• 15.804 nieuwsartikelen
  • 178.307 films
  • 12.224 series
  • 34.004 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.092 gebruikers
  • 9.377.055 stemmen
Avatar
 
banner banner

Looper (2012)

Sciencefiction / Thriller | 119 minuten
3,33 2.692 stemmen

Genre: Sciencefiction / Thriller

Speelduur: 119 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten / China

Geregisseerd door: Rian Johnson

Met onder meer: Joseph Gordon-Levitt, Emily Blunt en Bruce Willis

IMDb beoordeling: 7,4 (625.554)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 29 november 2012

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Looper

"Hunted by your future, haunted by your past."

Het verhaal speelt zich af in de nabije toekomst, waar tijdreizen tot de mogelijkheden behoort maar zeer illegaal is, en gaat over Joe (Joseph Gordon-Levitt), een scherpe, slimme huurmoordenaar. Maar Joe is geen gewone huurmoordenaar. De slachtoffers die hij maakt worden gebonden en met een kap over hun hoofd dertig jaar terug in de tijd gestuurd: hij jaagt hen een kogel door het hoofd, verbrandt de lichamen en alle sporen van z’n misdaad verdwijnen. Het leven van Joe is mooi, tot op de dag een lichaam aankomt zonder kap: het is zijn toekomstige zelf (Bruce Willis). En deze laatste is niet van plan om zonder gevecht neer te gaan…

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:

avatar van kos

kos

  • 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Naomi Watts schreef:

Wat een shitload aan goede reviews, komt het toch nog goed met dit rampzalige filmjaar met Savages deze week en Looper en The Master in het vooruitschiet.

Savages heeft juist vrij matige reviews


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Eens, al is dat wel weer een film die bij veel gewoon niet goed valt. Ingecalculeerd .


avatar van cordiacovens

cordiacovens

  • 1526 berichten
  • 1447 stemmen

heb echt het idee dat deze film fucking cool word.


avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

  • 13471 berichten
  • 1308 stemmen

idem dito bovenbuurman.


avatar van Bakema NL

Bakema NL

  • 858 berichten
  • 118 stemmen

Als ik her en der wat commentaar zie en moet geloven moet dit inderdaad een erg goede film zijn en Willis eindelijk weer eens in een prestatie van formaat leveren. Mijn interesse is in ieder geval meer dan gewekt.


avatar van Bakema NL

Bakema NL

  • 858 berichten
  • 118 stemmen

Interview met de maker en een zeer smaakvolle "arty" trailer...

Newsarama.com : How Rian Johnson's Past Scifi Love Birthed LOOPER's Future


avatar van Yoda

Yoda

  • 55 berichten
  • 28 stemmen

93% op Rotten tomatoes, 87 op metacritic. Ziet er goed uit, Bruce Willis weet hoe hij zijn rol moet invullen in goede time travel films....

Ben erg benieuwd geworden.


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Yoda schreef:

93% op Rotten tomatoes, 87 op metacritic. .

Dat is echt heel erg veel zelfs. Om even een vergelijking te maken: deze film zit daarmee dik boven andere grotere films met goede recensies als Inception en The Dark Knight.


avatar van Apollinisch

Apollinisch

  • 21297 berichten
  • 0 stemmen

Valt best mee. Is niet waar zelfs. The dark knight heeft op basis van 285 recensies, waarvan 94% positief, een gemiddelde beoordeling van 8,5. Looper heeft op basis van 192 recensies, waarvan 93% positief, een gemiddelde beoordeling van 8,1.


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22407 berichten
  • 5077 stemmen

(bij metacritic had ik erbij moeten zeggen)



avatar van Apollinisch

Apollinisch

  • 21297 berichten
  • 0 stemmen

starbright boy schreef:

(bij metacritic had ik erbij moeten zeggen)

Daar zijn de verschillen inmiddels ook verwaarloosbaar. 84% voor Looper vs. 82% voor The dark knight.


avatar van Eraser2

Eraser2

  • 387 berichten
  • 922 stemmen

Hier kijk ik naar uit! Eén van mijn favoriete actie helden in een tijdreis verhaal. Ik kan niet wachten.


avatar van Iketes

Iketes

  • 1968 berichten
  • 1377 stemmen

Mager plot, mist urgentie en is gebrekkig in creativiteit. Niet meer dan een middelmatig actie filmpje om weg te kijken.


avatar van Tonke

Tonke

  • 134 berichten
  • 1982 stemmen

Waar heb je 'm gezien?


avatar van Joek

Joek

  • 93 berichten
  • 0 stemmen

Mooie film met een prachtige lus, ik denk dat iketes de clou niet goed begrepen heeft, want de film steekt mooi in elkaar.

Ingenieus, al vond ik de massale schietpartij tussen Bruce en de andere loopers over the top echter maakt de clou en wie Gordon/Bruce werkelijk is, een heleboel goed....want Gordon/Bruce zijn niet de enige tijdlijnen van dit personage het is ook nog eens Sid!Dus eigenlijk zien we drie "jaargetijden" van dit personage. erg mooi.


avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

  • 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Joek schreef:
al vond ik de massale schietpartij tussen Bruce en de andere loopers over the top echter maakt de clou en wie Gordon/Bruce werkelijk is, een heleboel goed....want Gordon/Bruce zijn niet de enige tijdlijnen van dit personage het is ook nog eens Sid!Dus eigenlijk zien we drie "jaargetijden" van dit personage. erg mooi.

Volgens mij snap je 't niet helemaal. Cid is de toekomstige Rainmaker, die besluit Old Joe (Willis) terug te sturen om zijn 'Loop' te sluiten. Er lopen dus maar twee Joe's rond gedurende de hele film, Cid is niet een nóg jongere versie van Joe.

Verder snap ik niet precies wat je bedoelt met de "clou," volgens mij is 't al direct duidelijk zodra Old Joe de jonge Joe ziet dat ze elkaar zijn. Of je moet wel erg traag van begrip zijn om dat te niet te hebben opgepikt.


avatar van Iketes

Iketes

  • 1968 berichten
  • 1377 stemmen

Waar heb je 'm gezien?

Zit in Australie, gewoon in de bios dus.

Mooie film met een prachtige lus, ik denk dat iketes de clou niet goed begrepen heeft, want de film steekt mooi in elkaar.

De clue is niet heel ingewikkeld en vooral vrij voorspelbaar.


avatar van Joek

Joek

  • 93 berichten
  • 0 stemmen

jacobine_rodijk schreef:
(quote)

Volgens mij snap je 't niet helemaal. Cid is de toekomstige Rainmaker, die besluit Old Joe (Willis) terug te sturen om zijn 'Loop' te sluiten. Er lopen dus maar twee Joe's rond gedurende de hele film, Cid is niet een nóg jongere versie van Joe.

Verder snap ik niet precies wat je bedoelt met de "clou," volgens mij is 't al direct duidelijk zodra Old Joe de jonge Joe ziet dat ze elkaar zijn. Of je moet wel erg traag van begrip zijn om dat te niet te hebben opgepikt.


Nee hoor, de rainmaker is eveneens, Joe.
Jij begrijpt het zelf niet!

Dat is de clou en als je werkelijk denkt dat ik niet weet dat Willis en Gordon dezelfde zijn, dan ben je zelf behoorlijk ver achter.

Denk nog maar eens aan wat die oude baas verteld aan Gordon...vooral die scene waarin hij het heeft over zijn blik toen ze hem vonden, daarna de scene van Sid in de trein waar hij precies zo kijkt en dan weet je dat ik gelijk heb: ze zijn alledrie één.

Godsamme vrouw, denk na!


avatar van Joek

Joek

  • 93 berichten
  • 0 stemmen

Joek schreef:
Mooie film met een prachtige lus, ik denk dat iketes de clou niet goed begrepen heeft, want de film steekt mooi in elkaar.

Ingenieus, al vond ik de massale schietpartij tussen Bruce en de andere loopers over the top echter maakt de clou en wie Gordon/Bruce werkelijk is, een heleboel goed...(speciaal voor Jacobine vermeld ik nogmaals dat het ook Sid is!!!!Grrrr!!!!).want Gordon/Bruce zijn niet de enige tijdlijnen van dit personage het is ook nog eens Sid!Dus eigenlijk zien we drie "jaargetijden" van dit personage. erg mooi.


avatar van Joek

Joek

  • 93 berichten
  • 0 stemmen

Die film haalt geen 8,5 ster voor een mager plot, het einde is zoals ik het zei, niet zoals jullie twee, jullie hebben gewoon niet opgelet.Ga het eens nogmaals kijken Jacobine en denk dan aan wat ik zei over de scene met die blik.Aju.


avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

  • 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Joek schreef:
Nee hoor, de rainmaker is eveneens, Joe.
Jij begrijpt het zelf niet!

Ten eerste, spoilertags gebruiken.

Ten tweede, terzijde dat jouw logica een dozijn extra plotholes zou openen, slaat 't nergens op dat 1) Rainmaker zichzelf (volgens jou Joe/Old Joe dus) terug zou sturen om zichzelf te laten executeren, 2) zowel Old Joe als Joe niet hetzelfde geheugen delen als Cid en 3) Old Joe en Joe géén telekinetische krachten beheren als Cid dat wel kan sinds kinds af aan en 4) 't zou betekenen dat schrijver/regisseur incest romantiseert gezien Joe en Cid's moeder Sara (wat dus Joe's moeder zou maken) liefde bedrijven gedurende de tweede helft van de film etc. etc.


avatar van Joek

Joek

  • 93 berichten
  • 0 stemmen

jacobine_rodijk schreef:
(quote)

Ten eerste, spoilertags gebruiken.

Ten tweede, terzijde dat jouw logica een dozijn extra plotholes zou openen, slaat 't nergens op dat 1) Rainmaker zichzelf (volgens jou Joe/Old Joe dus) terug zou sturen om zichzelf te laten executeren, 2) zowel Old Joe als Joe niet hetzelfde geheugen delen als Cid en 3) Old Joe en Joe géén telekinetische krachten beheren als Cid dat wel kan sinds kinds af aan en 4) 't zou betekenen dat schrijver/regisseur incest romantiseert gezien Joe en Cid's moeder Sara (wat dus Joe's moeder zou maken) liefde bedrijven gedurende de tweede helft van de film etc. etc.


Geloof me,

alles wat er staat, is volkomen waar.
Die film krijgt geen 8,5 omdat het een simpel plot bevat, Joe/oldJoe/Sid!dat is het!

Heb je de scenes bekeken die ik je getipt heb?Daar ligt de sleutel!

Fijne avond.


avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

  • 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Laat maar zitten, alsof je met een muur discussieert; verschrikkelijk.


avatar van yesplease

yesplease

  • 466 berichten
  • 969 stemmen

Dat klopt niet Joek: Joe voorziet dat het jongetje zich zou ontwikkelen tot de tyranieke Rainmaker als zijn moeder gedood zou worden. Daarom sluit hij de loop en ligt de toekomst van het jongetje open omdat zijn moeder voor hem kan zorgen.


avatar van Joek

Joek

  • 93 berichten
  • 0 stemmen

yesplease schreef:
Dat klopt niet Joek: Joe voorziet dat het jongetje zich zou ontwikkelen tot de tyranieke Rainmaker als zijn moeder gedood zou worden. Daarom sluit hij de loop en ligt de toekomst van het jongetje open omdat zijn moeder voor hem kan zorgen.


Ik gooi er nog iets bij: oude Joe bezoekt het adres in de stad (met die oude luxafles voor het raam) van zijn oude speelmeisje, dat mooie blonde danseresje die jonge Joe een beetje "verwend" haar zoon is ook door Joe verwekt: wie is dat?Dat is óók de rainmaker, de rainmaker zegt ook over zijn "moeder" op de farm: She is not my mom" dus....de vrouw van oude Joe is gekilled door Joe en de zoon ervan is geadopteerd door de vrouw met wie rainmaker later op de farm leeft.


avatar van wrist

wrist

  • 119 berichten
  • 394 stemmen

Laten we het erop houden dat jacobine 't bij het rechte eind heeft en Joep de film nog maar eens moet gaan kijken :/


avatar van Thampon

Thampon

  • 209 berichten
  • 442 stemmen

Begint allemaal overtuigend, maar zakt nadien in elkaar als een pudding.

Zonde want timetravel movie's zijn niet simpel


avatar van yesplease

yesplease

  • 466 berichten
  • 969 stemmen

Laten we een beetje aardig zijn voor elkaar

Het plot vind je hier: Looper (film) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org