Squanto: A Warrior's Tale (1994)

Alternatieve titel: The Last Great Warrior

Familie / Avontuur

geregisseerd door Xavier Koller
met Adam Beach, Sheldon Peters Wolfchild en Irene Bedard

Met zijn familie leeft de indiaan Squanto in de 17e eeuw in een rustig dorpje in Amerika. Op een dag wordt de rust verstoord door een groep Engelse bonthandelaren. Zij weten Squanto en zijn vriend Epenow te kidnappen en hen mee te nemen naar Engeland om te dienen als bezienswaardigheid. Tijdens een show weet Squanto echter te ontsnappen. Hij krijgt onderdak bij een groep monniken die hem beschermen en hem engels leren spreken. Maar Squanto is zijn leven nog lang niet zeker. De gemene Sir George, die hem meenam naar Engeland, beschouwt hem als zijn eigendom.

avatar van speedy23
In deze Disney-avonturenfilm haalt de held toeren uit waar Robin Hood jaloers zou op zijn. Hij verplaatst zich even soepel te paard als ware het een western. Veel humor en spanning dus, vooral voor een jong publiek...

avatar van Yvetje
Helaas is deze dvd in Nederland niet beschikbaar op het moment. Dus heb ik een import versie uit de US besteld. Ik vind het een hele leuke film, maar dan vooral vanwege Adam Beach die voor mij altijd erg overtuigend overkomt.

avatar van Brix
Prachtige Indianenfilm, en anders dan alle andere in dat genre.
Meerdere keren met plezier bekeken (op DVD)