The Jungle Book (1994)

Familie / Avontuur

geregisseerd door Stephen Sommers
met Jason Scott Lee, Cary Elwes en Lena Headey

Als zijn vader gedood wordt door een tijger, belandt de jonge Mowgli in de jungle, waar hij opgevoed wordt door wolven. Jaren later wordt hij verliefd op Katherine Brydon, die hem op een safarie ontmoet. Hij volgt haar naar de stad, waar de hebberige Britse soldaat William Boone ondertussen verwoede pogingen doet een geheime schat in de jungle te lokaliseren.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Niet zo'n onverdienstelijke poging van Sommers die later bekender werk zal maken als The Mummy, Van Helsing en G.I. Joe. Hier zal het gebrek aan budget en ervaring nog wat meespelen. Al is de film een leuke familiefilm geworden die je meer zou verwachten van de Disneystal. The Jungle Book is een film geworden die genoeg kan boeien, maar nergens echt overweldigd. Soms is dat wel genoeg, maar in dit geval helpt het de film wel wat in de vergeethoek helaas.

avatar van Decec
Ik vond een mooi avontuur/actie film...
Prachtig HD kwaliteit voor de opname uit 1994!
Mooi verhaal...
Bekende de "jonge" acteur Sam Neill (nu is 64 leeftijd)...
Prima acteerwerk...
Grappig dier voor aapjes..
Mooi muziek achtergrond...

avatar van Fran
In het begin dacht ik dat het meer een kinderfilm was want er werd behoorlijk gemaakt en overdreven geacteerd. Sommige scène's met de dieren kwamen ook behoorlijk nep op me over. Maar bijna op het einde van de film als ze Kitty ontvoeren en er een aantal mannen omkomen door bijvoorbeeld in het drijfzand te vallen, dan blijkt de film dus niet voor kinderen geschikt te zijn. Ik vraag me nu dus wel af wat nu de doelgroep is want ik vind hem te kinderachtig voor volwassenen en te confronterend voor kinderen.

Soms was het wel goed te doen want sommige scène's met de dieren waren wel mooi om te zien. Vooral de zwarte panter was prachtig. Maar voor de rest hou ik het toch maar liever bij de animatie versie.