• 8.353.936 stemmen

Geregisseerd door: Salim Akil

Met onder meer: Jordin Sparks, Whitney Houston en Derek Luke

Plot Sparkle

"Celebrate the legend"

De drie zusjes Williams (Carmen Ejogo, Jordin Sparks en Linda Boston) beginnen een zanggroepje in hun kerk in Harlem, New York. Ze groeien al snel uit tot een succesvolle meidengroep. Maar het succes brengt ook de nodige problemen - onder andere drugsgebruik - met zich mee en ze zullen moeten leren omgaan met hun roem.

imageimage

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator series)

Remake van Sparkle (1976) met de 'comeback' van Whitney Houson.

avatar van DwarreI

DwarreI

De comeback van een zojuist overleden Whitney Houston, triestig

kappeuter (crew films)

Trailer (YouTube)

EDIT: release is komen te vervallen.

avatar van filmfreak25

filmfreak25

Goede film, goed verhaal en op zich leuke liedjes. had er wel wat meer van verwacht. 3

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Muzikaal drama met een niet zo`n origineel verhaal, je weet vanaf het begin hoe het gaat eindigen. Voorspelbaar dus, maar op zich niet geheel verkeerd. Er wordt redelijk gespeeld en dat maakt een hoop goed. 3 kleine sterren

avatar van Waku

Waku

Bizarre lage score (vooralsnog)naar mijn mening.

Ik vond "Sparkle" een heerlijke film.

Ondanks het verhaal vrij standaard is weet "Sparkle" je mee te zuigen in het verhaal direct vanaf het begin tot aan het spetterende eind. Film deed mij een beetje denken aan het muzikale drama "Tina".

De opzwepende overwegende motown muziek zorgt ervoor dat de film nergens inzakt.

En natuurlijk de laatste (fraaie) rol van Whitney Houston als religeuze moeder.

Aanrader!

avatar van Keane1983

Keane1983

Ik vond het toch allemaal wat tegenvallen.

Al is het maar het "matte" verhaal dat iets te gemakelijk verloopt en snel van de hak op de tak gaat, dan is het wel de mate waarin de muziek gespeeld wordt.

Ik had hier allemaal wat meer van verwacht.

Acteerwerk was verder wel in orde en ook Whitney was leuk om te zien (hoewel ze goed was in haar rol en ze haar come-back zou maken is 1 nummer echt te karig).

De liedjes waren allemaal tam en niet opzwepend genoeg voor mijn gevoel.

Dit wil overigens niet zeggen dat de stemmen slecht waren!!! Deze vond ik zeer goed.

Bioscoop waardig zou ik het niet kunnen noemen, voor een zondagmiddag op de bank zeg ik oke.

Persoonlijk had ik verwacht een soort nieuwe "dreamgirls" te kunnen zien. Ondanks dat R-Kelly aan de knoppen heeft gezeten en Whitney Houseton als "grote" naam binnen is gehaald heeft deze film niet waar kunnen maken wat ik ervan verwacht had.

Van mij een 3,0*

avatar van Decec

Decec

Een goede drama/muziek film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Prima camerabeweging...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek met Dolby Digital...

Goed...

avatar van m1701

m1701

Verrassend goeie film!

avatar van mrklm

mrklm

Whitney Houston was één van de producers van deze remake van de gelijknamige film uit 1976 die een belangrijke inspiratie was voor één van de beste zangeressen van haar generatie. Tegen het einde zingt Houston een gospelliedje en daarmee bevestigt ze hoezeer haar overmatige gebruik van drank en drugs haar stem had aangetast. Het is een ronduit treurig moment in dit weinig originele relaas van een liedjesschrijver [Jordin Sparks] die zoekt naar voldoende zelfvertrouwen om haar droomcarrière na te streven. Een aangename soundtrack en productiewaarden bieden compensatie voor het gebrek aan originaliteit en Sparks is charismatisch in de titelrol.