Dumb and Dumberer: When Harry Met Lloyd (2003)

geregisseerd door Troy Miller
met Eric Christian Olsen, Derek Richardson en Luis Guzmán

1986: De vrienden Harry en Lloyd, bekend van de eerste Dumb and Dumber-film, zijn nog tieners. Ze proberen om uit het programma voor 'speciale' studenten te komen, en in het normale highschool-leven terecht te komen.

avatar van DragQueen
Vergeleken met dumb & dumber, stelt deze film weinig meer voor. ik heb het allemaal wel gezien. al waren de grappen best vermakelijk hier en daar. de originaliteit is natuurlijk ver te zoeken. een klein beetje uitgemolken naar mijn mening. de acteurs konden mij ook niet echt bekoren. ik zie toch liever carey en daniels. ik geef de film 2 sterren, voor de grappen die nog wel enigzins leuk waren.

gebruiker_56935
Als je deze film vergelijkt met Dumb&Dumber is het natuurlijk 3 keer niks. Maar als je dat nou eens los laat staat er toch een aardige lekkere flauwe komedie hoor. Ik vind de film dan ook ondergewaardeert.

Dirigentenleven
Dit is nou een van de slechtste film's die ik ooit heb gezien, man Jim Carrey & Jeff Daniels zijn foetsie en dan komen deze twee lulkoppen die alleen maar meletig kunnen lachen en irritant kunnen zijn, echt jammer vergeleken met de orginele versie Dumb & Dumber (1994) en saai was hij ook nog, echt jammer...

avatar van jumpstylemovie
veel minder dan de eerste , jim carrey en jeff worden gemist.
1.5***

Dirigent

Wat een goede film om op te zetten als je niet in slaap komt, als dat gebeurt zet ik gewoon deze film op en ik val vanzelf een slaap!

Maar goed even over de film zelf ik miste zoals de meeste hier Jim Carrey en Jeff Daniëls e-n-o-r-m want deze twee losers zijn zo dom dat ze niet meer dom zijn maar gewoon stomweg irritant!

avatar van darkjaap

Heel dik mee eens!
Ik vond het eerste deel niet zo grappig
maar deze vond ik kei-goed!
ook een 4;!

Redelijke film. Acteren was eigenlijk niks maar ik soms lachte ik met werkelijk helemaal kapot. ook al vond ik natuurlijk jim carry beter.

avatar van tommykonijn
tommykonijn schreef:
Saaie film en niet leuk! Eric Christian Olsen is helemaal niks vergeleken met Jim Carrey en Derek Richardson is niks vergeleken met Jeff Daniels! kortom :

Jim Carrey = Lloyd

Jeff Daniels = Harry

Jim Carrey & Jeff Daniels = Dumb & Dumber

Zoals ik al zei de film is ook saai het gaat gewoon over 2 tieners die naar school gaan en zo'n domme klas oprichten ik heb hem met pijn en moeite afgekeken want ik vond ze niet Dumb & Dumber maar Irritant & Irritanter ik viel echt in slaap bij deze film

Ik Verlaag deze naar 0.5* omdat ik hem de tweede keer niet meer kon aanzien en daardoor net als Dirigent (mijn Vader) in Slaap vaak ben gevallen.

Rare domme en vervelende comedie ik haat dit soort film ik geef hem een 0.5

avatar van wimaroca
acteer werk was idd matig maar dat maakte me totaal niks uit in zon film

als je dit dan al een 4 geeft,dan heb je nog maar 1 punt over voor een hele goede film,klopt iets niet

avatar van Makz
Hele flauwe film. Zonder de orginele acteurs kan het gewoon niet het niveau halen van 'Dumb & Dumber'.
De slogan "Not for intellectuals" geeft precies aan voor wie deze film bedoelt is. Mensen die van erg flauwe, niet orginele humor (echt van die inkoppertjes dus die je zelf ook makkelijk had kunnen bedenken) houden is dit een goede film. Ik hou zelf van iets andere humor.

Natuurlijk moet je deze film wel vergelijken met Dumb&dumber! Het is de bedoeling dat deze film laat zien hoe die twee elkaar ontmoet hebben en hoe het dus eigenlijk komt dat ze later zo zijn geworden.
(Niet dat er ook maar enige link is naar die andere film, het was toch de bedoeling)

Ik denk niet dat mensen erg veel verstand van films hebben als ze deze film meer dan 4 sterren geven.
Wat mij betreft: *1,5

avatar van darkjaap
wimaroca schreef:

wat ?>?>?? ik weet nu of jij nieuw bent ofso ... maar je kan gwn iedere film hier 5 sterren geven als je wil je heb geen aantal punte ofso :S die je moet verdelen ofso :S

avatar van akka
ze hadden het met deel 1 moeten laten want dit slaat echt nergens op.

1.0 omdat deel 1 wel redelijk was

avatar van timburton

Dat is 'm nou juist.
Ik vind dat er in een film meer dan alleen maar poep-en-pis-humor mag voorkomen.
Überhaubt een film met alleen maar humor is ook niet echt iets waar ik van hou, met uitzondering op John Cleese dan he.

avatar van Jakke0071
Kon er voor my toch nog door.
Deel 1 was wel stúkken beter .

avatar van dvdfreak123
Als deze film terug met carrey was geweest was deze zeker een stuk beter geweest deze 2 acteurs kunnen er niet echt veel van vind ik

avatar van candymancandyman
Waaaaaaaaaaaaaaaarom wordt dit toch altijd goedgekeurd en op de markt gebracht. Leuker dan deel 1 kan je dit toch niet maken en al zeker niet met een zooitje onbekende drollen erin. Heb misschien 2 keer gelachen terwijl ik bij deel 1 anderhalf uur de gaten in mijn bank lachte. Niet overal een deel 2 van maken, valt meestal tegen (niet altijd). Is hetzelfde met cult albums van bands. Komen ze na 15 jaar weer samen om de draad weer eens op te pakken (en voor wat centen) en bakken er geen ene reet meer van. Blijf van de klassiekers af en verzin wat nieuws.

avatar van ruudjuh222
candymancandyman schreef:
Blijf van de klassiekers af en verzin wat nieuws.

Helemaal mee eens, deel 2 is echt zonde, zonder deel 2 was dumb and dumber een hilarische film gebleven. nu is het een hilarische film met een vervolg die je niet wilt zien.

avatar van tommykonijn
Ik snap niet waarom deze niet op IMDB in de Bottom 100 staat .

avatar van VierkanteOogjes
Dumber than Dumb

avatar van dijkieR
zo goed als de eerste was,zo slecht is de tweede.
wat een waardeloze shit is dit zeg.

avatar van Anjin
dijkieR schreef:
zo goed als de eerste was,zo slecht is de tweede.
wat een waardeloze shit is dit zeg.

Ik ook heb me kapot geergerd aan die flauwe nonsens..

avatar van -Roald-
geweldige film
lache dat bijna iedereen hem slecht beoordeeld

deze film ownt gewoon
2.5

avatar van s0njaa
waaaw

wat een verschrikkelijkheid..

in het begin heb ik nog wel gelachen om de slechte humor.. maar later ging ik me er aan ergeren en heb ik de film uitgezet..

jmmrssss 0,5

avatar van -Roald-
s0njaa
waaaw

wat een verschrikkelijkheid..

jmmrssss 0,5

als je hem uitzet kan je hem ook niet goed beoordelen

avatar van maerk
Ik had het van tevoren kunnen weten. Een flop 100 positie en 1* in de Veronica gids. En toch was ik benieuwd naar deze film omdat het eerste deel zo geweldig was.

Dumb and Dumberer is een zeer matige film. Het acteerwerk is pijnlijk slecht en van de grappen is een heel klein deel echt grappig. Naar het einde toe nog wat leuke grapjes, die zorgen ervoor dat ik niet op de minimumscore zit. De film is ook erg nep omdat ze grappen (zoals bv. het einde) nadoen uit het eerste deel. En natuurlijk kunnen deze hoofdrolspelers bij lange na niet tippen aan Carrey en Jeff Daniels. Zelfs het rolletje van Shia LaBeouf kon me niets boeien.

avatar van timburton
Alleen de jaren '60 kleding was grappig... Voor de rest een zeer onnodig vervolg.

avatar van INSTITUT777
Slap vervolg, met hier en daar een enkele grap. 1,5*

avatar van Moviefreak95
Humorloos, Olsen en Richardson zijn 2 walgelijke acteurs en ze acteren dan ook op hun slechtst, niet normaal ik kan me hier gewoon aan ergeren, een deel 2 maken zonder Carrey en Daniels, ze hadden hem nooit moeten maken en als het zo was geweest had dan hen 2 gepakt in plaats van deze 2 want ik ben het eens met de zoveelen hier die zeggen dat deze ventjes zo dom zijn dat ze niet grappig worden maar heel erg irritant absoluut het kijken niet waard .