Den Skaldede Frisør (2012)

Alternatieve titel: Love Is All You Need

Denemarken / Zweden / Italië / Frankrijk / Duitsland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Susanne Bier
met Pierce Brosnan, Trine Dyrholm en Paprika Steen

Het verhaal vindt plaats in Sorrento in Zuid-Italië, waar de jonge bruid en bruidegom Astrid en Patrick hun bruiloft houden. De moeder van de bruid is de mooie maar door kanker getroffen kapster Ida - geen haar op haar hoofd en net verlaten door haar man na 25 jaar huwelijk. Ida’s potige man en diens nieuwe blonde vriendin, die wat moeite heeft met de Deense taal, zijn ook aanwezig op de bruiloft, alsook de broer van de bruid, een soldaat met een explosief temperament. De Engelse vader van de bruidegom is de afwezige zakenman Philip, die elke dag met de vraag worstelt waarom hij nog steeds in Denemarken woont en niet helemaal over de tragische dood van zijn vrouw lijkt te raken.

Goede film, goed geacteerd! Verhaal wel beetje ver gezocht..maar alles met n knipoog.
zeker de moeite waard

Leuke luchtige romantische (hier en daar ook wat drama) Europese film met vele schitterende beelden van de Italiaanse plaats Sorrento en de omgeving. Het verhaal stelt opzicht niet zoveel voor, maar de uitvoering was wel aardig en het einde mooi. De film springt toch iets boven de middelmaat uit vanwege het goede spel van Pierce Brosnan en vooral Trine Dyrholm (een mooie vrouw trouwens).

avatar van Decec
Een leuke komedie/romantiek film...
Leuk verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Pierce Brosnan ...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Filmkriebel
De kale kapster

Romantiek zoals het hoort te zijn, tenminste tussen Ida (Dyrholm) en Philip (Brosnan). De ontmoeting tussen die ver uit elkaar liggende persoonlijkheden en de manier waarop ze stapje per stapje naar elkaar toegroeien is voor mij goed gebracht. De verwikkelingen tussen het jonge koppeltje dat op trouwen staat (Ida is de moeder van de bruid en Philip de vader van de bruidegom) voegen daar ook nog wat aan toe; nog veel onzekerheid en nog niet wetend wat liefde werkelijk is, dit in tegenstelling tot hun ouders. Ook enkele pijnlijke momenten. De idyllische decors van Sorrento en de baai van Napels zijn ideaal voor dit soort films en je voelt de vlindertjes letterlijk door je buik vliegen. Zo'n films zijn normaal gezien niet echt aan mij besteed maar van deze heb ik wel genoten.

Hoewel niet echt mijn genre vind ik dit wel een mooie film.
Goede vertolkingen, door de ganse cast een mooi, soms wat tragisch, verhaal.
Mooie locatie ook.
Een tragi-komedie als deze bevalt me wel en ik kan deze film dan ook warm aanbevelen.

avatar van wimaroca
Het verhaal vond ik goed in elkaar gezet,

Brosnan speelde uitstekend,(het leek wel wat op Richard Gere in Pretty woman)
en die dame Dyrholm speelde echt uitzonderlijk goed.

Trine Dyrholm —naar mijn smaak samen met Sofie Gråbøl de beste Deense actrice van het huidige tijdgewricht— is andermaal in topvorm in deze romantische film met een lach en een traan. Heel voorspelbaar plot natuurlijk, maar dat is helemaal niet erg. De kuststreek van Campania in Italië leent zich als geen ander als achtergrond voor dit soort romantische films. Net als bij andere films van Susanne Bier heb ik hier om m’n gemak van kunnen genieten.

Met Dean Martin's "That's Amore" en de mooie plaatjes van Sorrento erbij kom ik wel aan een kleine 3,5 voor deze romantische komedie die alleen in het eerste halfuur wat grappige momenten bevat (het kapsalon, de toevallige ontmoeting...) en daarna wat gaat slabakken en eigenlijk niet zo echt meer boeit.
Jammer, met zo'n mooie Engelse titel.
Van Susanne Bier zag ik alleen maar drama's en steengoede. Bij dat genre blijven, Susanne.
In bovenstaande synopsis staat dat de vriendin van Ida's man wat moeite heeft met de Deense taal. Grappig. Dat had Pierce Brosnan ook...