• 8.564.356 stemmen

Oorspronkelijke taal: Noors

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Jeg Reiser Alene

Jarle Klepp is 25 jaar, literatuurstudent, geïnteresseerd in vrouwen en indierock en nogal vol van zichzelf. Geheel onverwacht krijgt hij een brief waarin staat dat hij vader is van een meisje van bijna zeven jaar: Charlotte Isabel Hansen. Dit blijkt het gevolg van een feestje in 1989. Nu zit Charlotte Isabel in het vliegtuig om de week van haar zevende verjaardag door te brengen bij haar nieuwe papa.

imageimage

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Matig melodrama, niet veel bijzonders.

*2.5

avatar van jadolino

jadolino

leuk uitgewerkte familie drama. Ruim voldoende

avatar van Ayres

Ayres

Leuke film

scorsese

Tegenvallende film waarin een student opeens wordt opgezadeld met zijn 7-jarig dochtertje, die hij blijkbaar verwekt heeft tijdens een one-night-stand. En uiteraard moet hij in eerste niks van dit kind weten. Voorspelbaar en de film wordt eigenlijk ook nergens echt grappig of ontroerend. Verder zijn de personages niet echt geloofwaardig, helemaal omdat het verhaal zich binnen één afspeelt.

avatar van david bohm

david bohm

Best een aandoenlijk filmpje dit. De hele cast doet het behoorlijk en de kleine Lotte wordt goed neergezet door de jonge actrice. Verder weinig opzienbarend, maar prima kijkbaar.

avatar van jeuletaxi

jeuletaxi

leuke Noorse film die me aangenaam verrast heeft, Jarle en Lotte echt top!!!

avatar van MauriceMankes

MauriceMankes

een film, die mij in eerste instantie tegenviel; maar aan het einde was ik volstrekt gewonnen. Bepaald geen glad drama, maar oprecht en met diepgang; al zijn bepaalde scenes naar mijn mening over the top. Maar als geheel voor de liefhebber bepaald een aanrader.

avatar van davez

davez

De eerste film was mooi maar dit vervolg heeft daar eigenlijk niets mee te maken. De eerste was een mooi coming of age drama met veel onzekerheden vooral op intiem vlak.. Dit is een voorspelbare feel good film. Van de oude Jarle blijft niets meer over en er wordt ook met geen woord over gerept.

avatar van Movsin

Movsin

Los van de absurditeit van het gedrag van de moeder, bezit dit verhaal toch wel een zekere charme en tederheid en is beslist niet zonder humor.

Naar het einde toe wordt het echter wel wat zoeterig en clichématig en, al wil de film wel aantonen hoe een kind tussen twee ouderlijke werelden kan dwarrelen, hij mist ernst en diepgang om echt aan te slaan.

Die kleine had wel een lieve, intelligente snoet en onze Jarle was wel goed al onverantwoordelijke, boemelende "denker".

avatar van Ayres

Ayres

Vreemd.....

Ik heb beide films gezien, maar dat is me helemaal niet opgevallen.

avatar van Robi

Robi

• 2063 berichten

Een filosofiestudent die bezig is aan zijn eindscriptie krijgt ineens te horen dat hij een dochter van zeven heeft en dat hij voor haar moet zorgen omdat moeder een keer op vakantie wil. Er zijn al heel veel van dit soort films over volwassenen die ineens met een kind opgescheept worden. En ze zijn ook bijna allemaal hetzelfde. Eerst moeten ze niets van elkaar hebben, maar later gaan ze toch om elkaar geven. Ook deze film voegt weer niets toe aan dat aloude cliché. Je mist er helemaal niets aan als je deze film overslaat. Eigenlijk wilde ik deze film dan ook een veel lagere waardering geven, maar dat zou toch niet helemaal eerlijk zijn. De film loopt wel lekker en er wordt leuk geacteerd. En vooral het kleine meisje acteert, met name aan het begin van de film, heel erg mooi en naturel en is heel innemend. Dus het was toch geen straf om deze film gezien te hebben en daarom mijn drie sterren ondanks de voorspelbaarheid en het uitgekauwde onderwerp van de film.

Ik lees nu ook dat het een soort van vervolg is op een andere film. Hoewel kennelijk ook niet echt een vervolg. De andere film gaat kennelijk meer over een eerdere periode in het leven van de hoofdpersoon. Die andere film zal ik t.z.t. ook nog wel eens gaan zien. Ik ben benieuwd of ik dan nog aan deze film zal terugdenken als ik die andere zie.