Hit and Run (2012)

Alternatieve titel: Hit & Run

Actie / Komedie

geregisseerd door David Palmer en Dax Shepard
met Dax Shepard, Bradley Cooper en Kristen Bell

Charlie Bronson was ooit de vluchtwagenbestuurder van een criminele bende. Nadat hij namen aan de politie gaf is hij in een Witness Protection Program gestopt. Nu moet hij zijn geheime identiteit echter opgeven om zijn vriendin te helpen om in Los Angeles te komen. Hij krijgt al snel zijn oude mede-bendeleden achter zich aan.

avatar van soom
Film kijken via Youtube heeft één groot nadeel. Nou ja, 2 dan. Je hebt meestal geen ondertiteling en de kwaliteit is ronduit verschrikkelijk. Maar daarom vind ik het ook wel (eens) lekker om gewoon dvd-tjes te huren, (waarvan ik de helft vervolgens nooit kijk, dus eigenlijk zonde van m'n geld, ghehe).. Hit & Run stond in elk geval wel op mijn Te Zien lijst, alleen ben ik zo'n oelieboelie die perse een film met ondertiteling wil kunnen zien.. Dat was dus niet via Youtube, wat ertoe leidde dat ik het daar maar opgaf. Maar ik vond 'm in de videotheek, dus mijn keus was linea recta gemaakt, ik was dan ook wel reuze benieuwd.

Altijd fijn, als een film, waarvan je verwacht dat 'ie heel hoog gaat scoren, die verwachtingen meer dan inlost. (Afgezien van een heel kleine rol van oervervelende Jason Bateman - Wáárom zonodig hij????? Was dit echt een gigantische, coole rit.) Genoten van Bradley Cooper, (jawel, alweer, hij kan het dus inderdaad, niet echt de mooie jongen uithangen maar echt iets laten zien), Kristin Chenoweth, Kristen Bell&Dax Shepard.

In When in Rome hebben ze enkele scenes samen, maar daar kreeg ik niet echt een positieve indruk van, om het maar zo te zeggen, zonder spoilers weg te willen geven.
Hier wel. Ze waren extreem lief, en heel schattig. Het is zo duidelijk dat ze van elkaar houden in het echte leven, het gemak waarmee ze de dialogen brengen die ze uitspreken, bewijst dat ze elkaar door en door kennen, het maakt het plezier waarmee ze hun ding doen, extra leuk om naar te kijken. Ik houd er ongelooflijk veel van, zoals zij naar elkaar kijken alleen al. Ik zou zelfs durven zeggen, dat ik gewoon ook verliefd ben op het koppel Bell en Shepard. Dat ze nog maar lang bij elkaar mogen blijven, en nog heel veel knappe kindjes krijgen.

Voeg verder aan deze film nog enkele andere sterke momenten aan toe (Bradley Cooper, ik zei het al grotendeels, hij kan echt acteren en niet zomaar de mooie jongen zijn uit the Hangovers), en deze film knalt echt alle kanten op. Ik ben waarschijnlijk altijd enthousiast over een film, helemaal als het een mooie ziel heeft, zoals deze echt heeft. Prachtig gemaakt, helemaal naar mijn zin.

avatar van jipt
Inspiratieloos en saai. 1,5*

avatar van boozebelly
Film die nogal zwak begint (vooral het acteerwerk viel me vies tegen in de eerste pakweg 20 minuten), maar zodra de reis naar Los Angeles begint word het allemaal gelukkig wel wat beter.
De humor is bij tijd en wijlen best grappig, het verhaal is onderhoudend & vermakelijk en de actie mag er best zijn.

Uiteindelijk toch nog een kleine voldoende. 3,0*

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Wederkerende wigger.

Een vermakelijke actiefilm die het allesbehalve van het verhaal maar des te meer van de geinige vertolkingen en de hoge doses adrenaline en humor moet hebben. Bradley Cooper steelt stiekem de show als een soort kloon van wigger Gary Oldman in 'True Romance'. Een voorbeeld dat James Franco met zijn vertolking in 'Springbreakers' ook bekend moet voorkomen.

Goed.

avatar van J.M.
Wat een zeik film is dit zeg. Amper door heen te komen. Letterlijk ook geen enkele keer gelachen.

Toch wel een tegenvaller.
Had er meer van verwacht maar het is het allemaal net niet.
Het gezever tussen de 2 lovebirds duurt vaak te lang en begint zelfs te irriteren.
De actie is matig en ook de humor is niet om over naar huis te schrijven.
Naar het einde toe ook nog wat irritante muziek erbij doet de film helemaal geen goed.
De middelmatigheid viert hoogtij.
Er zitten wat leuke stukjes bij maar niks gedenkwaardigs. Het getwist tussen Dax Sheppard en Bradley Cooper op het einde was zo'n beetje het hoogtepunt van de film.
Ik twijfelde nog tussen een 2 en half of 2 sterren, maar de laatste scenes halen het geheel toch omlaag naar 2 sterren. Toch ook weer net te saai.

“Dumb & Dumber” ontmoeten “Smokey and the Bandit”. Als je van snelle auto’s houdt én als je je niet stoort aan walgelijke dialogen, lompe grappen of het ontbreken van een plot, dan mag je deze film niet missen. Voor ieder ander is het kijken ernaar puur tijdverspilling. 1* voor Bradley Cooper.

avatar van ILDIB
blij gemaakt. die dax maakt vooral matige en flauwe films. paar goeie dialogen thats it. De kardinaal treft t prima.

avatar van Kondoro0614
Hit and Run

Viel best tegen.
Vond het niet echt een leuke film, en werd op gegeven moment een beetje zat om te kijken, en dat heb ik niet altijd helaas.

Ik heb er verder niet echt veel over te zeggen dat hij best wel matig is. Geef hem een 2.0*, vind ik wel goed zo!

avatar van Drrrrkkk
Tenenkrommende B-film met bij vlagen uiterst pover acteerwerk. Enige miniscule lichtpuntje in de film vind ik de heerlijke Lincoln Continental, maar die had eigenlijk mooiere 70's velgen verdiend. Bah!

avatar van sinterklaas
Inderdaad wel een film van de hak op de tak met wel hele flauwe humor. Vooral die Tom Arnold die continu weer brokken maakt sloeg echt als een tang op de varken, met name hoe hij de banden van zijn auto lek probeert te schieten omdat hij hem niet op de handrem heeft gezet.. Hou fout en onzinnig wil je het wel niet hebben? Voor de rest nog wel vrij vermakelijk voor bij een stickie, en het road-movie gehalte houdt de film ook tot op zekere hoogde in toom, en ik heb ook enkele keren wel kunnen lachen. Het verhaal sloeg natuurlijk helemaal nergens op, en het lijkt er ook op alsof die ook op het laatst nog even vlug in elkaar is gepent.

Redelijk.

avatar van dvdcrusher
Kristen Bell is een leuke verschijning en ik hoop nog films met haar te kunnen bekijken maar daarmee is zowat al het positieve over deze film gezegd. De film is niet grappig genoeg om als komedie te kunnen worden bestempeld en bevat te weinig elementen om serieus genomen te kunnen worden als drama. Eigenlijk was het bekijken van deze film puur tijdverlies maar anderzijds is er ook weinig aan dat me echt stoort, behalve misschien de mateloos irritante rol van Bradley Cooper. We gaan mild zijn, nipt 2,5 sterren. Hierboven staat het kort en goed beschreven, inspiratieloos en saai

avatar van missl
Film gaat over een koppel dat naar LA moet voor een sollicitatie. En ondanks wat men hier allemaal zegt, ik heb me er prima mee vermaakt, deze combinatie actie humor is voor mij wel geslaagd. Met natuurlijk als held, Cooper.

cma
Niet goed, niet slecht, maar zeker geen film die blijft hangen.

avatar van Fed
Fed
Leuke vermakelijke film om anderhalf uurtje door te komen. Huren zou ik deze film niet maar is zeker het aanzien waart als hij op tv komt,zeker als je van achtervolgingen met snelle auto's houdt.

avatar van Duke Nukem
De film had wel potentieel maar het is allemaal 'net niet'. De humor zit soms wel goed en een roadmovie is altijd leuk, maar dat gezeur tussen pantoffelheld Yul en zijn irritante vriendin Annie -hoewel in het begin nog 'cute'- wordt al heel snel erg irritant en neemt alle vaart uit de film. De hele tijd zat ik te zeggen: "Laat die trut toch aan de kant van de weg staan en rij door, man!"

avatar van IH88
“You're going to have a wonderful day today. You don't have to be nervous about anything.”

Vlotte actiekomedie met leuk samenspel tussen Dax Shepard en Kristen Bell. In het echte leven getrouwd, en dat zie je er wel aan af. De dialogen ogen natuurlijk en het lijkt erop alsof er veel geïmproviseerd is. Dat komt de film ten goede, en gelukkig weet Shepard de vaart er ook in te houden. Leuke bijrollen van Cooper, Arnold, Bridges en Bryant, schitterende auto's, een luchtige sfeer en zomerse omstandigheden. Hit and Run is prima vermaak.

Al die ellendig lange serieuze recensies, wauw. Mensen het is gewoon een simpele actiekomedie, come on! Ik vond hem wel leuk, vermakelijk, geen 10, maar dat had ik ook niet verwacht na het zien van de trailer. Elke malloot die de trailer bekijkt, er toch voor kiest om hem te bekijken en vervolgens hier ongelofelijk serieuze recensies schrijft alsof ie een fuckin Award-winnende film beoordeelt, spoort niet. Die spoort echt niet. Dit is gewoon een prima film voor een doordeweekse avond als je niks te doen hebt. Niet te serieus mensen. Jezus