What to Expect When You're Expecting (2012)

Komedie / Drama

geregisseerd door Kirk Jones
met Anna Kendrick, Elizabeth Banks en Cameron Diaz

De film is een moderne kijk op de liefde door de ogen van vijf koppels die met elkaar verbonden zijn door het wel en wee dat ze ervaren wanneer ze een kind verwachten. Uiteindelijk zullen ze geconfronteerd worden met de universele waarheid: wat men ook plant, het leven brengt niet altijd wat men verwacht.

avatar van Sfeermaker
Vergane glorie acrtrices, Diaz/Lopez, worden mama op hun 41ste en gelukkig is daar nog Anna Kendrick. Elisabeth Banks speelt goed. Ergerlijk is de foute casting van enkele koppels.

avatar van BlueJudaskiss
In alle opzichten beter dan ik had verwacht. Leuker, venijniger vooral: de massa-hysterie rond zwangerschap wordt met een lekker ironische blik bekeken en lang niet alles is rozengeur en maneschijn. Lekker evenwicht en afwisseling tussen de verhaallijnen - dat de link tussen de personages soms wat vergezocht is neem ik voor lief. Elisabeth Banks is altijd goed, Anna Kendrick adembenemend mooi. Chris Rock speelt weer zichzelf, maar ik heb wel om hem gelachen met zijn mannenclubje. Enige die ik echt verschrikkelijk vond was Hollywoods nieuwste knuffeldikkerd Rebel Wilson. Voor de rest erg leuk!

Comedy is wel een heel groot woord. Wat een dodelijk saaie film die echt totaal nergens enige samenhang kent. Grappen zijn bedroevend slecht en voorspelbaar. Ik had wat leukers verwacht eerlijk gezegd.

What to Expect When You're Expecting is een film waarin verschillende verhalen worden verteld over verschillende koppels die een zwangerschapsperiode doorgaan.

Door de cast met diverse grote namen, had ik redelijke verwachtingen voor de film. Ook door de poster, die ik overigens enorm misleidend vind, leek me dit een erg grappige film. Echter blijft de film ergens zweven tussen een drama en een komedie. Het wordt nergens grappig genoeg voor een komedie en ook nergens serieus genoeg voor een drama. Dit resulteert in een bijzonder saai geheel. Ook de personages blijven erg oppervlakkig, ondanks redelijk geacteerd.
In het laatste uur misschien wel 5 keer de film gepauzeerd om te kijken hoe dichtbij de verlossing was om hem af te kunnen zetten.

Ensemble.

Maar dan wel een érg groot ensemble. Er zitten gewoon héle groepen aan personages die integraal uit de film geschrapt hadden kunnen worden (zoals de mannen-tochtjes). Het eerste half uur is het dan ook bekende gezichten spotten, met een hoog aantal "waar ken ik die nu weer van?" momenten.

De humor is beperkt en zelden grappig. Quaid heeft dan nog een leuk personage en Rebel Wilson is altijd wel leuk, maar verder is het toch vooral erg braaf en erg voorspelbaar. Ondanks dat de film de hele tijd tussen verschillende mensen schakelt voelt het niet bepaald gevarieerd aan, waardoor ook het beetje drama nooit echt goed van de grond komt.

110 minuten is enerzijds te lang voor deze film, anderzijds kan je het moeilijk inkorten, althans niet als je geen acteurs wil opofferen. Hier en daar zit er wel een leuke scene in en elk personage heeft wel een geinig momentje, maar als geheel stelt het echt zeer weinig voor en na een tijd begint het aardig te slepen. Daarbij komt ook nog dat er qua scenes veel afval inzit. Heel die adoptie in Ethiopië sloeg bijv. nergens op.

Niet echt geweldig dit.

avatar van Chelsea94
Saaie langdradige film. Had een komedie verwacht maar het is meer een hoop gepraat en drama