Sparkle (2012)

Drama / Muziek

geregisseerd door Salim Akil
met Jordin Sparks, Whitney Houston en Derek Luke

De drie zusjes Williams (Carmen Ejogo, Jordin Sparks en Linda Boston) beginnen een zanggroepje in hun kerk in Harlem, New York. Ze groeien al snel uit tot een succesvolle meidengroep. Maar het succes brengt ook de nodige problemen - onder andere drugsgebruik - met zich mee en ze zullen moeten leren omgaan met hun roem.

avatar van jarno1975
Remake van Sparkle (1976) met de 'comeback' van Whitney Houson.

avatar van DwarreI
De comeback van een zojuist overleden Whitney Houston, triestig

Trailer (YouTube)

EDIT: release is komen te vervallen.

Goede film, goed verhaal en op zich leuke liedjes. had er wel wat meer van verwacht. 3

avatar van Pazmaster
Muzikaal drama met een niet zo`n origineel verhaal, je weet vanaf het begin hoe het gaat eindigen. Voorspelbaar dus, maar op zich niet geheel verkeerd. Er wordt redelijk gespeeld en dat maakt een hoop goed. 3 kleine sterren

Bizarre lage score (vooralsnog)naar mijn mening.
Ik vond "Sparkle" een heerlijke film.
Ondanks het verhaal vrij standaard is weet "Sparkle" je mee te zuigen in het verhaal direct vanaf het begin tot aan het spetterende eind. Film deed mij een beetje denken aan het muzikale drama "Tina".
De opzwepende overwegende motown muziek zorgt ervoor dat de film nergens inzakt.
En natuurlijk de laatste (fraaie) rol van Whitney Houston als religeuze moeder.
Aanrader!

avatar van Keane1983
Ik vond het toch allemaal wat tegenvallen.
Al is het maar het "matte" verhaal dat iets te gemakelijk verloopt en snel van de hak op de tak gaat, dan is het wel de mate waarin de muziek gespeeld wordt.
Ik had hier allemaal wat meer van verwacht.
Acteerwerk was verder wel in orde en ook Whitney was leuk om te zien (hoewel ze goed was in haar rol en ze haar come-back zou maken is 1 nummer echt te karig).
De liedjes waren allemaal tam en niet opzwepend genoeg voor mijn gevoel.
Dit wil overigens niet zeggen dat de stemmen slecht waren!!! Deze vond ik zeer goed.
Bioscoop waardig zou ik het niet kunnen noemen, voor een zondagmiddag op de bank zeg ik oke.
Persoonlijk had ik verwacht een soort nieuwe "dreamgirls" te kunnen zien. Ondanks dat R-Kelly aan de knoppen heeft gezeten en Whitney Houseton als "grote" naam binnen is gehaald heeft deze film niet waar kunnen maken wat ik ervan verwacht had.
Van mij een 3,0*

avatar van Decec
Een goede drama/muziek film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Prima camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met Dolby Digital...
Goed...

avatar van m1701