View from the Top (2003)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Bruno Barreto
met Gwyneth Paltrow, Christina Applegate en Mark Ruffalo

Donna is een vrouw die is opgegroeid in de provincie. Haar droom is om ooit een stewardess te worden. De weg erheen is echter niet makkelijk. Ze vraagt zich ook steeds meer af of ze haar droom moet laten gaan of dat ze alles op alles moet zetten om haar droom te verwezenlijken.

avatar van TragieStar.*
Vond het best een redelijke film. Natuurlijk stelt het verhaal niet zoveel voor en ben je eigenlijk al meteen bij het einde vanwege de korte speelduur en we weten allemaal wel hoe het afloopt.

De cast wel goed met o.a Mike Myers, Christina Applegate en natuurlijk Gwyneth Paltrow. Applegate had echt 1 van de leukste rollen vond ik, ook had ze maar een bijrol. Paltrow is een mooie vrouw, al vond ik haar acteerwerk hier en daar wel een beetje tegenvallen. En Mike Myers is natuurlijk altijd leuk.

Heb toch een paar keer moeten lachen, maar verder dan dat kwam het niet. Mark Ruffalo
is ook een schatje hoor.

Ik hou het toch bij een onvoldoende helaas. Er had wel iets meer in de film mogen zitten, het was nogal simpel en had meer een kinderfilm gehalte dan een leuke komedie voor volwassenen.

Een valt-allemaal-nog-wel-mee film met een paar leuke vrouwen. Rob Lowe daarentegen geraakt precies niet meer aan rollen van meer dan 5 minuten.

Dick2008
Eindelijk een fimpje met Gwyneth Paltrow waar ik nog wel over te spreken ben. Die heeft alleen iedere keer een ander kapsel, hierdoor vind ik haar het ene moment helemaal niet zo mooi maar het andere moment ziet er juist wel mooi uit. Het blauwe uniform en het hoedje staan haar in ieder geval bijzonder goed. Christina Applegate ziet er verder ook knap uit. Voor de rest spelen beide best aardig in deze vrij korte film. Ondanks dat er nog wel sprake is van een goede chemie tussen Paltrow en Mark Ruffalo is het maar een flinterdunne romantische komedie. Ik vind zoals vaker Mike Myers dan weer niet zo leuk maar die is hier niet te overheersend aanwezig. Candice Bergen fleurt de boel verder nog wat op en hetzelfde geldt voor nog wat andere bijrollen.

Tussendoor mooie opnamen en opgevuld met vaak prima afwisselende muziek, de vechtpartij is ook een heel mooie scène. Nou ik vind het best hoor, tamelijke inhoudloze film, maar de volgende keer, hup de dvd weer in de player en kijken maar weer. Een film die je zo weer bent vergeten maar wel vermakelijk allemaal. 4.0.

avatar van benthe
Wat een bagger film. Ik keek hem met mijn moeder en zusje en we hebben elkaar regelmatig aangekeken van: 'Wat is dit nu weer?' Cliché na cliché, die heerlijke jaren '90 muziek, geen humor? Naah, was niet echt iets voor ons.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Flauw filmpje wel, maar vermakelijk. Ik was hem inderdaad alweer grotendeels vergeten.
Speelt zich gewoon rond 2003 af, want hierover was een vraag, zie eerste pagina. Als Paltrow aan het eind in Parijs is zie je een vijf Euro biljet liggen.
Vooral het begin is nogal over de top (nou en), daarna wordt het serieuzer. Heb deze eigenlijk vooral vanwege Applegate bewaard (één van de weinige recentere actrices voor mij die tenminste leuk blijft). Paltrow in haar blauwe uniform ziet er echter ook fantastisch uit. Toen Myers over die oogtest begon moest ik toch wel hard lachen en die vechtpartij tussen de dames bleef ook leuk.
Niet zo'n bijzondere maar wel aardige film. Zowel het verhaal als over het thema vliegen, vliegtuigmaatschappijen, Parijs, George Kennedy die een klein gastrolletje heeft......altijd leuk zulke dingen.
Ik hou hem maar in bezit. 3.0

avatar van rep_robert
Toch een stukje "jeugdsentiment" en die blijft bij de herziening van vandaag eigenlijk nog erg mee te vallen. De film heeft een sympathieke uitstraling, Paltrow en consorten zijn leuk bezig en de humor viel af en toe ook prima te pruimen. Myers heeft een leuke bijrol en ook Applegate speelt weer een heerlijk onnozele bitch.

Zodoende een halfje verhoging.

avatar van Queno
Topvermaak. Kruiselings carriereverloop van twee stewardesses en piekfijne humor.

avatar van IH88
“You put the wrong em-PHA-sis on the wrong syl-LA-ble.”

Redelijke romcom. Dat komt vooral door het gedreven en charismatische spel van Paltrow. Ze is uitstekend als sterke en ambitieuze, maar ook wat naïeve vrouw die stewardess wil worden en de wereld wil zien. De overige acteurs (vooral Applegate) zijn ook goed op dreef. Het script is wel erg matig, en het ontbeert de film aan humor, scherpte en iets van originaliteit. Zelfs het achterbakse gedrag van Applegate zie je van een kilometer ver aankomen. En dat einde slaat nergens op (opeens is ze een piloot?). Voor de rest is het een aardige wegkijker met prima acteerwerk.