• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.405 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.116 gebruikers
  • 9.378.285 stemmen
Avatar
 
banner banner

Get Out (2017)

Horror | 104 minuten
3,55 2.228 stemmen

Genre: Horror

Speelduur: 104 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Jordan Peele

Met onder meer: Daniel Kaluuya, Allison Williams en Bradley Whitford

IMDb beoordeling: 7,8 (802.530)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 20 april 2017

Plot Get Out

"Just because you're invited, doesn't mean you're welcome."

'Get Out' volgt een koppel, Chris en Rose, dat het punt in hun relatie heeft bereikt om elkaars familie te ontmoeten. Rose nodigt Chris vervolgens uit om een weekend door te brengen met haar ouders. In eerste instantie denkt Chris dat het vreemde gedrag van de familie te maken heeft met pogingen hoe om te gaan met hun interraciale relatie, maar gedurende het weekend doet hij enkele verontrustende ontdekkingen die hem naar een andere waarheid leiden.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Cupido

Cupido

  • 523 berichten
  • 1911 stemmen

Ze worden toch gebrainwashed/mentaal gekraakt? En vervolgens ingezet om de blanke mens te dienen als: seksslaaf, dienstmeid, tuinman etc.? Dit is toch vergelijkbaar met de vroegere slaaf?
Het enige positieve aspect aan de Afro-Amerikanen die het blanke gepeupel erkent is hun fysieke superioriteit, maar verder wordt de zwarte mens in de film toch compleet beroofd van diens vrijheid, onderdrukt en hun fysieke kwaliteiten gezien (in het geval van Chris: zijn ogen) als handelswaar? Vandaar ook die scene waarin Chris geveild wordt door die vader.


avatar van alexspyforever

alexspyforever

  • 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ok dit kan ik best samenvatten als neem het concept van de film (of films want er is ook een remake meen ik) Stepford Wives, vervang vrouwen door zwarte mensen verander hier en daar wat dingetjes en dan krijg je deze film. Veel verrassing is er voor mij niet. Leuk geprobeerd, maar met dit soort onoriginele stuff ga je mij niet kunnen bekoren.
Verder onderzoek wijst inderdaad uit dat het bijna een remake is van Stepford Wives en kennelijk ook nogal wat verwijzingen naar Rosemary's Baby (beide verhalen van Ira Levin). NU geef mij Rosemary's Baby (en vooral Mia Farrows acteertalent) over Stepford Wives en Get Out.

Denk dat Ramon K de spijker op de kop slaat dat het thema racisme eigenlijk niet werkt om de reden die hij opgeeft. Ze wilden gezonde lichamen of lichaamsdelen of een gebrainwashte lover dat hadden net zo goed blanken of Aziaten kunnen zijn.Volgens mij hebben ze ook leentje buur gespeeld bij The Skeleton Key. Dus neen Cupido ik zie de politieke, racistische boodschap of originaliteit van deze film ook helemaal niet.


avatar van Cupido

Cupido

  • 523 berichten
  • 1911 stemmen

alexspyforever schreef:
Denk dat Ramon K de spijker op de kop slaat dat het thema racisme eigenlijk niet werkt om de reden die hij opgeeft. Ze wilden gezonde lichamen of lichaamsdelen of een gebrainwashte lover dat hadden net zo goed blanken of Aziaten kunnen zijn.


Maar was dat niet juist het punt: dat de zwarte mens fysiek superieur is aan andere rassen en daarom deze uitgebuit wordt?


avatar van alexspyforever

alexspyforever

  • 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Cupido schreef:
(quote)


Maar was dat niet juist het punt: dat de zwarte mens fysiek superieur is aan andere rassen en daarom deze uitgebuit wordt?


Ja, maar dat houdt eigenlijk geen steek als de zwarte mens inderdaad fysiek superieur is aan de blanke dan zou de zwarte de blanke toch gaan domineren. Nu goed de geschiedenis leert ons iets anders door het feit dat ze in de minderheid waren in de blanke wereld. Dus ja uitbuiting was er wel dat geef ik je. . Maar zoals ik al zei het hadden net zo goed fysiek sterke of gezonde blanken of Aziaten kunnen zijn. Zowel de grootmoeder als grootvader hadden het lichaam van een zwarte overgenomen en Chris zijn lichaam en vooral zijn ogen wilden ze aan die blinde man geven. Waarom al die moeite doen van mind control als ze toch enkel zijn lichaam nodig hadden, konden ze hem beter plat spuiten. Bovendien bleek hun systeem verre van waterdicht gezien Chris kon ontsnappen hetgeen ik ook had verwacht dat ging gebeuren. Nu wil de regisseur precies op 2 paarden wedden, maar de logica is ver te zoeken. Misschien op het eerste gezicht slim gedaan om de kijker op het verkeerde been te (willen) zetten maar als je er even verder over nadenkt toch niet juist omdat de mind control weinig steek houdt in dit geval.


avatar van Cupido

Cupido

  • 523 berichten
  • 1911 stemmen

Terecht punt over die mind control. Als ze alleen zijn ogen nodig hadden was die mind control niet nodig geweest.

Wat betreft die superioriteit tjah, je hebt fysiek en mentaal. Volgens mij is eeuwenlang de zwarte man gestereotypeerd op diens fysieke superioriteit en mentale inferioriteit. Fysieke superioriteit betekent niet direct dominantie. Verre van eigenlijk. Ik ga er van uit dat de moeder van het gezin in de film de blanke mentale superioriteit symboliseert.


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

Cupido schreef:
Ze worden toch gebrainwashed/mentaal gekraakt? En vervolgens ingezet om de blanke mens te dienen als: seksslaaf, dienstmeid, tuinman etc.? Dit is toch vergelijkbaar met de vroegere slaaf?


Dan ontgaat de plot je een beetje. De blanke hoofdpersonen gebruiken deze Afro-Amerikanen niet als slaaf (was dat het geval dan had ik hier ook niet geklaagd); hun blanke geesten/zielen worden getransporteerd naar een 'zwart' lichaam. De blanke ooms, vaders, en minnaars zijn de zwarte lovers, dienstmeiden en tuinmannen die je in de film ziet rondlopen.. Daar loopt het wat mij betreft spaak.


avatar van Cupido

Cupido

  • 523 berichten
  • 1911 stemmen

Ramon K schreef:
(quote)


Dan ontgaat de plot je een beetje. De blanke hoofdpersonen gebruiken deze Afro-Amerikanen niet als slaaf (was dat het geval dan had ik hier ook niet geklaagd); hun blanke geesten/zielen worden getransporteerd naar een 'zwart' lichaam. De blanke ooms, vaders, en minnaars zijn de zwarte lovers, dienstmeiden en tuinmannen die je in de film ziet rondlopen.. Daar loopt het wat mij betreft spaak.


Je hebt gelijk Ramon, dat punt was me idd ontgaan en is best cruciaal ja. Die blanke oude mensen krijgen dan wel weer een jong fris lichaam, maar ze vervullen dan vervolgens wel een rol als slaaf. Dat is tegenstrijdig.


avatar van Zwolle84

Zwolle84

  • 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ik blijf erbij: de beste horror in jaren. Alles is zo tot in de puntjes verzorgd dat je bijna niet gelooft dat dit een regiedebuut is.


avatar van marsie

marsie

  • 86 berichten
  • 294 stemmen

Spannende , originele film. Vandaag voor de 2e keer gezien, vond hem nu beter als in de bios.


avatar van Timba69

Timba69

  • 425 berichten
  • 674 stemmen

1e helft geweldig, 2e helft totaal over de top. Had zoveel meer in gezeten..


avatar van Rosicky

Rosicky

  • 1436 berichten
  • 1709 stemmen

Fantastisch. Een van die zeldzame films waarbij ik me na afloop niet één (belangrijk) ding kon bedenken dat ik anders had willen zien. Wat mij betreft een van de knapste plots van de laatste jaren. Niet omdat ie zo'n goede twists heeft maar omdat in werkelijk élke scene het thema van de film op een andere, steeds intenser wordende manier wordt onderstreept. Vond het einde ook ronduit briljant. Hoe je na een halfuur van heftige fictie ineens weer zó met je neus op de realiteit wordt gedrukt. De zwaailichten, de donkere man die een blanke vrouw wurgt, hoe je meteen begrijpt dat hij in de echte wereld waarschijnlijk zou zijn neergeschoten. Heel clever. Met eerder in de film trouwens al de perfecte metafoor voor hoe je als blanke nooit helemaal zult begrijpen hoe het is om zwart te zijn in een witte maatschappij. Met de blinde kunsthandelaar die zijn handelswaar tot in detail laat beschrijven door zijn assistent.


avatar van revadebe

revadebe

  • 208 berichten
  • 952 stemmen

Vermakelijke film. Niet echt horror, wel spannend.

Ik snap alleen niet dat slaafse en/of vreemde gedrag in combinatie met de hersentransplantatie. Waarom zou je je hersentransplanatie ondergaan om vervolgens de stomme klusjes rondom het familiehuis te moeten opknappen? En waarom gedragen die karakters zich dan zo raar? Die logica is zoals hier eerder opgemerkt, uiterst vreemd.


avatar van Zwolle84

Zwolle84

  • 8022 berichten
  • 0 stemmen

revadebe schreef:

Niet echt horror

Ik zou het behoorlijk horror vinden als het mij overkwam...


avatar van Rosicky

Rosicky

  • 1436 berichten
  • 1709 stemmen

revadebe schreef:

Ik snap alleen niet dat slaafse en/of vreemde gedrag in combinatie met de hersentransplantatie. Waarom zou je je hersentransplanatie ondergaan om vervolgens de stomme klusjes rondom het familiehuis te moeten opknappen? En waarom gedragen die karakters zich dan zo raar? Die logica is zoals hier eerder opgemerkt, uiterst vreemd.


Dit is voor de grootouders de makkelijkste, minst opvallende manier om toch nog bij de familie te kunnen zijn. Ze gedragen zich zo raar omdat ze zich niet kunnen identificeren met de hoofdpersoon maar dat wel proberen te doen.


avatar van revadebe

revadebe

  • 208 berichten
  • 952 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Ik zou het behoorlijk horror vinden als het mij overkwam...

Ik ben het er in ieder geval mee eens dat het meer Thriller / Horror is, dan Horror / Thriller


avatar van revadebe

revadebe

  • 208 berichten
  • 952 stemmen

Rosicky schreef:
(quote)


Dit is voor de grootouders de makkelijkste, minst opvallende manier om toch nog bij de familie te kunnen zijn. Ze gedragen zich zo raar omdat ze zich niet kunnen identificeren met de hoofdpersoon maar dat wel proberen te doen.


Goed punt, al blijft het hele uitgangspunt vreemd: Je naasten dicht bij je willen hebben,
maar ze wel een totaal ander uiterlijk geven.
Plot komt hierdoor wel wat gekunsteld over. Spreek gewoon af dat die lui afgeschermd blijven van de buitenwereld en ook van "nieuwe gasten", dan heb je dat hele probleem ook niet.


avatar van Plientjuh

Plientjuh

  • 13 berichten
  • 12 stemmen

Ik had enorm veel zin om deze film te gaan kijken.

In het begin is tie wel wat langdradig maar toch is het een goed verhaal.

Het is geen horror maar aan de andere kant wel. Gewoon omdat het hele verhaal zo eng is. Het geeft een creepy gevoel.

En ik leefde gewoon echt met hem mee, hopend dat hij het zou overleven.

Ik heb 5 sterren gegeven, ook was het geen echte horror, de film geeft wel dat gevoel.


avatar van SmackItUp

SmackItUp

  • 3505 berichten
  • 2630 stemmen

Erg sterke film.

Licht voorspelbaar dat wel. Erg is dat niet, want Peele brengt meermaals enkele eigenaardigheden in het verhaal waardoor de film een wat bevreemdend sfeertje blijft houden. Tegen het einde laat dat af en komt het bekende riedeltje weer tevoorschijn. Jammer, maar vervelend wordt het nooit, daarvoor is het eerste uur gewoon te goed. De vreemde personages blijven fascineren, al zijn daar toch wel gekkere films in.

Kleine 4*.


avatar van Ste*

Ste*

  • 2072 berichten
  • 1387 stemmen

Hoe eng is deze horror? Is het met schrikmomenten? Want ik ben benieuwd naar deze film, maar ik kan normaal gesproken niet tegen horrorfilms.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Ste* veel mensen waaronder ik zien dit meer als een thriller. Er zitten wel een paar schrikmomenten in.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Cupido schreef:
Ze worden toch gebrainwashed/mentaal gekraakt? En vervolgens ingezet om de blanke mens te dienen als: seksslaaf, dienstmeid, tuinman etc.? Dit is toch vergelijkbaar met de vroegere slaaf?
Het enige positieve aspect aan de Afro-Amerikanen die het blanke gepeupel erkent is hun fysieke superioriteit, maar verder wordt de zwarte mens in de film toch compleet beroofd van diens vrijheid, onderdrukt en hun fysieke kwaliteiten gezien (in het geval van Chris: zijn ogen) als handelswaar? Vandaar ook die scene waarin Chris geveild wordt door die vader.

En daarom vind ik het zo jammer dat die blinde vent begint te vertellen dat het hem niet uitmaakt welke kleur hij is. Hij wil gewoon zijn ogen. Dan denk ik als je als filmmaker een punt wil maken, dan moet je niet met zulke dialogen komen.


avatar van K. V.

K. V.

  • 4364 berichten
  • 3769 stemmen

Naar deze keek ik al een tijdje uit en eindelijk eens bekeken. Hij is me niet tegengevallen. Ik wist niet echt wat te verwachten, maar was toch wel verrast door het einde.

De cast deed het prima en kwam overtuigend over.

Verder verveelde de film niet en wist hij de volledige speelduur te boeien. Een aanrader.


avatar van notsub

notsub

  • 1484 berichten
  • 1469 stemmen

Get Out is een aangename film in het genre op de scheidingslijn tussen mystery en horror. Beide aspecten komen voldoende aanbod, waarbij er op een gegeven moment wel duidelijk sprake is van een kantelpunt. Je schakelt dan als het ware over van een thriller naar een horror film, maar dat werkte op zich goed. Ook snijdt de film sociale thema's aan, die dan op een bijzondere wijze worden belicht. Get Out stijgt duidelijk boven de middelmaat uit en hakt er regelmatig stevig in met weirde personages en perverse idealen.


avatar van rustugan

rustugan

  • 117 berichten
  • 920 stemmen

Timba69 schreef:
1e helft geweldig, 2e helft totaal over de top. Had zoveel meer in gezeten..


Hier kan ik me volledig in vinden.

Na een ruim uur dacht ik echt dat ik naar een mogelijk meesterwerkje zat te kijken. Wat een spanningsopbouw, en wat een ongemak. En dan wordt het laatste half uur afgeraffeld met een soort van Frankenstein operatie en snelle kills op de familie

Dat was wel zo’n domper. Ik had het laatste half uur zo graag wat meer uitgediept willen zien, bijv :

- einddialoog met Rose, waarom ze deze relatie (om die hypnose shit) altijd als spel had gespeeld, i.c.m. die foto’s. Had ze nou echt geen gevoelens voor Chris ?
- dat er veel meer gedaan wordt met die Logan, die na die foto als eerste “get out” tegen Chris riep.
- iets meer achtergrond van Walter en Georgina, uiteindelijk vond ik ze wel heel snel de film “uitgejaagd”


Ook blijf ik met vragen zitten die misschien al eerder in de reacties gesteld zijn, Maar heb geen tijd om dat allemaal door te spitten :

- Toen Chris met z’n handen vastgebonden was op die stoel, leek het mij onmogelijk om die pluisjes in zn oren te doen vanuit die positie. Je ziet hem bukken, maar volgens mij lukt het nooit om van die positie die pluisjes in zn oren te krijgen?
- Dus als er een foto genomen wordt van jou, raak je dus uit de hypnose, maar waarom gebeurd dat juist via deze manier, hoe zit dat precies ?
- dat bingo gebeuren met die pa en die foto van Chris erachter vond ik een beetje vaag, kan iemand mij dat misschien beter uitleggen?
– In het begin van de film, het moment dat Chris en Rose tegen zo’n hert o.i.d. aanrijden. Chris loopt nog naar dat beest toe en gaat een tijdje staan kijken, had die scene een diepere betekenis?


Al met al zeker geen slechte film, maar er bekruipt me wel het gevoel dat er op 1 of andere manier nog zoveel meer in gezeten had.....

3.5


avatar van sateck

sateck

  • 184 berichten
  • 483 stemmen

En erg goede film die zeker nog veel vragen met zich meeneemt. Mijn verklaring:
De familie kan dus hersens in een ander lichaam stoppen om een ander door te laten leven. Op het feestje zie je ook een vrouw met een zieke man(slang in de neus, dus misschien bijna dood?) ook echt naar Chris kijken en voelen met zo'n gedachte van 'dat wil ik ook wel'. Ze zijn ook van mening dat zwarte mensen meer van deze tijd is. Dus zoals Opa en Oma. Maar waarom gedragen die mensen zich dan zo raar? Die opa die bijvoorbeeld rent midden in de nacht door de tuin.
Na een fotoflits wordt Logan helemaal wild. Zijn hersenen zitten toch niet meer in zijn hoofd? Hetzelfde geldt voor Walter in zijn laatste scene. Waarom pleegt hij zelfmoord?


Toch hou ik veel erg van deze mysterieuze films. Daar zijn er naar mijn mening veel te weinig van. 4*. Maar misschien wordt het later 3,5* vanwege de twijfel of deze film wel goed in elkaar zit.


avatar van Koerok

Koerok

  • 1196 berichten
  • 1422 stemmen

Ik snap de hype rond deze film toch niet zo. De spanning wordt redelijk goed opgebouwd, maar ik vond een belangrijk aspect van het plot (de hypnose, en dat Rose onderdeel was van het complot) toch vrij voorspelbaar. En het deel dat wel echt verrassend was (de hersentransplantatie) vond ik ronduit stompzinnig (om nog maar te zwijgen van het gegeven dat er dan toch nog iets van de oorspronkelijke persoon achterblijft in het lichaam).
En daardoor wordt een op zich vrij aardige film toch weer flink verpest
.


avatar van Ste*

Ste*

  • 2072 berichten
  • 1387 stemmen

Getwijfeld of ik hem moest kijken, want ik ben zeker geen held met horror. Uiteindelijk was hij ook enger en meer horrorachtig dan ik verwachtte, maar ik vond hem wel goed. Je hebt al vrij snel door dat het iets met hypnose moet zijn, maar hoe de vork precies in de steel zit is niet meteen duidelijk en daar werkt de film goed naar toe. Die bedienden van het huis zijn echt mega creepy, en alles wat er gebeurt is precies 'off' genoeg om er een naar gevoel bij te krijgen.

Vanaf het gevangen nemen van Chris blijft de film eigenlijk sterk, je ziet vaak met dit soort films dat vanaf de laatste ontknoping de spanning er uit gaat of dat het raar over de top gaat maar dat weet deze film wat mij betreft knap te vermijden. De gore blijft subtiel en de film blijft klein van schaal (ik verwachtte een soort kelder met superveel zwarte mensen of iets van die strekking), maar toch vrij doordacht allemaal. Er zitten veel hintjes in die je pas op het einde in een ander licht ziet.

Het personage Rod is misschien de wat makkelijke comic relief, maar het is wel heel lekker om even opgelucht te kunnen lachen. Vond ik wel een sympthieke zet.

Sterke film, zeker nu ik er dingen over heb gelezen die ik zelf nog niet eens had opgemerkt. Misschien kijk ik hem nog eens.

4*


avatar van N00dles

N00dles

  • 628 berichten
  • 2303 stemmen

Vermakelijke horror/thriller met enkele goede schrikmomenten, maar ook wat komische noten.
De film weet het eerste half uur aardig wat mysterie en spanning op te bouwen als je nog niet weet hoe of wat, maar wanneer het complot zich openbaart (kennissen en vrienden spelen onder één hoedje om donkere mensen (althans hun lichamen) te gebruiken voor morbide slaaf/host-operaties) is het grootste deel van de spanning wel verdwenen en rest zich een 'get out alive' survival/escape plot. Het weet daarna niet erg meer te verrassen en moet het dan wat meer hebben van de (niet onaardige) comic relief.

Het stijgt wel boven de gemiddelde horror-thriller uit vanwege het raciale thema-randje, maar is ook geen hoogvlieger te noemen.


avatar van Klaoske

Klaoske

  • 9 berichten
  • 12 stemmen

Erg vermakelijk. Een niet 13 in een dozijn film. Voortdurend intrigerend.


avatar van Justinw

Justinw

  • 5378 berichten
  • 1803 stemmen

Ben geen fan van Key & Peele's werk over het algemeen, zo vind ik die show een goedkope Chappelle's show rip-off. Alleen wat Jordan Peele hier neerzet is wel echt even van een andere orde.

Ik ben dan ook aangenaam verrast door deze Get-Out. Door bovengenoemd argument liet ik deze hype even aan mij voorbijgaan, maar toen ik aan het kijken was wat ik zoal heb gemist in 2017 kwam deze toch bovendrijven.

Peele zet hier een verfrissende film neer met een leuk plot, goede afwisseling tussen genre's en een goed slot. Verder zitten er voor de oplettende kijker genoeg details in om voldoening te geven tijdens het kijken. De reden waarom de hovenier 's nachts als een malloot aan het sprinten is bijvoorbeeld. Zo vond ik de kills ook zeer aangenaam, gewoon lekker rechtaan zonder al teveel heen en weer geworstel.

Een score van 3,5* neigend naar een 4*