• 8.299.937 stemmen

What to Expect When You're Expecting (2012)

Romantiek / Komedie | 110 minuten

Genre: Romantiek / Komedie

Geregisseerd door: Kirk Jones

Met onder meer: Cameron Diaz, Jennifer Lopez en Elizabeth Banks

Releasedatum: 24 mei 2012

Plot What to Expect When You're Expecting

"It's too late to pull out now"

De film is een moderne kijk op de liefde door de ogen van vijf koppels die met elkaar verbonden zijn door het wel en wee dat ze ervaren wanneer ze een kind verwachten. Uiteindelijk zullen ze geconfronteerd worden met de universele waarheid: wat men ook plant, het leven brengt niet altijd wat men verwacht.

imageimageimageimageimage

avatar van Sfeermaker

Sfeermaker

Vergane glorie acrtrices, Diaz/Lopez, worden mama op hun 41ste en gelukkig is daar nog Anna Kendrick. Elisabeth Banks speelt goed. Ergerlijk is de foute casting van enkele koppels.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

In alle opzichten beter dan ik had verwacht. Leuker, venijniger vooral: de massa-hysterie rond zwangerschap wordt met een lekker ironische blik bekeken en lang niet alles is rozengeur en maneschijn. Lekker evenwicht en afwisseling tussen de verhaallijnen - dat de link tussen de personages soms wat vergezocht is neem ik voor lief. Elisabeth Banks is altijd goed, Anna Kendrick adembenemend mooi. Chris Rock speelt weer zichzelf, maar ik heb wel om hem gelachen met zijn mannenclubje. Enige die ik echt verschrikkelijk vond was Hollywoods nieuwste knuffeldikkerd Rebel Wilson. Voor de rest erg leuk!

avatar van soledad

soledad

Comedy is wel een heel groot woord. Wat een dodelijk saaie film die echt totaal nergens enige samenhang kent. Grappen zijn bedroevend slecht en voorspelbaar. Ik had wat leukers verwacht eerlijk gezegd.

avatar van Malse filmpies

Malse filmpies

What to Expect When You're Expecting is een film waarin verschillende verhalen worden verteld over verschillende koppels die een zwangerschapsperiode doorgaan.

Door de cast met diverse grote namen, had ik redelijke verwachtingen voor de film. Ook door de poster, die ik overigens enorm misleidend vind, leek me dit een erg grappige film. Echter blijft de film ergens zweven tussen een drama en een komedie. Het wordt nergens grappig genoeg voor een komedie en ook nergens serieus genoeg voor een drama. Dit resulteert in een bijzonder saai geheel. Ook de personages blijven erg oppervlakkig, ondanks redelijk geacteerd.

In het laatste uur misschien wel 5 keer de film gepauzeerd om te kijken hoe dichtbij de verlossing was om hem af te kunnen zetten.

Onderhond

Ensemble.

Maar dan wel een érg groot ensemble. Er zitten gewoon héle groepen aan personages die integraal uit de film geschrapt hadden kunnen worden (zoals de mannen-tochtjes). Het eerste half uur is het dan ook bekende gezichten spotten, met een hoog aantal "waar ken ik die nu weer van?" momenten.

De humor is beperkt en zelden grappig. Quaid heeft dan nog een leuk personage en Rebel Wilson is altijd wel leuk, maar verder is het toch vooral erg braaf en erg voorspelbaar. Ondanks dat de film de hele tijd tussen verschillende mensen schakelt voelt het niet bepaald gevarieerd aan, waardoor ook het beetje drama nooit echt goed van de grond komt.

110 minuten is enerzijds te lang voor deze film, anderzijds kan je het moeilijk inkorten, althans niet als je geen acteurs wil opofferen. Hier en daar zit er wel een leuke scene in en elk personage heeft wel een geinig momentje, maar als geheel stelt het echt zeer weinig voor en na een tijd begint het aardig te slepen. Daarbij komt ook nog dat er qua scenes veel afval inzit. Heel die adoptie in Ethiopië sloeg bijv. nergens op.

Niet echt geweldig dit.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Saaie langdradige film. Had een komedie verwacht maar het is meer een hoop gepraat en drama

avatar van Sisorow

Sisorow

Lekker standaard, lekker simpel. Kijkt mooi weg voor een avondje je hoofd leegmaken.

avatar van stratmans

stratmans

soms grappig meestal saaie film

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Pfoeh.

In de toekomst ga ik dergelijke films toch écht eens aan mij voorbij moeten laten gaan. Een heleboel bekende namen en gezichten passeren de revue, al is elke minuut acteren van bv. Cameron Diaz of Jennifer Lopez een minuut te veel. Het aantal geslaagde grappen en grollen ligt wederom bedroevend laag, al zal het altijd wel nog slechter kunnen, zeker?

avatar van gizzegiz

gizzegiz

Eigenlijk de slechtste film die ik ooit zag; géén aanrader!