• 8.663.520 stemmen

Releasedatum: 7 juli 1994

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Getaway

"A dangerous deal. A double cross. And the ultimate set up is yet to come."

Doc en Carol McCoy zijn gespecialiseerd in het plegen van bankovervallen. Als Doc door een valstrik in een smerige Mexicaanse gevangenis terecht komt, moet Carol de hulp inroepen van gangsterbaas Jack Benyon om hem weer vrij te krijgen. In ruil voor zijn hulp moeten Carol en Doc een grote overval voor Benyon plegen. Wanneer de overval eindigt in een schietpartij met dodelijke slachtoffers, en zij tijdens hun vlucht ternauwernood aan allerlei hinderlagen weten te ontsnappen, lijkt alles erop dat de twee door iemand verraden zijn.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van mr. white

mr. white

Niet zo goed als het origineel natuurlijk, maar Kim doet het prima op het scherm en het verhaal is gewoon ok.

Theunissen

Beetje een standaard actie film met wel veel bekende acteurs. Leuk om eens gezien te hebben.

avatar van GinolaEHV

GinolaEHV

Povere film, met een onzinnig verhaal.

Je kunt trouwens amper van een verhaal spreken, zeker in het tweede deel van de film. Op een gegeven moment krijg je gewoon een reeks van opeenvolgende scènes voorgeschoteld, zonder dat het erop lijkt dat het ergens naartoe werkt.

Vooral de scènes met die dierenarts en z'n vrouw sloegen nergens op. Film staat ook bol van onzinnige one-liners die niet aanslaan en er wordt zeer matig geacteerd. Kim Basinger ziet (zag) er leuk uit, maar een goede actrice kan ik het niet noemen.

Het einde is nog wel te verhapstukken, met die ouwe man en z'n truck. Dat maakt dat deze film net 2* krijgt.

avatar van Lurtz

Lurtz

Basinger kan de film nog een beetje redden.

Een scene stoorde mij wel heel erg, waarin Harold toekijkt hoe zijn vrouw seks heeft met Rudy en nog erger er niets aan doet.

avatar van Woutrr

Woutrr

Het verhaal raakt kant nog wal... nog maar te zwijgen over hoe onrealistisch en onlogisch het is!

Anderzijds gaat de film niet vervelen en is het toch nog redelijk spannend.

avatar van Triztan

Triztan

P. de Clown schreef:

Wat vond jij er zo goed aan dan?

Behalve het fantastische acteerwerk ?

Het boeiende plot, de verassende wendingen, de prachtige sfeer, de originele humor?

Jij kwam dus echt met een voldaan gevoel de zaal uit vanwege dit kunststukje ("wat ik nu toch gezien heb!").

Tja, je armument "goed gemaakt". Met een flinke zak geld KAN je ook iets maken, dat is niet zo ingewikkeld.

Het is veel knapper om met weinig middelen een film te maken die je raakt.

Doeltreffend noem je dat...

Humor hoeft niet persé origineel te zijn om iets goeds te maken, omdat steeds minder films goed zouden zijn dan. Sfeer beleeft iedereen anders, jij geeft exacte antwoorden op dingen die voor veel mensen persoonlijk te ervaren zijn :s

avatar van nachtbraker

nachtbraker

Dankzij de prachtige ( . ) ( . ) van Basinger nog een extra half puntje

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Hoewel de film "pas" 16 jaar oud is, leek het eerder op een jaren 80 film dan een jaren 90. Toch heb ik me redelijk vermaakt, Basinger acteerde belabberd maar Baldwin en Madsen doen het goed. Gewoon een leuke film niets meer of minder.

avatar van 606

Zeer leuke film met genoeg actie.

Ook acteren was prima.

Verhaal wordt ook goed uitgewerkt.

3,5 ster

avatar van donkied

donkied

Basinger was om te huilen vond ik. Baldwin was beter en Madsen vond ik zoals vrijwel altijd erg goed. Ik vond de actie naarmate de film vorderde steeds beter worden.

De overval aan het begin was niet het hoogtepunt maar had wel iets spannender gemogen wat mij betreft maar dat maakte de hotelscene aan het eind weer goed dacht ik zo.

camerawerk was redelijk en acteerwerk ook wel maar niet veel bijzonders.

avatar van sofripa

sofripa

Origineel ken ik niet. Dit is pure popcorn. Madsen is mooie badguy.

avatar van Dennis Evahi

Dennis Evahi

Het origineel is briljant! Met de geweldige übercoole Steve McQueen & de beelldschone Ali McQraw. Dit is een zeer overbodige re-make.

** sterren echt niet meer.

avatar van ipman-99

ipman-99

"It's been my experience that having friends is overrated." ... " !!!

Geweldige remake (Heropfrissing) !!! Wat was dit genieten zeg ... , oke het origineel is en blijft één

van mijn favorieten films aller tijden maar dat neemt niet weg dat ik hier niet kon van genieten !

Heerlijke Actiefilm met een geweldige cast !

Het sfeertje van roadmovie kwam ook weer heerlijk naar boven !

Alec Baldwin zet een goede rol neer en Kim Basinger steelt de show.

Michael Madsen zet weer een heerlijke slechterik neer.

Jennifer Tilly passeert ook even ... hetzij op zoek naar haar kleerwinkel !

avatar van Biosguru

Biosguru

He, darn, ik krijg het voor elkaar eerst de remake te zien en dan pas het origineel. Lieve kijkbuiskinderen begaa die fout niet. Kijk eerst het origineel en als je dan heel veel films verder bent echt van gekkigheid niet meer weet wat te kijken? Dan mischien deze film kijken. Maar alleen pas als je al alles van Peckinpah gezien hebt. Ja, ook Convoy!

Theunissen

In dit verhaal draait het om het criminele echtpaar Carter 'Doc' McCoy (Alex Baldwin) en Carol McCoy (Kim Basinger), die na een uit de hand gelopen bankoverval op de vlucht slaan, nadat ze verraden zijn geworden door iemand.

Gladde remake van de gelijknamige actiethriller (1972) van regisseur Sam Peckinpah (toen met Steve McQueen en Ali MacGraw), die goeddeels de gebaande paden van het origineel volgt. Aan het begin van de film heeft scenarioschrijver Walter Hill, die ook voor Peckinpah schreef, nog wat variaties ingelast maar zodra de vlucht is ingezet valt er niets nieuws meer te beleven. De bijrollen zijn goed bezet met James Woods (welke een oogje heeft op Kim Basinger) en Michael Madsen (die het vooral om meer poen is te doen) en verder zien we ook nog de helaas veel te vroeg overleden goede acteur Philip Seymour Hoffman.

Leuk om eens gezien te hebben deze remake en vooral vanwege Kim Basinger, die destijds een hele mooie vrouw was. Dat vond ik toen ook van de sensuele Jennifer Tilly, die ook meespeelt in deze Actie / Misdaad film.

scorsese

Aardige film over een crimineel echtpaar waarvan de man in de gevangenis beland. Misschien niet zo goed als het origineel, maar als remake toch best geslaagd. De film blijft onderhoudend en een paar aardige actie-scenes. Een cast met stiekem best wat bekende namen. Alec Baldwin en Kim Basinger zijn goed gecast samen. Met gemak 3.0 sterren.

avatar van missl

missl

Prima vermakelijke actie met veel bekende koppen.

avatar van Rickyman

Rickyman

Prima filmpje inderdaad, met een leuke cast.

Al verschillende keren gezien, maar blijft vermakelijk.

avatar van des1

des1

Remake van de betere, gelijknamige film uit de begin jaren '70 met Steve McQueen, die toch heel wat geloofwaardiger overkomt als tough guy dan pretty boy Baldwin. Daarentegen maakt Basinger voor lekkerder eyecandy dan Ali MacGraw.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima actiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van wess16

wess16

Dit was echt prima vermaak. Ietwat trashy waardoor het nog leuker is. Het deed me qua humor en foute personages een beetje aan Dick Maas-films denken… 3,5*

avatar van cinematic81

cinematic81

Leuke typische jaren 90 actie film, dus niet echt tactvol en logisch. Toch kan ik geen genoeg krijgen van dit soort films.

Zo ook The Getaway. Basinger die toen nog een van de populairste actrices in Hollywood was, en haar destijds echte man Alec Baldwin spelen een koppel die een heist plegen, met verraad en een road trip van dien. De politie is altijd te laat en schiet nooit raak, maar zo hoort het ook. Leuke cast, naast deze 2 komen ook Seymour Hoffman, Madsen, Woods en de altijd irritante Jennifer Tilly die nagenoeg niets toevoegt.

Overigens speelde Basinger na Real McCoy, weer een McCoy. Toevallig. Overigens is The Getaway wel beter.

avatar van Toontje G

Toontje G

Ouwe meuk, kijkt wel lekker weg. Maar hij zal niet in de toplijsten verschijnen.