• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.535 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.143 gebruikers
  • 9.380.474 stemmen
Avatar
 
banner banner

Django Unchained (2012)

Western / Actie | 165 minuten
4,01 5.217 stemmen

Genre: Western / Actie

Speelduur: 165 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Quentin Tarantino

Met onder meer: Jamie Foxx, Christoph Waltz en Leonardo DiCaprio

IMDb beoordeling: 8,5 (1.861.261)

Gesproken taal: Engels, Frans en Duits

Releasedatum: 17 januari 2013

Plot Django Unchained

"Life, liberty, and the pursuit of vengeance."

Jackson, Mississippi. Het is de 19de eeuw en slavenhandel is volop aan de gang in Amerika. Twee geliefden, Django en Broomhilda, worden onder deze gruwelijke omstandigheden uit elkaar gedreven en verkocht aan verschillende eigenaren. Terwijl Broomhilda haar nieuwe situatie leefbaar probeert te maken wordt Django ondertussen bevrijd door een eigenaardige premiejager, genaamd Dr. King Schultz. Deze ziet wel potentie in Django en besluit hem onder zijn vleugels te nemen en hem de fijne kneepjes van het vak bij te brengen. Samen gaan ze op zoek naar Broomhilda.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Django Freeman

Dr. King Schultz

Calvin J. Candie

Broomhilda von Shaft

Butch Pooch / Ace Speck

Mr. Stonesipher

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van trebremmit

trebremmit

  • 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Munich vond ik niet echt een happy end of een feel good sfeer hebben.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Die heb ik nog niet gezien.


avatar van Stephan

Stephan

  • 7890 berichten
  • 1387 stemmen

JacoBaco schreef:

Die heb ik nog niet gezien.

Ga je schamen. Geweldige film...


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

trebremmit schreef:

Munich vond ik niet echt een happy end of een feel good sfeer hebben.

Maar dat was ook een kutfilm zonder doel. "Is er al een film over de 1972 München olympische spelen? Met die joden enzo"

Nee, Mr. Spielberg

"Ok. Begin dan maar eens aan een script, luie lul."


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

JacoBaco schreef:

(quote)

Spielberg kan goede dramafilms maken, maar er zijn regisseurs die het beter kunnen ja. Zijn dramafilms zijn sowieso geen pretfilms. Zijn pretfilms zijn vaak leuk en zijn dramafilms hebben inderdaad altijd nog even dat happy end feel good momentje, maar het blijft vaak een goed drama. Een Requiem for a Dream zal hij nooit maken om maar even een commercieel drama voorbeeld te geven.

Jaws was vrij goed en E.T was een topfilm van Spielberg, voor de rest maakt hij te overdreven dingen van onderwerpen die ruim half uur speelduur kunnen opleveren. Zijn films focusen te veel op bijzaak en haal Williams zijn epische toontjes uit Jaws en je hebt een vin die onderwater zwemt en een heel strand verjaagt.


avatar van trebremmit

trebremmit

  • 3014 berichten
  • 1465 stemmen

disneystore schreef:

(quote)

Maar dat was ook een kutfilm zonder doel. "Is er al een film over de 1972 München olympische spelen? Met die Joden enzo"

Nee, Mr. Spielberg

"Ok. Begin dan maar eens aan een script, luie lul."

Haha wat een onzin.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

disneystore schreef:

(quote)

Maar dat was ook een kutfilm zonder doel. "Is er al een film over de 1972 München olympische spelen? Met die Joden enzo"

Nee, Mr. Spielberg

"Ok. Begin dan maar eens aan een script, luie lul."

In hoeverre is Munich dan fictie en in hoeverre is het waargebeurd?

Stephan schreef:

(quote)

Ga je schamen. Geweldige film...

Ja, ik schaam me ook! Ok ok, bij deze urgentie voor Munich!


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

JacoBaco schreef:

(quote)

In hoeverre is Munich fictie en in hoeverre is het waargebeurd?

Het drama op 1972 München spelen is nonfictief, de rest is verzonnen volgens mij. Heb 'm een paar jaar geleden gezien en na een uur afgezet. Braak cinema.


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

trebremmit schreef:

(quote)

Haha wat een onzin.

Echt?


avatar van altijdcritic

altijdcritic

  • 94 berichten
  • 57 stemmen

Alleen maar hoge scores omdat ie van Tarantino is Tarantino fanboys lijkt op Apple fanboys. Maakt niet uit hoe slecht die Iphone is maar ik koop hem omdat ie van Apple is. Elke film van Tarantino krijgt automatisch hoge score. Ik vond hem zzzzzzzzzzzz veel te langdradig, ze zijn heel lang onderweg te weinig actie. Hoe Django wegkomt is erg cliche. 0,5 voor Walz die probeert de film nog te redden.


avatar van mrwhite

mrwhite

  • 1521 berichten
  • 3499 stemmen

Jij hebt nog een Nokia 3210 zeker !?!


avatar van altijdcritic

altijdcritic

  • 94 berichten
  • 57 stemmen

Nee heb geen rotzooi maar ik denk dat de Motorola Google X de beste kan worden.


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

Discussie over GSMs en Apple bij een Western? Ugh.


avatar van Dh PING

Dh PING

  • 304 berichten
  • 0 stemmen

altijdcritic schreef:

Alleen maar hoge scores omdat ie van Tarantino is Tarantino fanboys lijkt op Apple fanboys. Maakt niet uit hoe slecht die Iphone is maar ik koop hem omdat ie van Apple is. Elke film van Tarantino krijgt automatisch hoge score. Ik vond hem zzzzzzzzzzzz veel te langdradig, ze zijn heel lang onderweg te weinig actie. Hoe Django wegkomt is erg cliche. 0,5 voor Walz die probeert de film nog te redden.

Bij jouw geldt het volgens mij: een 0.5 geven als het van Tarantino is en dat is pas triest stemgedrag,


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

Ik geef wel altijd een 0,5 als Owen wilson in een film meedoet.


avatar van mrwhite

mrwhite

  • 1521 berichten
  • 3499 stemmen

Zou je dan gewoon beter niet naar zijn films kijken !


avatar van altijdcritic

altijdcritic

  • 94 berichten
  • 57 stemmen

Een film als deze overwaarderen vind ik pas triest.


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

mrwhite schreef:

Zou je dan gewoon beter niet naar zijn films kijken !

Daar moet een vraagteken achter


avatar van Jesper187

Jesper187

  • 6434 berichten
  • 2462 stemmen

altijdcritic schreef:

Een film als deze overwaarderen vind ik pas triest.

een film onderwaarderen omdat je hem overgewaardeerd vindt is pas lame


avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

  • 6225 berichten
  • 1221 stemmen

disneystore schreef:

Ik geef wel altijd een 0,5 als Owen wilson in een film meedoet.

Owen Wilson is dan ook walgelijk. Tarantino is een hele goede regisseur.


avatar van altijdcritic

altijdcritic

  • 94 berichten
  • 57 stemmen

Denk dat je zn volgende film ook 5,0 geeft misschien Kill Bill III


avatar van axel1966

axel1966

  • 30 berichten
  • 22 stemmen

altijdcritic schreef:

Denk dat je zn volgende film ook 5,0 geeft misschien Kill Bill III

De verbouwing een 4,0 geven en Django een 0,5 !! He He, Ik begrijp hier helemaal niets van!!


avatar van Glacius

Glacius

  • 4297 berichten
  • 3033 stemmen

JacoBaco schreef:

Vind het ook onzin. En Saving Private Ryan is toch ook geen pretfilm. En dan nog Amistad en Empire of the Sun. Het zijn serieuze dramafilms die niet eens slecht zijn. Of speelt realisme nu ook een grote rol? Saving Private Ryan is natuurlijk meer actie gericht, maar het is geen pretfilm.

Ik heb het overigens nooit over pretfilms gehad. Ik zeg slechts dat het een geromantiseerd beeld geeft van werkelijke gebeurtenissen, als reactie op de bewering dat Spielberg problemen aan de kaak stelt.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Sorry voor de miscommunicatie dan, maar ik ging in op het bericht van Wouter.

Wouter schreef:

Spielberg is het best in pretfilms, die kan serieuze zaken ook beter aan andere overlaten.


avatar van jorriroosen

jorriroosen

  • 206 berichten
  • 717 stemmen

Een van de mindere Quentin Tarantino films maar dat is ook niet zo gek met zo'n geschiedenis. Iets te veel komedie als je het mij vraagt en de potentie wordt niet helemaal uit de cast gehaald (de dialogen waren goed maar konden wat meer diepte gebruiken) .

Echter vind ik de film over het algemeen een hoger niveau halen als de voorganger IB. Inglourious Basterds was het eerste stuk GENIAAL maar zakte in het laatste gedeelte wat weg waar Django gelukkig wel beter overeind blijft.

AL met al vond ik de film prima en maak ik toch weer een buiging voor Quentin Tarantino. Hij levert altijd kwaliteit en gaat lekker voor zijn eigen smaak zonder te veel rekening te houden met het publiek. Quentin vind Django tof dus Quentin maakt een film over Django daar kan ik wel waarderen.

In de toekomst alleen wel wat minder simpele komedie zodat er toch weer 1* sterretje bij kan want een 3.5* voor een Quentin Tarantino film ben ik niet gewent.


avatar van wibro

wibro

  • 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Deze film moest het voor mij vooral hebben van het komische met als absolute uitschieter de scène van die bende met de zakken over de kop. Die dialogen die daar uit voortkwamen is nu echt 100% Tarantino. Ik heb echt in een deuk gelegen. De eerste helft vond ik zowiezo toch het beste van deze vermakelijke Tarantino die ik stukken beter vond dan Inglourious Basterds waarvan ik de humor absoluut niet kon waarderen. Toch zag het er na pakweg 1½ uur niet naar uit dat deze film voor mij hoog zou scoren. De scènes die zich afspeelden op Calvin Candie's Candyland vond ik aanvankelijk nogal saai maar dat veranderde toen het kwam tot die hilarische shoot-outs. Zo heb ik dat nog in geen enkele klassieke western gezien. Ook weer typisch Tarantino dus.
Kort samengevat; Django Unchained heb ik ervaren als een zeer komische western die je gewoon op je af moet laten komen met het verstand op nul. Niet teveel denken aan het woordje "nigger", geen vragen stellen over geloofwaardigheid want geloofwaardig zijn de films van Tarantino nooit. Tarantino staat voor gewoon hersenloos amusement, maar dan wel op een zeer positieve manier gebracht.
Nog iets over het acteerwerk; de hoofdprijs gaat voor mij opnieuw uit naar Christoph Waltz, hier in de rol van Dr. King Schultz. Ook in Inglourious Basterds was hij voor mij verreweg de beste acteur.

4,0*


avatar van mar007

mar007

  • 1151 berichten
  • 949 stemmen

ik vond het geweldig.

dicaprio,foxx en jackson vond ik schitterend maar waltz was wat mij betreft de koning.

tarantino heeft mij opnieuw niet teleurgesteld.

de humor kon ik wel waarderen dat maakte het geweld wat draaglijker.

wel vond ik dat er ook wat saaie stukken in zaten en persoonlijk vond ik de muziek

niet helemaal geslaagd.

verder vond ik dit een zeer vermakelijke film.

maar nogmaals waltz vond ik hier de koning


avatar van mrwhite

mrwhite

  • 1521 berichten
  • 3499 stemmen

disneystore schreef:

(quote)

Daar moet een vraagteken achter

Het was geen vraag.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

wibro schreef:
maar dat veranderde toen het kwam tot die hilarische shoot-outs. Zo heb ik dat nog in geen enkele klassieke western gezien. Ook weer typisch Tarentino dus.


Wild Bunch niet gezien?


avatar van wibro

wibro

  • 11590 berichten
  • 4098 stemmen

The Wild Bunch. Een western die wat shoot-outs betreft inderdaad wel in de buurt komt van deze Tarantino. Maar qua geweld en vooral bloed overtreft deze Django toch wel duidelijk die klassieker van Peckenpah dacht ik. Ik heb The Wild Bunch al lange tijd niet meer gezien, dus helemaal zeker weten doe ik het niet.