Rampart (2011)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Oren Moverman
met Woody Harrelson, Robin Wright en Brie Larson

LAPD agent Dave Brown wordt op heterdaad betrapt op corruptie en bevindt zich al snel in het oog van de storm. De dagen waarin hij zichzelf boven de wet kon stellen zijn geteld. Hij wordt openlijk aan de schandpaal genageld en wordt het slachtoffer van politiemoordenaars die op wraak zinnen. Niets is echter wat het lijkt wanneer Dave de onderwereld van L.A. induikt en zelf voor rechter zal spelen.

avatar van jacobine_rodijk
Geïnspireerd door het waargebeurde schandaal dat tevens ook de tv-serie "The Shield" heeft voortgebracht.

avatar van schram101
Ook Ben Foster doet mee aan deze film. Maakt hem gelijk een stuk interessanter!

avatar van schram101
Boeiende trailer.

avatar van mrwhite
De trailer deed met een beetje denken aan Natural Born Killers (1994) waar Woody ook zo'n harde bad-ass speelt. Deze komt zeker op mijn lijst !

avatar van sofripa
Heftige trailer zekers, maar niet geheel my cup of tea dit

avatar van Movie-Addicted
Goeie film, met uitmuntend acteerwerk van Woody. Ook zie je veel bekende koppen voorbij vliegen in de film. Verwacht géén politiefilm, dit is meer een drama. En Actie?

Aanrader.

*3.5

avatar van eppy
mrwhite schreef:

Hij deed mij ook een beetje aan die film denken.....
Maar staat er helemaal los van. De film gaat over een agent van de oude stempel die uit de gratie valten meer wordt het dan ook niet. Vrienden laten 'm links en rechts vallen en zijn oude methode, in zijn geval het Viëtnam riedeltje, gaan niet meer op.
De fade-out aan het eind was perfect getimed, en laat heel duidelijk dat hij het belangrijkste kwijt is in zijn leven en dat is zijn gezin.

Het had van mij een vijf gehad was het niet dat ik een beetje geiriteerd van het losse en soms wat vreemde camerawerk. De film was opzichzelf al rauw genoeg door het prachtige decor en daar hadden ze het wat mij betreft bij mogen houden.

avatar van ralfsjam
Rampart is een prachtig mooi verhaal over een Bad Cop. Over zijn keuzes, gevoelens en fouten die hij maakt. Mooi in beeld gebracht en goed geacteerd. Geen puntje van je stoel film, maar wel volle 100% aandacht. Aangenaam verrast.
4***

avatar van Tomsheep
Gruwelijk goeie Harrelson in een drama waarbij de camera aan zijn kop geplakt zit.

Verwacht geen flitsende action hero blockbuster of een diep gaand drama. Geen climax geen onverwachte plotwendingen of een steen goed verhaal.

Film laat op een vast kabbelend tempo een periode uit leven van een dirty cop zien, waarin de muren langzaam op hem af komen en hij zo`n beetje alles kwijt raakt van het goede dat hij nog had.

Acteerwerk is wat mij betreft echt van grote klasse. Woody Harrilson zet echt een gruwelijk goor personage neer, die samen met de muziek zorgt voor een sweertje wat nog wel even bij me zal blijven.

ik ben niet gouw kritisch maar deze film vond ik een ramp pfffffff

avatar van pukkie88
Ik vond het drie keer niets!!!! Ben na een half uur in slaap gevallen.

avatar van mrwhite
Denk dat je stem dan niet echt geldig is hoor de film duurt 108min.

avatar van Drikturpin
Wat een slechte film zeg echt .....verhaal is slap gaat nergens over,snap dit hoge cijfer niet .
Oja ik denk dat je gewoon alleen de trailer moet kijken die is goed een dikke 4,5.

avatar van Leo1954
Prachtige rol van Woody Harrelson. Het verbaasd me dat deze film zo laag gewaardeerd wordt, een film met een lekkere onderhuidse spanning, bijna een karakterstudie. En Dave Brown mag dan niet subtiel zijn, de invulling van Woody Harrelson is dat wel.

Wat een zeer matige film zeg, Woody overtuigd helemaal nergens en het verhaal ook niet. Zat nergens enige spanning in.

avatar van vranque
wrang. en een geweldige woody. Film goeit zeer gestaag maar komt wel tot iets.

Een zenuwachtig, documentairachtig crimedrama (of een psychologisch portret van een corrupte smeris) dat helaas te grotesk uitvalt, niet goed uitgewerkt lijkt en teveel subplots kent (die in wezen niet interessant zijn). De cast speelt geweldig, maar door het pover geschreven script, raak je niet betrokken.

avatar van johnrambo
Ik had duidelijk de verkeerde verwachtingen van deze film. Harrelson als doorgeslagen politieagent die net als in" natural born killers" huis houd, sprak me wel aan. Na een half uurtje werd het duidelijk dat mijn verwachtingen niet uit gingen komen en er hier sprake was van een echte drama/misdaad film. Dat betekent zeker niet dat deze film niet de moeite waard, is als de verwachtingen éénmaal bij gesteld zijn.Harrelson speelt wederom een goede rol in deze film die inderdaad wat script betreft te kort schiet.

avatar van Nohands
Waardeloze film, zonde van mijn tijd........en zoals de film hier op moviemeter word beschreven klopt ook niet btw....het is geen thriller en nog geen eens een drama, ja een drama van een film dat weer wel.

avatar van akkerman20
Als dit geen reclame is voor sigaretten roken dan weet ik het ook niet meer haha
Je zag hem zo'n alderhalf uur fulltime roken! Stukje soft-porno erbij, redelijk vleugje
drama, gemixt met wat thriller maar de actie heb ik jammerlijk gemist, terwijl dat
best mogelijk was. Dan had de film mij meer geboeid persoonlijk.

avatar van madmax1
Drama van een film, niets zeggend.
Lijkt wel op een lopende sigaretten automaat.
Belabbert.

avatar van james_cameron
Een geweldige rol van Harrelson, in deze helaas niet zo geweldige film. We hebben het allemaal wel eens eerder en beter uitgewerkt gezien, deze neerwaartse spiraal van een corrupte en afgeleefde politieman. Daarnaast is de plot wat aan de onduidelijke kant, met her en der een aantal scenes die weinig relevant zijn. Wat is bijvoorbeeld de betekenis van de rol van Ben Foster? Het unaniem sterke spel van de hele cast en de overtuigende sfeertekening zorgen uiteindelijk gelukkig toch nog voor een ruime voldoende.

Prima cast maar weet de belofte niet in te lossen .

avatar van VforVictor
Aardig drama die het vooral moet hebben van Woody Harrelson, het verhaal rommelt een beetje maar zijn acteerwerk maakt veel goed. Ga deze film niet kijken als je actie verwacht, want het is echt een drama. en dat bedoel ik niet figuurlijk gheghe

avatar van Norman Mailer
Teleurstellend obligaat drama. Het solide acteerwerk van Harrelson ten spijt, een stierlijk vervelende film. Ronduit zonde van de cast. Sigourney Weaver schuift in circa 5 scenes even aan. Bij Steve Buscemi moet je echt goed opletten; die is na 10 seconden weer vertrokken. Om ook niet meer terug te keren.

Wanneer je als kijker een keiharde politie actie knaller verwacht sla je de plank mis bij deze "Rampart". Verhaal draait om agent Brown en zijn directe omgeving.
Nogal sombere film met wel een sterke rol van Woody Harrelsen.
Hij zet overtuigend een agent neer wiens leven zowel kwa werksfeer als prive leven een puinhoop is.
Enig nadeel is het soms onrustige camerawerk in de film.
Verder prima verhaal.
3*/3.5*

avatar van joolstein
A few days ,out a lifetime of a dirty cop.
Woody Harrelson speelt een heerlijke rol. Alleen het is een beetje een wazige film. Die nergens je echt weet te pakken. Ook zitten er naar mijn mening hiaten in de film.

avatar van joey1973
Zelfs de grote namen en het degelijke acteerwerk weten deze film niet te redden. Het verhaal en de personages weten nog geen seconde te boeien, de film heb ik maar met moeite af kunnen kijken.