseerd. Waar ik me wel aan stoorde, was het jaren 80 geluiden van de kicks n punches, dat kan echt niet meer van deze tijd.

I Puerto Rico

avatar van Decec
Een goede actie/dramafilm...
Prima verhaal...
Prima vechtscene...
Prima acteerwerk...
Redelijk achtergrond geluid (Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit...

Matige film waarin een net uit de gevangenis ontslagen man zijn vriend helpt met een geldschuld door te gaan kooivechten. Een nogal mager en voorspelbaar verhaaltje met clichématige personages. De kooigevechten zien er wel redelijk bruut uit en mede door de korte speelduur wordt het nog niet echt vervelend.

avatar van Aapje81
The Philly Kid moet het alleen hebben van de redelijk goed uitgevoerde kooigevechten. De rest is ronduit vervelend, oppervlakkig en inwisselbaar. Nee, dan was The Warrior toch een stuk genietbaarder.

Zeer matig.

avatar van oemoemenoe
Niks byzonders , vechtscenes overtuigen nergens en het verhaal is 13 in een dozijn.
Vind 2,5 ster eigenlijk nog teveel maar de cast bevalt me wel.

Inderdaad niet meer en minder dan een 13 in een dozijn standaard cliché actiefilmpje. Het enige wat nog een beetje aardig is in deze film zijn de kooigevechten welke lekker hard (klinken ook zo) zijn en Sarah Butler (zorgde voor het visuele aspect). De cast stelt weinig voor, maar iemand als Neal McDonough (als LA Jim) past altijd goed in dit soort films en hij deed het dan ook best aardig. Omdat de film maar iets van 90 minuten duurt is hij wel nog redelijk te behappen.

P.S. wel leuk dat de regisseur van deze film de zoon is van Sean Connery. Hij is er in ieder geval op vooruit gegaan t.o.v. zijn vorige film "51 (2011)", die het kijken niet waard was.

avatar van Sid-the-gekste
Ik vond hem echt goed.. Goede actie/ vechtfilm ookal had ik het einde wel een beetje verwacht..
4.0 waard

avatar van mikey
Moderne tokkie variant op ouwe van Damme films. Niet eens heel slecht trouwens.