It (1990)

Alternatieve titel: Stephen King's It

Verenigde Staten / Canada
Horror / Mystery
192 minuten / 187 minuten (dvd) (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Tommy Lee Wallace
met Harry Anderson, Dennis Christopher en Richard Thomas

Een plaatsje in Maine werd dertig jaar geleden geteisterd door 'It'. Een groepje kinderen slaagde er destijds in 'It' te verslaan. Nu 'It' terugkeert, opnieuw in de vorm van de clown Pennywise, komen de jeugdvrienden weer bij elkaar om 'It' definitief te vernietigen. Maar 'It' is ditmaal voorbereid.

Bird_Mad_Girl
Als je bang voor clowns bent, dan vind je deze film waarschijnlijk eng. Ik heb de film laatst gezien, maar ik vond bepaalde dingen echt heel slecht gedaan. Er zaten wel wat grappige stukjes in.

orbit
Met alle respect voor de geschiedenis van deze film en zelfs mijn jeugdsentiment, maar dit filmpje/mini-serie wordt toch wel steeds meer een draakje naarmate de film vordert en een beetje een slappe ode aan nostalgie en ouwe hits

avatar van rep_robert
Kan je een voorbeeldje noemen, kan me zo snel niet even voor de geest halen naar welke scenes je refereert met de nostalgie en de ouwe hits.

avatar van kort0235
De verwachtingen voor It waren voor mij hooggespannen. Had de film nog niet eerder gezien dus ik ging er eens lekker voor zitten.
Wel een lange zit hoor, meer dan 3 uren.
De film begon geweldig en de sfeer die neergezet werd in de jeugdjaren was hartverwarmend.
Maar later, toen de Lucky 7 als volwassenen teruggingen naar dat dorp, was voor mij een afknapper. Wat werd er slecht geacteerd en wat waren sommige irritant. Maar ja, je wilde de film afkijken om te zien hoe het nu allemaal eindigde.
Wat een afknapper! Vreselijk slecht gedaan.
Ik beoordeel de film in zijn geheel en kom niet tot een voldoende, ondanks het goede begin.
Een 2.5* is genoeg. Hopenlijk komt er nog eens een remake met bijv. Johnny Depp als Pennywise.

orbit
rep_robert schreef:

Die bijeenkomsten van de schoolvrienden, ik meen dat daar een muziekje overheen ligt af en toe wat naar vroeger doet verlangen (bij hen dan). Bovendien vind ik het gegeven van die vrienden een beetje vervelend worden na verloop van tijd met hun boze dromen over bozo, maar dat terzijde..

avatar van DMF
DMF
kort0235 schreef:

De remake komt er.
Alleen hopelijk niet met Johnny Depp.

Ik dacht, ns ff kijken deze film, maar hij is nogal gedateerd aan alle kanten dus dat is jammer. Hij kan mij echt niet boeien. Wat ik uberhaupt al niet snap is de aantrekkingskracht van zo'n clown op kinderen. En zeker deze clown die er verre van schattig of leuk uitziet. In het begin dat dat meisje naar hem begint te lachen terwijl er gewoon een of andere creep staat vind ik nogal vreemd. Een beetje semi horror op zn jan boerenfluitjes helaas. Stel irri kinderen en net zo irri als volwassenen, ik hoopte er bijna op dat ze koud werden gemaakt door die clown.

avatar van Culemborg
onder je bed kijk horror!!!!!

Hi'ya Georgie!!!!!

avatar van Phoebe318
Toch niet een remake? *voelt een jeugd-trauma naar boven komen*

Als 8-jarig meisje gekeken, omdat ik er toch geen nachtmerries van zou krijgen (heerlijk, die koppigheid!). Nou, dat heb ik gemerkt! En ook zo stom om het einde niet zien. Men, wat heb ik een hekel aan die clown! Maar, dat betekend dat de film wel zijn doel heeft bereikt, want ik vond hem echt heel eng! En Tim Curry, wat een fantastische acteur is het toch! Ik kan geen acteur bedenken die Pennywise beter neer zou kunnen zetten! Dus ondanks dat deze film veel (en dan ook echt heel veel) slapeloze nachten heeft opgeleverd, het is zeker een goede film!

avatar van welat
maaaan sinds ik IT gezien had haat ik de clowns ook :/
k bedoel..wat is er zoo grappig aan ze :/
meeste van me vrienden die IT gezien hadden toen ze kleinwaren vinden engste film ooit, maar mensen die gemist hebben en nu checken vinden geen bal aan.
*krijgt rillingen op zn rug*

avatar van Glacius
orbit schreef:

Say it's alright, *it's alright*

avatar van Lucizzle
Lang geleden gezien, maar zorgde destijd wel voor de nodige rillingen!

gisteren gezien en hoewel iedereen zegt dat de film slechter is dan het boek (wat ongetwijfeld wel zo zal zijn), vond ik deze best toch nog wel ok. Het is uiteraard een (kleine) klassieker in z'n genre.

Acteertalent van de kinderen vond ik hoogstaander als dat van de volwassenen. Misschien deels de bedoeling, maar soms (de volwassenen) wel irritant. De clown had wat mij betreft ook creepier gemogen, maar goed...

Wel een lange zit. Het eerste gedeelte (30 jaar geleden) kan me zeker boeien (meer zelfs, dat op zich had al een leuke film kunnen opleveren), maar naar het einde toe wordt het een beetje uitgemolken. Als er een remake komt (wat ook zo gaat zijn ni 2011 als ik me niet vergis) kan men dus best een beetje inkorten waar mogelijk om zo niet een soort 2-delige film te scheppen.

Deosndanks heeft deze me zeker geboeid, 3,5*!

dominion
Vond dit toen ik klein was de engste film ooit.
Toen ik deze op video had gekregen van mijn oom en toen had bekeken had ik weken lang nachtmerries.
Maar pas weer eens herzien en vond hem nog steeds heel erg spannend.
Pennywise is ook echt een hele enge clown.
Gore zit er ook genoeg in.
En ook zitten er genoeg stukjes waar je wel van zult schrikken.

avatar van DiDa
Hoe heet het liedje dat je hoort wanneer Mike en Bill samen op hun oude fiets gaan rijden. Zoek dit nummer al een tijd. Weet iemand dit?

ace leader
DiDa schreef:

Het is een nummer van The Temptations klik

als er een remake komt dan hoop ik op een langere miniserie.
denk zelf aan 10 afleveringen van een uur.
alleen zo kun je het meesterwerk van stephen king een klein beetje recht doen.
1 x per jaar lees ik het boek van voor tot achter.
top boek, slechte verfilming.

avatar van DiDa
ace leader schreef:

Het is een nummer van The Temptations klik

Bedankt. Super!

avatar van Rickmans
Hallo allen... Ik vond het boek ook beter, maar goed. Pennywise is een heerlijke foute clown.
B..B....B....B...Billy.... Vond alleen de climax tegenvallen. (goedkoop plastic)

avatar van AllStarsLove
Bird_Mad_Girl schreef:

Ik ben inderdaad bang voor clowns maar ik vond het niet echt een enge film
wel leuk voor een avondje

avatar van snoes92
Door deze film ben ik bang voor clowns.

puckb96
Dikke komedie. Deze film was gewoon niet eng (behalve die scene in dat huis dan tussen It en één van die jongetjes) maar het was met name heel flauw. Slechte verfilming. Gelukkig komt er nog een remake die zich kan bewijzen.

avatar van Zandadder
puckb96 schreef:
Gelukkig komt er nog een remake die zich kan bewijzen.

remake? Wie zegt dat..

avatar van mnrk
Blijft nog steeds een prima verfilming van het boek van Stephen King....

Het verhaal wordt op een goede manier gebracht en ook acteerwerk is in orde ( vooral de "jongeren" komen goed over) en natuurlijk Tim Curry als "IT de clown"

Maar gelukkig hebben wij Bassie ....

avatar van Dee Al
Matige film, maar een goede verfilming (ik vond het boek ook maar matig in vergelijking tot andere werken van King). Er werd goed op de details uit het boek gelet en het griezelige sfeertje uit het boek ontbrak niet. Sommige scènes die dreigend hadden moeten zijn kwamen hier lachwekkend over, maar dat waren er niet veel. De film leidt af en toe wel onder het lage budget: de finale in de jaren '50 ziet er echt belachelijk uit. En over de spin kan ik maar weinig goeds zeggen: redelijk eng aangekleed maar je ziet toch wel duidelijk dat het een pop is. Het houterige loopje verpest alles en ik had wel iets meer weerstand willen zien van IT's zijde. Nu was alles wat ze hoefden te doen: een kogeltje schieten, spin omgooien en wat trapjes er tegen aan geven. Maar het blijft een goede verfilming, want in het boek wordt de spin ook veel te makkelijk verslagen. Als Pennywise komt IT dreigend over en doet IT veel onheilspellende beloftes. Beloftes die alles doen.... behalve uitkomen.

avatar van JustMike
Killer Clown

Deze film heeft mij geholpen om niet meer bang te zijn voor clowns
Wat een lekkere fantastische film is dit, It is amazing. Geweldig gewoon. Ik schrok me soms echt dood, gewoon fantastische film. Een van de beste van Stephen King. Het boek heb ik nog niet gelezen, ik wou dat nog gaan doen, maar het was zo veel bladzijden haha, maar op een dag, zal het me lukken.

Ik vond het stukje met Pennywise en die ballonen in de bibliotheek zou spannend, ik schrok me toen echt dood. Geniale film gewoon, als je Stephen King fan bent moet je hem gewoon zien.

avatar van 606
JustMike schreef:
ik schrok me toen echt dood. Geniale film gewoon,

Toch knap dat je dit dan kunt typen als je jezelf dood geschrokken bent

sweinsteiger
Ik heb hem half gezien; tot nu toe vind ik hem heel goed.

sweinsteiger
Ik heb hem helemaal gezien ; schitterend.