The Philly Kid (2012)

Actie / Drama

geregisseerd door Jason Connery
met Wes Chatham, Devon Sawa en Sarah Butler

Na twaalf jaar in de gevangenis doorgebracht te hebben voor het doden van een corrupte agent, wordt de voormalige universiteitsworstelkampioen Dillon McCabe voorwaardelijk vrijgelaten. Dillon keert terug naar zijn vertrouwde omgeving in Louisiana en probeert uit de problemen te blijven. Wanneer zijn beste vriend Jake achter raakt met betalingen aan de Russische maffia, wordt deze ontvoerd en gemarteld. Om hem te redden besluit Dillon te tekenen voor drie kooigevechten om zo genoeg geld te winnen om Jakes schulden af te betalen.

Het verhaal is zo clichématig, onlogisch en voorspelbaar en de cast van een dergelijk middelmatig gehalte (in dit genre films moet je waarschijnlijk ook niet meer verwachten), dat je een absolute fan van kickboksen en kooigevechten moet zijn om deze film enigszins te kunnen waarderen. De productie onderscheidt zich op geen enkele wijze en eerlijk gezegd kwamen op mij ook de gevechten middelmatig over (maar ik ben geen kenner).
N.N. De regisseur is een zoon van Sean Connery.

Het begon inderdaad aardig om langzaam maar zeker na het niveau van een derderangs film af te glijden ook vreselijk was de soundtrack zeer en zeer storend.

avatar van Decec
Een goede actie/dramafilm...
Prima verhaal...
Prima vechtscene...
Prima acteerwerk...
Redelijk achtergrond geluid (Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit...

Matige film waarin een net uit de gevangenis ontslagen man zijn vriend helpt met een geldschuld door te gaan kooivechten. Een nogal mager en voorspelbaar verhaaltje met clichématige personages. De kooigevechten zien er wel redelijk bruut uit en mede door de korte speelduur wordt het nog niet echt vervelend.

avatar van Aapje81
The Philly Kid moet het alleen hebben van de redelijk goed uitgevoerde kooigevechten. De rest is ronduit vervelend, oppervlakkig en inwisselbaar. Nee, dan was The Warrior toch een stuk genietbaarder.

Zeer matig.

Inderdaad niet meer en minder dan een 13 in een dozijn standaard cliché actiefilmpje. Het enige wat nog een beetje aardig is in deze film zijn de kooigevechten welke lekker hard (klinken ook zo) zijn en Sarah Butler (zorgde voor het visuele aspect). De cast stelt weinig voor, maar iemand als Neal McDonough (als LA Jim) past altijd goed in dit soort films en hij deed het dan ook best aardig. Omdat de film maar iets van 90 minuten duurt is hij wel nog redelijk te behappen.

P.S. wel leuk dat de regisseur van deze film de zoon is van Sean Connery. Hij is er in ieder geval op vooruit gegaan t.o.v. zijn vorige film "51 (2011)", die het kijken niet waard was.