Blood and Wine (1996)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Misdaad

geregisseerd door Bob Rafelson
met Jack Nicholson, Stephen Dorff en Jennifer Lopez

Alex Gates is een ware rokkenjager die te kampen heeft met aanzienlijke financiële problemen. Hij heeft echter de perfecte misdaad beraamd om in een keer van zijn geldzorgen af te zijn. Als wijnleverancier heeft hij toegang tot de allerrijkste mannen en hun onweerstaanbare speeltjes. Het lukt Alex om, samen met de ziekelijke Victor, voor miljoenen aan sieraden te stelen van Frank Reese, een hele rijke klant. Alex heeft daarbij echter de hulp nodig van z'n huidige maîtresse Gabriella, de Venezolaanse kinderoppas van Reese. Ondertussen is Dina, de vrouw van Reese, verliefd geworden op Alex en zij voelt er weinig voor om hem te delen met Gabriella. Als Jason, de stiefzoon van Alex ook in alle liefdesperikelen betrokken raakt en ontdekt wat er gaande is, trekt hij z'n eigen plan. De misdadige plannen van Alex leken waterdicht. Hij vergat echter rekening te houden met factoren als jaloezie en lust; met alle bloedige consequenties van dien.

neo (crew)
aardig filmpje met een paar coole scenes en een goeie cast

avatar van Jordy
sja typisch zo'n 2,5 sterren filmpje

Aardige film, goeie rol van Nicholson, verhaal is ook wel oke..
Beetje doorsnee film, maar wel vermakelijk.
3,5 ster

avatar van Goodfella
Een aardig, typisch 2,5 sterren, doorsnee-filmpje. Jullie zeggen het al.

avatar van Bandit
Niet echt een bijzondere film.

T is weer Jlo die de film nog een beetje bijzonder maakt... Leuk Spaans accentje van Jenny. Het verhaal is slap en t was alleen op het eind nog een beetje spannend. Jennifer Lopez steelt de show.

gimli f
Best een aardige film.

Het verhaal is niets bijzonders- de uitvoering voldoet zeker wel. Sterke rollen van Dorff, Nicholson en vooral van Caine (die een mijner lievelingsacteurs begint te worden).

Er zit een cynische onderlaag in de film: niemand wil maar beter worden van de misdaad- misdaad loont niet, dus. Iedereen krijgt klappen, echt iedereen. Alleen Nicholson bleef dat een beetje bespaard: tot het einde dus. Jezus mina, over verbrijzelen gesproken, haha...

De muziek speelt trouwens de grootste rol: toen de film was afgelopen begon ik me af te vragen of er ook muziekloze stukken in de film zaten... echt nauwelijks, dus. Wel mooie, doch zware muziek.
Cijfer: tussen 3 en 3,5.

avatar van Ralfke
Doorsnee rolprent met een Cape Fearachtige sfeer... **1/2

Lekker wijf die Jennifer Lopez
De film vond ik minder mooi

Middie schreef:

Lekker wijf die Jennifer Lopez
De film vond ik minder mooi
Lekker moppie die Dorff, vond de film ook middelmatig...

avatar van Jack Sparrow
Dit is echt een standaard verhaal film, alleen de uitvoering ervan is echt cool gedaan. De film heeft hierdoor een bepaald duister sfeertje wat de film erg ten goede komt. De acteer prestaties zijn ook wel goed alleen Michael Caine gaat echt over de top waardoor het haast grappig wordt.

3 sterren

Vond dit een leuke film, niet bepaald een wereldfilm maar wel aangenaam tijdverdrijf voor op een verloren avond.
Jack Nicholson heb ik van genoten, Caine was idd iets minder.

avatar van Purmerend
Wat een accent van Jennifer Lopez.

avatar van Dennis Evahi
Ik zal deze film nog een keer moeten bekijken, de eerste keer haakte ik af. Ik vond het niet pakkend. Tweede poging maar .......

avatar van sinterklaas
Wat een fokking klotefilm zeg.

Het enige wat je nog kan doen bij deze film is gapen en in slaap vallen er gebeurt geen ene moer hierin.

Zelfs putjescheppen is leuker dan het kijken van deze klotefilm

kArIzMa_TuRk
sinterklaas schreef:

Zelfs putjescheppen is leuker dan het kijken van deze klotefilm
haha!
eerlijk gezegd vond ik hem nog wel meevallen. krijgt een 2,5* van mij

avatar van russell
Slecht verhaal, maar heel goed neergezet door de cast. Nickelson zorgt altijd weer voor een aangename film.

3,5.

avatar van nightbreed
Michael Caine is (zoals gewoonlijk) de beste acteur in deze film.
Hij speelt zelfs met gemak Jack Nicholson van de mat.
Ik had deze film al eens gezien maar heb er met plezier voor de 2de keer naar gekeken.

Cijfer: 3,5

avatar van thomzi50
Dit was inderdaad niet best. Gelukkig spelen Caine en Nicholson prima, dat is dan gelijk de enige reden om deze film te zien. Wat is Jennifer Lopez verschrikkelijk slecht hier, en ook Stephen Dorff bakt er maar weinig van. Nipte 2,5*

filmanalist
jack nicholson viel me tegen maar het verhaal was niet slecht

Jack Nicholson....gecast als de "bad-guy" hetgeen hij overtuigend speelt. Een redelijk onderhoudende film. Jack is altijd zeer overtuigend. De rest van deze film. Middelmaats.

avatar van Leland Palmer
Matige film. Alleen Nicholson weet te overtuigen. Het script rommelt aan alle kanten en (bijna) geen dialoog is overtuigend. Lopez probeert de vrouwelijke Antonio Banderas te zijn en speelt belabberd en Dorff is gewoon erg onzeker en heel ongeloofwaardig in zijn rol. De film kijkt lekker weg, maar kent te veel momenten waar een mispunt word begaan.

Geen slechte film te noemen, maar hij heeft geen bijzondere, intrigerende karakters, en het verhaal is evenmin boeiend.

avatar van film88888
Hier en daar soms rommelig, maar toch weet Blood And Wine je soms te vermaken.

Jack Nicholson speelt ook hier erg goed in, en ik kan het zelfde zeggen over Micheal Cain, maar toch heeft Stephen Dorff me echt laten zien dat hij wel echt knap kan acteren.

Het script is wel idd beetje rommelig, en het verhaal is matig.

Maar zeker een toffe film als je niks te doen hebt. Of je verveeld.

Niet bijster goed dus !

Na herziening moet ik zeggen dat de film toch wat tegen viel. Het verhaaltje kent geen verrassingen en komt nogal gezapig over.
De grootste kritiek betreft de karakters, welke geen van allen sympathie op weten te wekken. Hierdoor boeit het allemaal niet zo veel en krijg je wellicht sympathie voor de verkeerde karakters.

Matige misdaadfilm.

Het verhaal is erg pover. Er gebeurt weinig boeiends, en er zit geen duidelijk plot in. Dialogen zijn voorts nergens interessant. Acteerprestaties zijn over het algemeen wel goed.

2*.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Lang geen slechte film!
Een beetje langdradig maar de cast maakt veel goed..
Maaree.. jennifer lopez? is alleen leuk als ze naakt is te zien toch? haha.. (wat jammer genoeg niet het geval was )

3 sterren! omdat deze film mij is mee gevallen !

avatar van tommykonijn
Vermakelijke film, maar niet meer dan dat. Jack Nicholson : blijft gewoon een goede acteur, en opzicht was de rest van het acteerwerk ook prima. Het verhaal viel ook nog wel mee, alleen werd de film heel af en toe een beetje saai, het einde vind ik een beetje afgeraffeld en vaag.. Zoals ik al zei : best aardig, maar ik vond dit geen hoogvlieger.

avatar van Rosicky
Dat helden als Nicholson en Caine zich voor zo'n film lenen. Het verhaal gaat praktisch nergens over en is nergens leuk. Zonde van de tijd.

avatar van 606
Goede acteurs in een standaard filmpje dat niet veel bijzonders is.
Had veel meer ingezeten.

3 sterren