The Body (2001)

Verenigde Staten / Israël / Duitsland
Drama / Thriller

geregisseerd door Jonas McCord
met Antonio Banderas, Olivia Williams en John Shrapnel

Een archeologe vindt in een grot in Jeruzalem een gekruisigd lichaam dat afkomstig is uit de eerste eeuw na Christus. Een theoloog arriveert ter plekke om haar vondst te onderzoeken. Maar als het nieuws van de vondst zich verspreidt, beginnen de problemen.

avatar van Embie
Kijk deze film ....niet.... als je denkt dat je naar een spannende film gaat kijken!!!

Ik vond deze film echt saai het enige interresante was Antonio Banderas!

1.5* voor de moeite....

Blarown
slechte film maar heb hem ook voor 1 euro uit een bak gehaalt.... sonde van euro had beter hamburger kunnen kopen

Heb me niet echt vermaakt bij deze film, zeg maar als het ware

avatar van Left4Dead
Herzien vandaag en wat jammer dat er zo slecht met dit leuke verhaal omgesprongen is.
2.5** voor het verhaal, het acteren, script en regie was soms erg ver te zoeken. Deed me denken aan onze musical op de lagere school

avatar van rcuppen79
Goedkope, internationale thriller die desondanks de beroemde acteur Antonio Banderas voor de hoofdrol wist te strikken. En dat is meteen het sterkste punt van deze film, want een mindere acteur had van het personage Matt Guitierrez een emotieloze priester kunnen maken en zodoende de complete film verpest. Banderas is echter uitstekend op dreef en dankzij het boeiende script en het redelijke acteerwerk van de rest van de cast, weet deze film ruim anderhalf uur te vermaken.

Het gekonkel van de katholieke kerk vormt het hoogtepunt van deze film, en je vraagt je af hoe het werkelijkheid zou gaan als het lichaam van Christus daadwerkelijk gevonden zou worden (als dit niet reeds lang gebeurd is). De Britse veteraan Derek Jacobi speelt een mooie bijrol als een priester die aan z’n geloof twijfelt bij het zien van het graf van Christus. De film werd opgenomen in Israël.

De start van deze politiek religieuze thriller, waarin de hoofdpersoon beenderen van een gekruisigde onderzocht, mogelijk van Christus zelf afkomstig, was nog veelbelovend en interessant. Maar al gauw sleepte het verhaal zich voort en moest je werkelijk belachelijke dialogen aanhoren. Antonio Banderas (ik ben een echte fan van hem) en in het bijzonder Olivia Williams bakten er weinig van, wisten slechts matig te overtuigen.

avatar van DragQueen
De omschrijving van het verhaal wekte bij mij de indruk, dat ik hier met een boeiende film had te maken. Op het degelijke begin na, bleek dit helaas niet waar te zijn. Het verhaal verzandt op een gegeven moment in een stuurloos geheel en kabbelt maar wat voort. Banderas acteert op zich prima, zij het op routine, maar kan de film niet eigenhandig naar een hoger niveau tillen. Het gegeven van de film heeft potentie, maar die word helaas nergens echt benut. 2 Sterren.