Blood and Wine (1996)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Misdaad

geregisseerd door Bob Rafelson
met Jack Nicholson, Stephen Dorff en Jennifer Lopez

Alex Gates is een ware rokkenjager die te kampen heeft met aanzienlijke financiële problemen. Hij heeft echter de perfecte misdaad beraamd om in een keer van zijn geldzorgen af te zijn. Als wijnleverancier heeft hij toegang tot de allerrijkste mannen en hun onweerstaanbare speeltjes. Het lukt Alex om, samen met de ziekelijke Victor, voor miljoenen aan sieraden te stelen van Frank Reese, een hele rijke klant. Alex heeft daarbij echter de hulp nodig van z'n huidige maîtresse Gabriella, de Venezolaanse kinderoppas van Reese. Ondertussen is Dina, de vrouw van Reese, verliefd geworden op Alex en zij voelt er weinig voor om hem te delen met Gabriella. Als Jason, de stiefzoon van Alex ook in alle liefdesperikelen betrokken raakt en ontdekt wat er gaande is, trekt hij z'n eigen plan. De misdadige plannen van Alex leken waterdicht. Hij vergat echter rekening te houden met factoren als jaloezie en lust; met alle bloedige consequenties van dien.

avatar van sinterklaas
Wat een fokking klotefilm zeg.

Het enige wat je nog kan doen bij deze film is gapen en in slaap vallen er gebeurt geen ene moer hierin.

Zelfs putjescheppen is leuker dan het kijken van deze klotefilm

avatar van tommykonijn
Vermakelijke film, maar niet meer dan dat. Jack Nicholson : blijft gewoon een goede acteur, en opzicht was de rest van het acteerwerk ook prima. Het verhaal viel ook nog wel mee, alleen werd de film heel af en toe een beetje saai, het einde vind ik een beetje afgeraffeld en vaag.. Zoals ik al zei : best aardig, maar ik vond dit geen hoogvlieger.

avatar van 606
Goede acteurs in een standaard filmpje dat niet veel bijzonders is.
Had veel meer ingezeten.

3 sterren

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Bloedeloos.

Ondanks de sterrencast is dit vooral een degelijke, maar weinig intrigerende misdaadfilm. Het plot drinkt weg als alcoholvrije wijn. Druivensap dus, al wordt de kijker iets anders beloofd. Hetgeen de meeste indruk maakt, zijn de onderonsjes tussen acteerkanonnen Caine en Nicholson.

Redelijk.

avatar van John Lee Hooker
Veel bloed en wijn komt er niet in terug maar deze typische 90's prent weet een prima dosis aan misdaad te leveren met een geschikte cast waaronder Jennifer Lopez die bewijst dat ze naast naar mooie lichaam ook wel degelijk actrice-vaardigheden in huis heeft. Er zijn familiebanden, profiterende dieven en een aantal zaken die uitgepluist moeten worden. Dankzij de sfeervol geschoten beelden en de rustige soundtrack is dit een aangename wegkijker geworden die het niet alleen moet hebben van bekende namen op het toneel maar die ook gewoon een goede impressie weet te maken zonder teveel slappe toestanden.

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en het was niet mis, maar zeker ook niet meer dan dat. De film begint nochtans redelijk goed, maar eenmaal de job er op zit, kabbelt de film maar verder. De rek zit er al gauw in en weet toch niet echt meer te verrassen.
Niet slecht, maar zeker ook niet goed. Het is er eentje die 'k weer vlug zal vergeten, ondanks de resem bekende koppen. Nogal een standaard filmpje dus.

avatar van Brabants
Film met een cast die zeker de moeite waard is om naar te kijken. Dat er geen eer is onder dieven wordt zeker duidelijk gemaakt. Alle elementen zijn aanwezig en toch is het zo standaard dat het te summier aanvoelt en behoorlijk zoutloos van aard is. Met een beetje meer energie had het wat kunnen worden. Maar voor wat het nu is, is het zeker geen aanrader.

Aardige film waarin een wijnhandelaar van plan is juwelen te stelen bij een rijke klant van hem. De hele opzet van deze noir-achtige film is zeker goed en de eerste helft is dan ook het beste. Daarna wordt het allemaal wat voorspelbaarder (zowel qua personages als het plot). Vervelend wordt het zeker niet en de fijne cast helpt hier ook bij.