Life of Pi (2012)

Verenigde Staten / Taiwan / Verenigd Koninkrijk / Canada
Avontuur / Drama

geregisseerd door Ang Lee
met Suraj Sharma, Irrfan Khan en Ayush Tandon

Het leven van Pi vertelt het verhaal van Piscine Patel, een zestienjarige Indiase jongen, wiens vader een dierentuin in India heeft. Wanneer de familie besluit het land te verlaten wordt de hele dierentuin ingescheept. Maar het schip vergaat en de enige overlevenden op de reddingssloep zijn Pi, een hyena, een zebra met een gebroken been, een orang-oetang en een tijger van 200 kilo.

avatar van SnakeDoc
Plot lijkt wel erg vet. Gaat op het 'nog te zien' lijstje.

avatar van assowise
Staat op de rol voor 20 dec 2012, want kerst vier je met je familie, in een boot met een tijger. Je zou verwachten dat dit een heel korte boottocht wordt waarbij uiteindelijk de tijger overblijft maar ik heb het met prijzen overladen boek niet gelezen.
Ook grappig dat de jongen Zwembad heet en de hele film dobbert
Stiekem wel benieuwd wat Ang Lee er van bakt.

En op YouTube

avatar van HarmJanStegenga
Werkelijk prachtige trailer! Komt op de lijst!

avatar van jacobine_rodijk
Neem aan dat de tijger Maguire in kostuum is?

avatar van JohnWilliams
jacobine_rodijk schreef:
Neem aan dat de tijger Maguire in kostuum is?

Die rol zou hem wel passen ja Hij verstopt zich graag onder kostuums.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
De trailer vind ik nogal groots voor mijn smaak. Maar ik voorspel bij deze wel een grote hit.

Reinbo
Het geloofwaardig krijgen van de ongetwijfeld cgi beesten is waar de sleutel tot succes ligt. Ziet er in ieder geval veel belovend uit. Lijkt me echt prachtig in 3D. Boek is erg bijzonder. Typisch zo'n verhaal waar je zo min mogelijk van moet weten.

avatar van Nicolage Rico
Erg jammer dat Jeunet deze film niet geregisseerd heeft - wat in eerste instantie de bedoeling was - maar de trailer ziet er goed uit en heb ook wel vertrouwen in Ang Lee. Een verhaal met veel potentie.

Reinbo
Ik heb wat dit betreft meer vertrouwen in Ang Lee, het fantasierijke verhaal heeft juist behoefte aan een regisseur die het drama geloofwaardig kan maken. Daar ligt de uitdaging. Aan fantasie heeft het al genoeg in zich van zichzelf.

avatar van Nicolage Rico
Dat was ook mijn gedachte. Maar anderzijds is dit verhaal een snoepwinkel voor Jeunet.

De trailer geeft me een lichtelijk Disney gevoel.

Waar zijn die hyena en zebra gebleven eigenlijk? Opgevreten door die tijger zeker? Toch geen Disney dus.

avatar van Jawaddedadde
Lees het boek Rico Aanrader!

avatar van snake shit
Ziet er veelbelovend uit

Jawaddedadde schreef:
Lees het boek Rico Aanrader!

Ga ik nog wel doen, denk ik. Thnx voor de tip iig.

avatar van Justinvdk
Wauw ziet er prachtig uit. Deze ga ik onthouden.

avatar van the new guy
Ik denk wel dat de film staat of valt bij de kwaliteit van de computeranimatie. Zo te zien is die jongen de studio niet uit geweest en is er geen tijger aan te pas gekomen. Maar goed, als dat allemaal goed gedaan is kan dat natuurlijk nog steeds een prachtige film opleveren.

avatar van cordiacovens
Gister in Première gegaan op het New york filmfestival , erg goed ontvangen.
De 3D schijnt zelfs veel toe te voegen! Maar ook het dramatisch aspect schijnt goed gedaan te zijn, nu nog een dikke 2 maanden wachten

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De trailer is wel veelbelovend en zorgt voor mooie scènes, al is het nog de vraag of het als film in z'n geheel zal overtuigen. Ben in elk geval benieuwd!

avatar van mcdaktari
Ziet er heel mooi uit, ben heel benieuwd naar de 3D versie.

disneystore
Film Pegasus schreef:

Heb dit destijds als klein kind in een theater voorstelling van 3 uur gezien, dus geloof mij, dit kunnen ze goed vullen. Visueel ziet 't er goed uit inderdaad.

avatar van Boneka
Ziet er gelikt uit nog ff wachten tot 20 december..

avatar van Number23
Hij strandt met een tijger, hyena en zebra?? Die zebra heb ik nog kunnen spotten in de trailer, voor de rest zit de hoofdpersoon alleen maar met die tijger aan te klooien. Hopen dat er iets van een verhaal inzit, ook dialogen lijken er niet in te zitten.

avatar van Jawaddedadde
Als er een tijger, een hyena, een zebra en een orang-oetan op een klein bootje zitten, hoe lang denk je dan dat het duurt vooraleer één van de beestjes 'verdwijnt'?

Spoiler alert.