Große Freiheit Nr. 7 (1944)

Alternatieve titels: Great Freedom No. 7 | Port of Freedom | Grosse Freiheit Nr. 7

Duitsland
Muziek / Drama

geregisseerd door Helmut Käutner
met Hans Albers, Ilse Werner en Hans Söhnker

De matrozen Jens, Fiete en Karl gaan in Hamburg aan wal om hun vriend Hannes Kröger te bezoeken. Hannes zou dolgraag weer gaan varen, maar hij heeft aan zijn overleden tweelingbroer beloofd om zich te bekommeren om Gisa Häuptlein. Wanneer hij het jonge meisje naar Hamburg laat komen, wordt hij verliefd op haar, maar zij heeft alleen maar oog voor Georg, die op een werf aan de haven werkt.

Jaja, de Reeperbahn.

avatar van 93.9
Niet te zien in 1944 vanwege een ' te weinig Duits karakter', min.van propaganda vond het niets. Jaar erop alsnog te zien. In 1988 nog gebruikt in een hit van Hans kroger / fix und fertig.

Aangename Heimat film met een geweldige Hans Albers.