The Count of Monte-Cristo (1975)

Verenigd Koninkrijk / Italië
Avontuur / Drama

geregisseerd door David Greene
met Richard Chamberlain, Tony Curtis en Trevor Howard

1814. De dag dat Edmond Dantes zijn verloving met de mooie Mercedes bekend maakt, wordt hij gearresteerd. Zonder enige vorm van proces of maar te weten waarom, wordt hij levenslang opgesloten. Al die tijd in de gevangenis denkt hij maar aan één ding: ontsnappen en wraak nemen.

Deze versie houdt zich zeer goed aan het oorspronkelijk verhaal. Chamberlain is uitstekend in dit soort rollen, maar bij Tony Curtis heb ik de grootste bedenkingen.

Bedenkingen tegen Tony Curtis.
Vertel es, Chrissie... Biecht op. We zijn hier als filmliefhebbers onder elkaar. We hebben allemaal wel es van dit soort problemen.

Wil je d'rover praten ?

hugohei schreef:

Bedenkingen tegen Tony Curtis.

Wil je d'rover praten ?

Ik vind hem nou niet echt een groots acteur hoor, te gladde kerel naar mijn zin. Ik had liever een ander in zijn rol gezien (kan nou wel effe niet op een naam komen voor die periode)

avatar van tess
Heel erg goede count. Als hij door dat gangetje loopt bij die bankdirecteur is het toch altijd weer zwijmeltijd.
Plus dat deze versie een eind heeft naar het boek! Ook wel eens goed!

avatar van akira124
Leuk........... een 3.5

avatar van tommykonijn
Leuke film, goede rol van Richard Chamberlain en de film had vond ik soms wel wat weg hebben van Pirates Of The Caribbean (één van mijn favorieten films, wat je merkt aan mijn top 10!)

***

tommykonijn schreef:

***

Echt niet hier zit tenminste geen flauwe humor in

stinissen schreef:

Echt niet hier zit tenminste geen flauwe humor in

Dat bedoel ik ook niet ik bedoel hoe de omgeving eruit ziet en hoe het gemaakt is.

avatar van A-neet
hmm mischien dat ik een beetje teveel zit te vergelijken maar ik vind de nieuwere versie mooier.
deze word op sommige dingen nogal afgeraffeld, beetje wazig verhaal wat niet helemaal goed uitgediept word. verder was het wel een aardig filmpje

avatar van Verhoeven
Een vrij slappe verfilming die als een gek door het verhaal raast. Vooral het acteerwerk voelt behoorlijk gedateerd aan. Verder hebben de personages in de film geen karakterontwikkelingen op Edmond Dantes na dan. Persoonlijk prefereer ik ook liever de meest recente versie met James Caviezel in de rol van Edmond Dantes. Hij weet niet alleen een extra laag aan het personage te geven maar hij krijgt ook iets mythische over zich. Iets wat ik hier toch echt mis.

avatar van 606
Hele leuk sfeer volle avonturen film met vleugje romantiek.
Acteren is goed en de oude effecten zijn ook behoorlijk.

3,5 ster

avatar van Merk
Deze film heeft me op een goede manier verast.
Het verhaal was goed te begrijpen en het is goed geacteerd.

avatar van aburex
Goede film voor een TV-film. Uitstekende rol van Chamberlain en inderdaad het verhaal van Dumas wordt hier nauwkeurig gevolgd. Was één van mijn favoriete boeken tijdens mijn jeugd.

avatar van pieteroyama
Wel een leuke film, maar de beste is de versie van 2002. Dus als je deze film leuk vond, bekijk dan de 2002 versie, want die is pas echt super

avatar van tommykonijn
We hadden hem lang geleden gratis ergens bij gekregen weet ik nog. Daarna één keertje gezien, en daarna nooit meer. Volgens mij kon ik hem me al niet meer goed herinneren toen ik hier het eerste bericht schreef. Gisteravond daarom toch maar nog eens opgezet. Ik zag laatst een stuk van de versie uit 2002, en die vond ik interessant uitzien. Helaas had ik het begin helemaal gemist dus die wil ik wel nog eens helemaal zien. Deze versie is ook niet verkeerd. Wel zwaar verouderd, maar het stoorde me niet echt. Het acteerwerk is goed, en de film ziet er best wel sfeervol uit. Jammer vind ik wel dat het verhaal wat snel lijkt te gaan. De dood van de Abbe Faria is best slecht in beeld gebracht. Wat mij betreft had de film wat langer de tijd mogen nemen om alles te laten zien (zoals de ontsnapping en het veranderen van gevangene naar graaf), dan had ik hem misschien toch nog beter gevonden. Dit was een zeer aardige film, maar het voelde alsof er enkele dingen misten. Wel nog een voldoende waard.