• 8.348.252 stemmen

Met onder meer: Nicolas Cage, Téa Leoni en Don Cheadle

Releasedatum: 21 december 2000

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot The Family Man

"What if you made different choices? What if you said yes, instead of no? What if you got a second chance?"

De steenrijke yup Jack Campbell heeft het prima voor elkaar. Hij heeft een ruim luxe appartement, een supersnelle Ferrari, gigantisch veel geld en hij is nog steeds vrijgezel. Dan wordt hij op een ochtend gewekt door... zijn hond, zijn twee kinderen en zijn vrouw in hun doodnormale huis in een heel gewone buurt. Alles is plotseling anders, heel kleinburgerlijk. Zijn appartement is opeens niet meer van hem, en op zijn werk hebben ze nog nooit van hem gehoord. Onverwachts voor hem blijkt echter dat het familieleven ook zijn aantrekkelijke kanten heeft: liefde, romantiek, gezelligheid en humor. Hij krijgt hier meer dan zijn deel van en begint zich al af te vragen of hij wel terug wil naar zijn oude vertrouwde snelle zakenwereld.

imageimageimageimageimageimage

avatar van Antonev

Antonev

Gewoon een fijne komedie over een alleenstaande workaholic, die mag proeven van het gezinsleven. Cage speelt gewoon een leuke rol in dit vermakelijke filmpje. Ik kan deze nog prima eens per jaar zien!

avatar van Movsin

Movsin

Ode aan het gezellig en liefdevol familieleven in deze al bij al geslaagde romantische komedie.

Denderend grappig is het wel niet (alhoewel, een ontvangstbewijs vragen aan de kinderopvang....), maar het blijft charmant en geamuseerd toekijken over de ganse lijn.

Nicolas Cage lijkt wel geschikt voor een rol die hem van de ene verbazing in de andere brengt.

avatar van Miszmi

Miszmi

In de veronderstelling dat ik deze film nog nooit had gezien, gisteren maar aan begonnen. Tot mijn verbazing zag ik zojuist dat ik allang op deze film heb gestemd en hem dus al wel eens heb gezien. Ook tijdens de film geen enkel moment gehad van ‘hey, dit herken ik!’ Dit brengt mij in dubio over mijn stem.

Redelijk standaard film, met een redelijke uitwerking. Ik mis het verhaal eromheen heel erg. Ik mis antwoorden op bepaalde vragen. Het eind is ook nogal abrupt, ze drinken gezellig koffie, en daarna? Hun leven is immers compleet anders verlopen, dus wie zegt dat hun leven er uiteindelijk zo uitziet zoals in de ‘droom’? Had desnoods nog een scene gedaan waarin ze samen met twee kinderen in de achtertuin aan het spelen zijn. Lekker cliché, maar toch goed afgerond.. Al moet ik daar wel bij zeggen dat ik daar beduidend minder moeite mee had dan de onbeantwoorde vragen. Cage zet zijn rol prima neer, maar ook de overige cast doet het aardig goed. Leoni speelt erg enthousiast en dat vond ik aanstekelijk, begrijp ook niet zo goed waarom mensen zich daar zo aan ergeren.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom deze film als ‘kerstfilm’ wordt bestempeld. Oké, het speelt zich af rond kerst (ook maar een klein deel van de film overigens), maar verder kreeg ik er geen kerstgevoelens bij. Het maakt bij mij maar weinig uit of het zomer of winter is, kerstfilms kijk ik toch wel, maar deze behoort voor mij niet in de categorie die echt bij kerst hoort.

Na de eerste kijkbeurt heb ik het een onvoldoende gegeven, 2.5*, helaas geen recensie achtergelaten en kan dus ook niet terugkijken waarom ik dat heb gestemd. Waardeer hem nu ook wel iets meer dan een krappe onvoldoende, maar twijfel ook ergens wel. Na de eerste kijkbeurt heeft het klaarblijkelijk totaal geen indruk op mij achtergelaten, zo weinig dat ik echt geen enkele scene herkende. Ook niet toen ik zag dat ik hem al eens had gezien, er ging geen enkel belletje rinkelen. Nu zag ik wel dat het inmiddels een jaar of 6 geleden is, maar ook dan herken je meestal wel iets. Dat is ook de reden dat ik wel naar een (krappe) voldoende ga, maar gewoonweg niet te hoog ga stemmen. Mogelijk kijk ik hem later nog eens en kan ik er dan met een andere blik naar kijken.

avatar van erik1977

erik1977

Onlangs weer gekeken en toch een volle punt minder.

Zo'n klassieker zoals christmas vacation , scrooged en love actualy is nagenoeg toch niet.

En dat overacting van Cage kan ik helaas ook niet meer zo doorheen kijken. Wanneer gaat die man nu toch eens fijn naturel spelen.

Die andere kerstcomedy waar hij in mee speelt Trapped in paradise vind ik dan ook veel beter dan deze film, al had ik liever in zijn rol Bill Murray gezien ofzo....

En door het einde kan ik helaas ook niet meer heen kijken.

Jammer dat het zo moet aflopen eigenlijk, persoonlijk vind ik dat het afbraak doet aan de film.

Er zal wel weer een levensles aan vast hangen, maar ik vind het een van de meest bagger eindes van een kerstcomedy ooit.

Zo jammer dat de verder verukkelijke Tia Leone in deze film, en wat mij betreft de ster van deze film zo kil moet eindigen.

Nee, deze stond ooit in hetzelfde lijstje als Love actualy, scrooged en christmas vacation.

Maar op nummer 4 staat nu toch Die Hard als een van de beter Kerstfilms

avatar van SSeagal

SSeagal

Ik denk dat ik ook in een soort Glimpse ben gekomen.. 16 jaar geleden gaf ik deze 1 ster.. maar na twee keer opnieuw gezien te hebben, maak ik er toch 3 1/2 * van. De film is toch lekker simpel en een guilty pleasure. Het kijkt lekker weg en heeft een feelgood sfeertje

avatar van frans123

frans123

Lijkt mij een melige ruk film..Ik heb niks met "l.......".rozenwater Cage en niks met Kerst

avatar van des1

des1

Corny, maar wel leuk wegkijken. Leoni doet het goed hier, zelfs Cage is niet te irritant.

avatar van IH88

IH88

“Old flames are like old tax returns... put 'em in the file cabinet for three years, then you cut 'em loose.”

Redelijke kerstklassieker. The Family Man blijft leuk, vooral door het spel van Cage en Leoni en het sentimentele verhaal. Soms is dat sentimentele en zoetsappige gedoe helemaal niet erg, vooral niet bij een film als The Family Man. De stemming zit er dan ook gelijk goed in, en iedere keer als hij op televisie komt tijdens kerst blijf ik wel even hangen.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

Ondanks de leeftijd van deze prent nog steeds één van de betere feelgood kerstfilms die ik heb gezien.

avatar van stratmans

stratmans

Mooie film goed gespeeld van Nicolas Cage.