• 15.833 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.119 gebruikers
  • 9.378.606 stemmen
Avatar
 
banner banner

Snow White and the Huntsman (2012)

Avontuur / Drama | 127 minuten / 132 minuten (extended version)
3,14 2.003 stemmen

Genre: Avontuur / Drama

Speelduur: 127 minuten / 132 minuten (extended version)

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Japan

Geregisseerd door: Rupert Sanders

Met onder meer: Kristen Stewart, Chris Hemsworth en Charlize Theron

IMDb beoordeling: 6,1 (313.495)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 7 juni 2012

Plot Snow White and the Huntsman

"The Fairytale is Over"

Snow White and the Huntsman hervormt het klassieke sprookje door meer achtergrondverhaal te geven aan Eric (Chris Hemsworth), de jager die door Ravenna wordt ingehuurd om Sneeuwwitje (Kristen Stewart) te vermoorden. Uiteindelijk weigert hij dit door te zetten en besluit hij haar mentor te worden.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van benthe

benthe

  • 470 berichten
  • 267 stemmen

marlous89 schreef:

Ik snap de hoge rating van deze film niet zo goed. Ja: het idee orgineel is en ja: de cast bestaat uit een paar top acteurs met een paar mooie kostuums. Maar ik heb de film na 3 kwartier toch echt uitgezet omdat ik hem dodelijk saai vond.

Je kan toch niet eerlijk oordelen als je niet de hele film hebt gezien? Misschien zou je punt wel veel omhoog/omlaag gaan door het eind. En bij jou was je nog niet eens op de helft.


avatar van realiteitspaard

realiteitspaard

  • 158 berichten
  • 204 stemmen

Gister avond gezien nadat we van zaal mochten wisselen (er draaide een vreselijke franse romantische film in sneak preview in Zwolle). Blij verrast! Een sfeervolle leuke vlotte avonturen film die op alle fronten goed gecast is. Ik vind Charlize Theron hier juist goed op haar plek als koude kille koningin. juist omdat ze weinig gezicht expressie heeft vind ik haar hier goed op haar plek.

Erg leuke film en daarom een aanrader voor jong en oud!


avatar van wwelover

wwelover

  • 2605 berichten
  • 3964 stemmen

Aardige bioscoopfilm, en natuurlijk een interessante versie van Sneeuwwitje. Het zag er allemaal goed uit, het verhaal had misschien ietsje spannender gemogen maar je weet toch wel min of meer hoe het gaat lopen. De pluspunten zijn voor mij de dwergen, geniaal gecast. En Chris Hemsworth is erg goed als jager, net als Theron als koningin. De enige en meteen ook wel de belangrijkste die niet goed op haar plaats zat was Kristen Stewart. Enkel al om het feit dat ze qua schoonheid niet in de buurt komt van Theron, daarnaast trok ze zoals gewoon steeds dezelfde moeizame pruillip.

3.5*


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

wwelover schreef:

Aardige bioscoopfilm, en natuurlijk een interessante versie van Sneeuwwitje. Het zag er allemaal goed uit, het verhaal had misschien ietsje spannender gemogen maar je weet toch wel min of meer hoe het gaat lopen. De pluspunten zijn voor mij de dwergen, geniaal gecast. En Chris Hemsworth is erg goed als jager, net als Theron als koningin. De enige en meteen ook wel de belangrijkste die niet goed op haar plaats zat was Kristen Stewart. Enkel al om het feit dat ze qua schoonheid niet in de buurt komt van Theron, daarnaast trok ze zoals gewoon steeds dezelfde moeizame pruillip.

3.5*

Kirsten Steward vertolkte haar rol prima hoor. Veel mensen doen deze uitspraken omdat ze de Twilight saga geen reet aanvinden, maar ik niet want die hele saga heb ik niet eens gezien. En qua schoonheid komt ze niet in de buurt van Charlize Therone? Dat is echt de meest belachelijke uitspraak die ik tot nu toe heb gehoord. Daar verschillen de meningen nogal over hoor. Therone is prachtig vind ik, maar ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik vind Kirsten een wonderschone dame hoor... En om op dat feit af te doen dat ze niet in haar rol zat is gewoon lachwekkend.


avatar van Timba69

Timba69

  • 425 berichten
  • 674 stemmen

Heb mij prima kunnen vermaken bij deze film. Het is weer eens wat anders dan het zoetsappige sprookje. De duistere settings, mooie kostuums en prima effecten maakten het een genot om naar te kijken. Goed spel ook van de acteurs. Vooral de rol van Theron was erg goed gedaan, maar ook Hemswort en Stewart doen het prima. De dwergen zorgen voor een leuke toevoeging.

Het verhaal is natuurlijk niet erg diepzinnig, maar door de andere invalshoek wel verfrissend.


avatar van jerry r

jerry r

  • 519 berichten
  • 302 stemmen

de heks Charlize Therone is toch echt vele malen mooier dan Sneeuwwitje Kirsten Steward hoor.

mooi gemaakt maar ook erg langdradig


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

jerry r schreef:

de heks Charlize Therone is toch echt vele malen mooier dan Sneeuwwitje Kirsten Steward hoor.

Nogmaals, dat vind jij. Dat kan je niet voor een ander beslissen.


avatar van missy85

missy85

  • 210 berichten
  • 76 stemmen

Ik vind Charlinze Theron en Kristen Steward beide mooie vrouwen, en ze zijn dan ook zeker niet met elkaar te vergelijken...


avatar van Feanatieke

Feanatieke

  • 152 berichten
  • 238 stemmen

Twee keer gezien. Na de eerste keer 3.5* in gedachten, bij herziening toch 4.0. Kirsten heeft waarschijnlijk nooit geleerd te lachen en is niet de mooiste van het land, maar blijft met moeie overeind. Vooral qua sfeer en setting een zeer stijlvolle film. En ik ben dol op sfeer en setting. Verhaal redelijk bekend, subtiele en fijne aanpassingen. Charlize... overrompelt alles en iedereen.


avatar van kels92

kels92

  • 42 berichten
  • 80 stemmen

redelijke film.

pluspunten waren de dwergen, de special effects en het feit dat ze de originele dingen van het sprookje sneeuwwitje ( zoals de appel) wel op een leuke en aparte manier in de film verwerkt hebben. had gedacht dat ze dat weg zouden laten.

minpunten waren de dialogen, het bijna constante geschreeuw van de evil queen en kristen steward. lelijk is ze zeker niet en ik vind haar ook niet lelijker dan charlize theron, maar ze gebruikt in iedere film die ik van haar gezien heb ( en niet alleen in twilight) de hele film lang dezelfde gezichtsuitdrukking. en inderdaad feanatieke, ze heeft waarschijnlijk nooit leren lachen.

al met al 3,5 ster.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

kels92 schreef:

redelijke film.

pluspunten waren de dwergen, de special effects en het feit dat ze de originele dingen van het sprookje sneeuwwitje ( zoals de appel) wel op een leuke en aparte manier in de film verwerkt hebben. had gedacht dat ze dat weg zouden laten.

minpunten waren de dialogen, het bijna constante geschreeuw van de evil queen en kristen steward. lelijk is ze zeker niet en ik vind haar ook niet lelijker dan charlize theron, maar ze gebruikt in iedere film die ik van haar gezien heb ( en niet alleen in twilight) de hele film lang dezelfde gezichtsuitdrukking. en inderdaad feanatieke, ze heeft waarschijnlijk nooit leren lachen.

al met al 3,5 ster.

Ik vond juist het krankzinnige geschreeuw van "The Evil Queen" subliem gedaan. Haar gezicht uitdrukking, de frustratie, de hele lichaams taal van Therone was geweldig gedaan. Ik had me er toch meer aan gestoord als ze alles op een lieve, aardige toon had gezegt. Dus ik begrijp die reacties niet zo goed.


avatar van Timba69

Timba69

  • 425 berichten
  • 674 stemmen

Sluit mij aan bij M1chel. Juist die krankzinnige gelaatsuitdrukkingen en die stemverheffingen hoorden bij deze sublieme rol. Als je haar prestaties vergelijkt met haar rol in bv Prometheus dan is dit een wereld van verschil. Dit is een boze heks/stiefmoeder rol en die speelt ze met overtuiging.


avatar van kels92

kels92

  • 42 berichten
  • 80 stemmen

m1chel en timba 69,

ik zeg ook niet dat ik het slecht vond. alleen het was alleen maar geschreeuw, de hele tijd. dat irriteerd na een tijdje een beetje. het was origineler geweest als ze wat minder geschreeuwt had maar meer evil teksten had gehad die een beetje diepgang hadden. zoals velen voor mij al zeiden, het script was gewoon niet al te best.

ik hou zeker van dat evil gedoe, ze speelde ook goed maar het was net iets té.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Je mag goed vinden wat je wil hoor, laat ik dat even voorop stellen. Ik probeer je ook niet te overtuigen.

Het geschreeuw was zeker niet constant, tenzij jij een andere versie heb gezien al mij. Het was in een aantal scénes en dat was gewoon goed gedaan. De overige scénes waren normaal gedaan, dus ik snap niet echt je reactie. Mischien dat je Mirror Mirror met Julia Roberts beter vind dan.


avatar van TomaskeX

TomaskeX

  • 377 berichten
  • 106 stemmen

jerry r schreef:

de heks Charlize Therone is toch echt vele malen mooier dan Sneeuwwitje Kirsten Steward hoor.

mooi gemaakt maar ook erg langdradig

Ik vind Charlize heel erg mooi, maar ik vind Kristen veeel mooier

Personal taste


avatar van TomaskeX

TomaskeX

  • 377 berichten
  • 106 stemmen

Kyna schreef:

Nadat de regisseur/scriptschrijver de fout maakte Kristen Stewart tegen het einde van de film een speech te laten houden, lijkt het erop dat hij daarna besloot haar tekst tot een uiterst minimum te beperken. Hliarisch waren de momenten waarop je verwachtte dat ze iets ging zeggen, maar vervolgens gewoon uiterst expressieloos voor haar uit staarde.

De fout? het was een Kristen kwam erg geloofwaardif over, en wat jij expressieloos noemt, noem ik vol emotie


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

kels92 schreef:

m1chel en timba 69,

ik zeg ook niet dat ik het slecht vond. alleen het was alleen maar geschreeuw, de hele tijd. dat irriteerd na een tijdje een beetje. het was origineler geweest als ze wat minder geschreeuwt had maar meer evil teksten had gehad die een beetje diepgang hadden. zoals velen voor mij al zeiden, het script was gewoon niet al te best.

ik hou zeker van dat evil gedoe, ze speelde ook goed maar het was net iets té.

Helemaal eens. Schreeuwen is easy, probeer eens eng te zijn met gezichtsuitdrukkingen. Dat kon de geanimeerde koningin toch echt beter.


avatar van kels92

kels92

  • 42 berichten
  • 80 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:

(quote)

Helemaal eens. Schreeuwen is easy, probeer eens eng te zijn met gezichtsuitdrukkingen. Dat kon de geanimeerde koningin toch echt beter.

precies zoals ik het bedoel;) bedankt!


avatar van Kyna

Kyna

  • 24 berichten
  • 0 stemmen

TomaskeX schreef:

(quote)

De fout? het was een Kristen kwam erg geloofwaardif over, en wat jij expressieloos noemt, noem ik vol emotie

Ah, dan mag je me toch eens vertellen waar de emotie duidelijk naar voren kwam...? Het enige wat ik zag was dat ze trachtte geloofwaardig over te komen door een beetje te schreeuwen. Iemand met meer charisma (en wellicht ook acteerkwaliteiten) was hier mee weggekomen, maar Stewart heeft deze kwaliteiten duidelijk (nog) niet.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:

(quote)

Helemaal eens. Schreeuwen is easy, probeer eens eng te zijn met gezichtsuitdrukkingen. Dat kon de geanimeerde koningin toch echt beter.

Ja want de geanimeerde film grensde aan realisme . Nogmaals, Therone schreeuwde in een aantal scénes en niet de hele film door. De scénes waarin ze dat deed waren gewoon goed gedaan, voor de rest heb ik Therone een goeie "Evil Queen" zien neerzetten. Schreeuwen is "easy" , maar niet op deze manier. Het grenst aan krankzinnigheid. Therone kwam heel overtuigend over als "Queen" die heel gefrustreerd raakt omdat alles niet gaat zoals ze wil. Of je de film goed vind is een compleet ander verhaal, smaken verschillen nou eenmaal.

Steward was inderdaad ook wat emotieloos, maar niet irritant vond ik. Ik ken de rest van haar films niet, dus ik kan ook niet echt oordelen of ze dat altijd doet.


avatar van voskat

voskat

  • 1026 berichten
  • 1088 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:

(quote)

Helemaal eens. Schreeuwen is easy, probeer eens eng te zijn met gezichtsuitdrukkingen. Dat kon de geanimeerde koningin toch echt beter.

Het zijn gewoon twee verschillende manieren. Wat Theron deed was het tegenovergestelde van de gestyleerde, vaak melodramatische expressies van haar voorgangers (of die nu getekend waren of niet).

Wat we in deze film zien is net wat realistischer.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

voskat schreef:

(quote)

Het zijn gewoon twee verschillende manieren. Wat Theron deed was het tegenovergestelde van de gestyleerde, vaak melodramatische expressies van haar voorgangers (of die nu getekend waren of niet).

Wat we in deze film zien is net wat realistischer.

Kan ik mee leven, goeie uitleg.


avatar van Materny

Materny

  • 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Kyna schreef:

(quote)

Ah, dan mag je me toch eens vertellen waar de emotie duidelijk naar voren kwam...? Het enige wat ik zag was dat ze trachtte geloofwaardig over te komen door een beetje te schreeuwen. Iemand met meer charisma (en wellicht ook acteerkwaliteiten) was hier mee weggekomen, maar Stewart heeft deze kwaliteiten duidelijk (nog) niet.

En zo is het. Heb me laten vertellen dat Stewart het charisma heeft van een lantaarnpaal. Nou; dat was niet overdreven wanneer je deze film als uitgangspunt neemt. Zeer slechte performance zonder ook maar een een sprankje overtuiging. Alles komt bij haar geforceerd over, wat trouwens ook het verhaal was bij Twilight ( al heb ik de zelfkastijding genaamd Twilight gereduceerd door het met een half oog te aanschouwen).

Leuk dat ze geprobeerd hebben om Snowwhite in een nieuwe jas te steken, maar de acteerprestaties laten te wensen over. Ook Theron vond ik ronduit zwak. Hemsworth was wel een voldoende waard. Heb het vermoeden dat hij de komende jaren veel goeds zal laten zien. Het feit dat deze film inkakt rond de scenes bij het duistere woud draagt trouwens ook niet bij aan een positieve score.

Krappe 2.5*.


avatar van kels92

kels92

  • 42 berichten
  • 80 stemmen

Materny schreef:

(quote)

En zo is het. Heb me laten vertellen dat Stewart het charisma heeft van een lantaarnpaal. Nou; dat was niet overdreven wanneer je deze film als uitgangspunt neemt. Zeer slechte performance zonder ook maar een een sprankje overtuiging. Alles komt bij haar geforceerd over, wat trouwens ook het verhaal was bij Twilight ( al heb ik de zelfkastijding genaamd Twilight gereduceerd door het met een half oog te aanschouwen).

Leuk dat ze geprobeerd hebben om Snowwhite in een nieuwe jas te steken, maar de acteerprestaties laten te wensen over. Ook Theron vond ik ronduit zwak. Hemsworth was wel een voldoende waard. Heb het vermoeden dat hij de komende jaren veel goeds zal laten zien. Het feit dat deze film inkakt rond de scenes bij het duistere woud draagt trouwens ook niet bij aan een positieve score.

Krappe 2.5*.

het charisma van een lantaarnpaal hahaha. geweldig omschreven.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

kels92 schreef:

(quote)

het charisma van een lantaarnpaal hahaha. geweldig omschreven.

Dat zal ook de rede zijn dat ze een van Hollywoods best verdienende actrices is. Onzin van de bovenste plank. Dat je de film niet goed vind,tot daar aan toe. Maar je kan gewoon niet ontkennen dat deze film goed in elkaar is gezet en gewoon goed (Steward) tot zeer goed (Therone) is geacteerd. Beetje pubergedrag, dat deed ik vroeger ook als ik een hekel had aan een acteur of actrice. Jullie geven allemaal randzaken aan om de film niet goed te vinden die niet van belang zijn voor een film. Of er word over Therone geklaagd dat ze schreeuwd. Totaal ongegrond, want het is in een aantal scenes die.niet anders gemaakt konden worden. In de rest van de film acteerd ze normaal.


avatar van dulcinea

dulcinea

  • 923 berichten
  • 818 stemmen

Goeie film, geen superfilm. Ik ben geen fan van Kirsten en er waren verl betere keuzes geweest voor Snow white, maar ze stoorde me minder dan verwacht.
Chris was overtuigend en ik vond Charlize heel sterk, het schreeuwen hoort bij haar rol.
Het eerste deel van de film vond ik verrassend sterk, sfeervol en mysterieus. Helaas zakt de film halverwege in elkaar en mocht het einde ook wel wat meer uitgewerkt worden. Kiest ze nu voor the huntsman of niet?


avatar van 2MY

2MY

  • 9 berichten
  • 20 stemmen

Hier had ik meer van verwacht. Door de trailer leek het alsof het sprookje van Sneeuwwitje een Lord Of The Rings make over zou gekregen hebben, maar het was eerder het Twilight-verhaaltje in een Narnia-setting. En dat heeft niet enkel met de hoofdrolspeelster te maken.

Soms leek het alsof het een mash-up van sprookjesfilms was. Artax, iemand? 10th Kingdom, LotR...

Vanaf het tweede deel - de introductie van de dwergen, waar door het aantal al onmiddellijk duidelijk werd dat er eentje het verhaal niet zou overleven - werd het verhaal boeiender en minder gehaast. Hier verschil ik dus duidelijk van mening met mijn voorganger

Entertainende film, maar de trailer is cooler dan de film en schept verwachtingen die het uiteindelijke eindproduct niet kan waarmaken.

***1/2


avatar van Kyna

Kyna

  • 24 berichten
  • 0 stemmen

m1chel schreef:

(quote)
Dat zal ook de rede zijn dat ze een van Hollywoods best verdienende actrices is. Onzin van de bovenste plank. Dat je de film niet goed vind,tot daar aan toe. Maar je kan gewoon niet ontkennen dat deze film goed in elkaar is gezet en gewoon goed (Steward) tot zeer goed (Therone) is geacteerd. Beetje pubergedrag, dat deed ik vroeger ook als ik een hekel had aan een acteur of actrice. Jullie geven allemaal randzaken aan om de film niet goed te vinden die niet van belang zijn voor een film. Of er word over Therone geklaagd dat ze schreeuwd. Totaal ongegrond, want het is in een aantal scenes die.niet anders gemaakt konden worden. In de rest van de film acteerd ze normaal.

Sinds wanneer is matig acteerwerk een randzaak? Stewart is gewoon een zeer beperkte actrice, en heeft momenteel veel financieel succes door randzaken, dwz het verschijnen in succesvolle puberfilms waardoor ze op een grote fanbase kan rekenen. Dat lijkt me dan ook de enige reden waarom ze in deze film verschijnt, want om haar acteerkwaliteiten kan het niet zijn.

Over de heks heb ik weinig opmerkingen, behalve dan dat ze een stereotype slechterik neerzet en daardoor zich niet echt weet te onderscheiden.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Ik had het ook niet over acteerwerk, dat is zeker geen randzaak. Wat wel een randzaak is is hoe knap je iemand vind en het vervolgens daarop afgeeft. Dat gebeurde een aantal berichten terug. Of omdat iemand vind dat ze geen charisma heeft. Wees met me eens dat dat zeker randzaken zijn.


avatar van Kyna

Kyna

  • 24 berichten
  • 0 stemmen

m1chel schreef:

Ik had het ook niet over acteerwerk, dat is zeker geen randzaak. Wat wel een randzaak is is hoe knap je iemand vind en het vervolgens daarop afgeeft. Dat gebeurde een aantal berichten terug. Of omdat iemand vind dat ze geen charisma heeft. Wees met me eens dat dat zeker randzaken zijn.

Het gebrek aan charisma bij Stewart vind ik relatief belangrijk, daar sommige scenes iemand met charisma vereisen (bijvoorbeeld de speech). Betreffende het uiterlijk kan ik het wel met je eens zijn. Dat blijft immers iets persoonlijks. De een vind Stewart bloedmooi, de ander niet. Lekker belangrijk.